Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ervaringen/advies gevraagd: fiets verpakken KLM vlucht - Forum Wereldfietser

ervaringen/advies gevraagd: fiets verpakken KLM vlucht

Binnenkort vliegen we met KLM naar Bordeaux v.v.
Fiets vervoer is gereserveerd. (betaling moet kennelijk bij het inchecken)
We hebben fietshoezen en willen die graag gebruiken als verpakking gezien de duidelijke voordelen t.o.v. doos.
Echter de info op de KLM site en wat ze vertellen aan de telefoon is niet eenduidig. Medewerkers aan de telefoon geven ook steeds andere info over wat wel/niet mag en moet w.b.t. verpakken van de fiets.

Wie heeft recente ervaring hiermee op KLM vluchten en bij inchecken op Schiphol en Bordeaux.
We willen niet het risico lopen dat de fietsen geweigerd worden.

Bij voorbaat dank voor ervaringen, adviezen hieromtrent.
Annelies
Beste Annelies,
Ik heb vele keren met de fietsen via KLM gevlogen.
Je kan en mag een doos gebruiken,wijzelf gebruiken liever een fietshoes omdat het veel makkelijker is.
Bovendien kan je je fietshoes makkelijk meenemen tijdens je fietstocht, dat is heel handig als weer vanaf een andere luchthaven terug vliegt.
Op deze site is heel veel info te vinden over het verpakken en vervoer van je fiets.
Als je meer info wilt stuur je maar een PBtje

Groet Dick
Ik heb drie keer een fiets met KLM/AirFrance meegenomen.

Een keer in een doos naar Thailand. Gratis! Maar dat was denk ik een vergissing van de dienstdoende grond stewardess.

Een keer naar Madrid. Verpakt in een fiets tas (wielen, pedalen en crank los in de tas). dat kostte 55 euro. Vanuit Madrid naar huis was diezelfde tas weer gratis.

In alle drie de keren had ik slechts een stuks ruimbagage en zat ik onder de 23 kg.
Probeer een bevestiging per email te krijgen dat zonder doos ok is en neem die mee naar het vliegveld. Liefst in het engels, zodat het ook voor de terugweg bruikbaar is.
De KLM stelt dat een fiets mee mag in een geschikte verpakking of een doos.
"Geschikte verpakking" leidt tot misverstand. Ik heb gedurende de laatste 12 maanden diverse keren een fiets meegenomen met de KLM. Hoes was nooit een probleem. Heb wel eens zo'n een verklaring moeten ondertekenen dat ik geen schade zal claimen, omdat er geen "harde" verpakking om mijn fiets zat. Echter niet iedere keer Dit is echter een wassen neus en zeker geen vrijbrief om ruw met een fiets om te gaan.
Voor een fiets naar een bestemming in Europa betaal je 55 Euro per enkele reis: óók als je een business class ticket hebt.
Hartelijk dank voor het delen van jullie ervaringen en voor de tips!
Dit geeft ons wat meer vertrouwen dat het wel moet lukken met de fietshoes bij KLM.
We gaan het proberen!

groet,
Annelies
Een fietshoes mag ook bij KLM. Zorg gewoon dat je er op tijd bent, kan je in geval van nood altijd nog een doos aanschaffen...
Als je een fietshoes gebruikt ,is het wel verstandig om de kwetsbare delen tw.versnellingsapparaat en uitstekende remdelen te verpakken met bubbeltjes plastic oid.
Beste Dick, Vraagje, ik vlieg terug van Rome Fiumicino naar Amsterdam en dien de fiets in een doos in te pakken. Maaar jij geeft aan dat je een fietshoes meeneemt. Wat voor hoes is dat dan? De meeste zijn toch vrij stijf en ook redelijk zwaar? Welk merk/type gebruik je dan?
Graag jouw ervaring.

Groeten Ton D
dik5 schreef:Beste Annelies,
Ik heb vele keren met de fietsen via KLM gevlogen.
Je kan en mag een doos gebruiken,wijzelf gebruiken liever een fietshoes omdat het veel makkelijker is.
Bovendien kan je je fietshoes makkelijk meenemen tijdens je fietstocht, dat is heel handig als weer vanaf een andere luchthaven terug vliegt.
Op deze site is heel veel info te vinden over het verpakken en vervoer van je fiets.
Als je meer info wilt stuur je maar een PBtje

Groet Dick
Hallo Ton,
Wij gebruiken al jaren Hallfors hoezen.
Ze zijn heel licht en makkelijk opvouwbaar
Je kan ook hoezen krijgen bij de fietsvakantiewinkel
De kwetsbare delen verpak ik wel met bubbeltjes plastic

Dirk