Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Swiss International(Air) + AIR India - Forum Wereldfietser

Swiss International(Air) + AIR India

Ik vlieg in november 2013 vanaf Amsterdam naar Mumbay met Swissair. Wie heeft ervaring met het vliegen met Swissair. Kan ik de fiets meenemen in een fietshoes(mijn voorkeur) of moet deze in een doos. Wat zijn de kosten etc ?

Vanuit Mumbay vlieg ik met AIR India door naar Goa. Wie heeft met Air India gevlogen en wat zijn de regels m.bt. het meenemen van de fiets. Doos of fietshoes ? Wat is de prijs + maximaal gewicht?
"Ik vlieg in november naar.....," lijkt alsof je al hebt geboekt. klopt dat?
Heb je niet bij de betrokken maatschappijen geinformeerd naar de voorwaarden voor het meenemen van een fiets?
Ik heb via vliegtickets.nl een retourticket van Amsterdam naar Mumbay gekocht.
De boeking van de fiets moet ik ook via vliegtickets.nl doen. Ze hebben mij een mailtje gestuurd dat het 100 euro voor een enkele reis is om mijn fiets mee te nemen wat ik erg duur vind.

Bij Air india kan ik op de website niet bij de bagage een fiets opgeven en hoe deze verpakt moet zijn
robertjan59 schreef:Ik heb via vliegtickets.nl een retourticket van Amsterdam naar Mumbay gekocht.
De boeking van de fiets moet ik ook via vliegtickets.nl doen. Ze hebben mij een mailtje gestuurd dat het 100 euro voor een enkele reis is om mijn fiets mee te nemen wat ik erg duur vind.

Bij Air india kan ik op de website niet bij de bagage een fiets opgeven en hoe deze verpakt moet zijn
Heb jij Mumbay - Goa met Air India ook bij Vliegtickets.nl geboekt? Ik zou het dan hen vragen.
Zo niet, dan staat op die website van Air India vast een e-mail adres waar je informatie kunt opvragen. Vraag ook naar de kosten, want het zou zo maar kunnen zijn dat je voor deze binnenlandse vlucht opnieuw voor je fiets moet betalen.
Informeer ook naar de afhandeling van de bagage: kun je je bagage door laten labelen naar Goa, of moet je op Mumbay je bagage ophalen en opnieuw inchecken.

Overigens is 100 Euro tegenwoordig helaas een gangbare prijs voor een fiets op intercontinentale vluchten. Er zijn wereldfietsers geconfronteerd met aanzienlijkere meerkosten voor hun fiets
Er zijn ook maatschappijen waarbij de fiets gratis mee mag als de totale in te checken bagage (met de fiets) binnen de 30 kilo blijft, zoals Emirates.