Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ervaringen met DELTA AIRLINES - Forum Wereldfietser

ervaringen met DELTA AIRLINES

Hallo, heeft er iemand recente ervaringen met DELTA AIRLINES wat betreft het verpakken van de fiets: doos of niet? Ik vlieg eind dit jaar naar Costa Rica.
Ja, vorig jaar mee gevlogen, van Salt Lake City naar Amsterdam.

Wij hebben de fietsen in een fietsdoos gedaan.
Per se hoeft dat niet blijkbaar, getuige hun site:

Your bike must be packaged in a container (cardboard, canvas, hard shell, etc.) in one of the following ways:
handlebars fixed sideways and pedals removed
handlebars and pedals encased in plastic, Styrofoam or other similar material

Gijs
Bedoel je met de vraag of dozen verstandiger zijn of bedoel je de voorwaarden?

Delta en klm voeren voor elkaar vluchten uit.
Ik ga er gemakshalve vanuit dat je vanaf schiphol vliegt.
Voor Delta vanaf AMS check je in bij klm; en gelden zeer waarschijnlijk de klm fiets voorwaarden.
Het is dus van belang de fietsvoorwaarden van beide maatschappijen GOED te lezen
Let op fiets voorwaarden veranderen continu!!


Zijn het klm of delta tickets? (Delta tx nummers begiinnen met 006 en klm met 074)
Ondanks dat deze maatschappijen nauw samenwerken zit er vaak nog veschil in de fiets voorwaarden. Bij eventuele fiets vervoer claims is dit zeker van belang; kan je veel geld besparen..

Ik heb zelf vaak fietsen met delta (cq klm uitgevoerd door Delta) gevlogen. Altijd dozen gebruikt. Nooit problemen.
Assertiviteit bij het inchecken bij Delta is aan te raden...


Middels de forum zoek functie kun je ook veel info vinden inzake deze materie en vliegmaatschappijen

Walter