Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets kon uiteindelijk NIET mee met Ryanair - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Fiets kon uiteindelijk NIET mee met Ryanair

Ryanair behoort tot een categorie bedrijven om lowbudget te kunnen zijn werkelijk alles uit de kast trekken. Wat wim hierboven opmerkt over die middelvinger is helemaal waar. Ryanair slaat compleet door. Bij dat soort bedrijven blijf ik uit de buurt, zeker als het om luchtvaart gaat.
Tja.....
Ja ik heb een rechtbijstandverzekering. Kan je die hier zomaar voor inzetten?

En kan je geld terughalen - bij Ryanair - als je maanden terug betaald hebt met een creditcard??

en inderdaad......boycotten zulk soort bedrijven, want de manier waarop klanten worden behandeld (dus NIET) is gewoon slecht.
en bergbeklimmer......noem me maar andere plaatsen om dit aan de orde te stellen.
Want naast mijn eigen belang (eigen gelijk, m'n geld etc.) vind ik het vooral belangrijk dat andere fietsers 'gewoon lekker' op fietsvakantie kunnen zonder teveel onnodig 'gedoe' cq. obstakels die je reis zelfs blokkeren!
Zoals iemand hier eerder al opmerkte, verdient het op zijn minst een poging om te proberen geld terug te claimen via de credit card maatschappij (er van uitgaande dat je via CC hebt geboekt). Mijn ervaring is dat hierbij de creditcard maatschappij eerst het geld terughaalt bij de 'ontvanger', het bij de klant terugstort, en daarna het gevecht aangaat. Credit card maatschappijen hebben meer power dan een particulier, vorig jaar heb ik bijvoorbeeld een akkefietje gehad bij een Parijse parkeergagrage, waarbij de garage niet op mijn e-mails en belletjes reageerde, maar ik uiteindelijk via de bovenstaande route meer succes had. Geld meteen teruggekregen via Mastercard, daarna nooit meer iets van de Franse garage keten vernomen. Zal ze wel teveel moeite zijn geweest :-)

Roef

PS: mijn CC loopt via International Card Services, daar hebben ze dit formulier: https://www.icscards.nl/content/ICS-ABN ... sactie.pdf
Bedankt, zo worden we wijzer!

Gelijk de Rabobank gebeld ivm betaling met Mastercard. Doorverbonden met Rabomastercard-servicepunt (of hoe heet dat?).....en jawel hoor....ze kunnen een terugbetalingsprocedure starten tegen Ryanair.

But....dan moet het wel binnen een maand (na betaling).
Helaas dus.

Een handige tip dus voor (een andere keer) en voor anderen!