Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nooit meer KLM , nooit meer Thalys - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Nooit meer KLM , nooit meer Thalys

Bij mijn vlucht Antwerpen-Helsinki moest ik het deel Antwerpen-Schiphol met een bus afleggen, maar door omstandigheden haalde ik de bus 's morgensvroeg niet. Ik bracht KLM op voorhand op de hoogte (ik wist 's avonds dat ik er niet ging geraken om 6 uur 's morgens wegens vervoer dat niet meer beschikbaar was). Ik nam als alternatief de trein Maastricht - Schiphol, kwam in Schiphol aan om daar te ontdekken dat mijn vluchtgegevens niet meer bestonden, vanwege een 'no show'. Je moet de bus/trein vanuit Antwerpen dus zeker nemen, of je bent de rest kwijt. Ik heb wat zitten huilen, want ik had geen geld voor een dure vlucht en dacht dat ik dus niet kon gaan. Uiteindelijk kreeg ik dan een vlucht voor 100 euro..

Ik vind het ergens ook gek, maar ja..zo staat het blijkbaar in hun reglement. In mijn geval was Amsterdam-Helsinki goedkoper dan Antwerpen-Helsinki, maar kwam het wel duurder uit als ik het vervoer tot Schiphol apart moest betalen (ik spreek over 20 euro). Het gaat dus niet over honderden euro's verschil tussen de vluchten.
Dit soort constructies liggen niet alleen aan KLM en Schiphol, meer maatschappijen doen dat. Indirecte vluchten zijn goedkoper, want dan kan je stunten met een mooie prijs. Maar zeker zakelijke reizigers willen gewoon snel van A naar B en betalen dan meer voor hun ticket omdat het sneller of minder gedoe is. Daarom willen ze dus dat je niet direct naar Schiphol komt, want dan heb je het gemak voor de lage prijs en dat kunnen we natuurlijk niet hebben :roll:
wien schreef: Als fietsvriendelijke maatschappij
Als je denkt dat de KLM - als Nederlandse luchtvaartmij - fietsvriendelijk is, heb je het mis. Als je dit forum met regelmaat volgt, weet je dat de KLM allerminst hoog scored als het gaat om fietsvriendelijkheid.

Gerd
Juut schreef:Bij mijn vlucht Antwerpen-Helsinki moest ik het deel Antwerpen-Schiphol met een bus afleggen, maar door omstandigheden haalde ik de bus 's morgensvroeg niet. Ik bracht KLM op voorhand op de hoogte (ik wist 's avonds dat ik er niet ging geraken om 6 uur 's morgens wegens vervoer dat niet meer beschikbaar was). Ik nam als alternatief de trein Maastricht - Schiphol, kwam in Schiphol aan om daar te ontdekken dat mijn vluchtgegevens niet meer bestonden, vanwege een 'no show'. Je moet de bus/trein vanuit Antwerpen dus zeker nemen, of je bent de rest kwijt. Ik heb wat zitten huilen, want ik had geen geld voor een dure vlucht en dacht dat ik dus niet kon gaan. Uiteindelijk kreeg ik dan een vlucht voor 100 euro..

Ik vind het ergens ook gek, maar ja..zo staat het blijkbaar in hun reglement. In mijn geval was Amsterdam-Helsinki goedkoper dan Antwerpen-Helsinki, maar kwam het wel duurder uit als ik het vervoer tot Schiphol apart moest betalen (ik spreek over 20 euro). Het gaat dus niet over honderden euro's verschil tussen de vluchten.
Laat Belgen zich vooral vooraf goed op de hoogte stellen over de voorwaarde dat een ticket vanuit Belgie gebonden is aan het gebruik van vervoer vanuit Antwerpen of Brussel naar Schiphol, anders geldt het ticket niet!
wien schreef:k heb een tijd geleden bij KLM een ticket geboekt voor een vlucht vanuit Amsterdam naar seattle (24/08/2013) en terug vanuit San Francisco naar Amsterdam (28/09/2013), ik heb daar ook mijn fiets bij geboekt, alles goed zover maar in het station van Antwerpen werd mijn fiets geweigerd op de thalys omdat er te weinig plaats was op in de bagageruimte (de trein was in vertraging en dat was denk ik de werkelijke reden... ) Ik was gechoqueerd ik had mijn fiets perfect volgens de afmetingen verpakt. Ik was verplicht om in Antwerpen op te stappen.
Ik ben dan op eigen houtje in Amsterdam Schiphol geraakt en ook op eigen houtje teruggekeerd van Amsterdam bij de retour en dat heeft me veel geld en veel stress gekost!!! Ik miste ei zo na mijn vlucht naar Seattle.

Ik heb mijn schadeclaim reeds gericht aan de diensten van KLM maar zij verwijzen mij door naar Thalys. Als ik wil reageren op de mail van KLM moet je klikken op een link en dan krijg je doodleuk de mededeling dat deze link niet werkt en dat je het op andere keer opnieuw moet proberen.

Niet leuk.

Alle tips zijn welkom om klacht in te dienen bij andere instanties.
Beste Erwin,

Heb jij ooit nog wat gehoord van jouw klacht bij Thalys in Brussel?

Groetjes,

Bert
Via de ombudsdienst van de NMBS heb ik een klacht ingediend, Thalys heeft mij eerst geantwoord dat ze geen schadevergoeding gaven, ik heb verder aangedrongen en gisteren heb ik een mailtje gekregen waar ze me 98 euro schadevergoeding aanbieden :-)

grtjes!
wien schreef:Via de ombudsdienst van de NMBS heb ik een klacht ingediend, Thalys heeft mij eerst geantwoord dat ze geen schadevergoeding gaven, ik heb verder aangedrongen en gisteren heb ik een mailtje gekregen waar ze me 98 euro schadevergoeding aanbieden :-)

grtjes!
Even ter toelichting:
De NMBS is de Belgische spoorwegmaatschappij.
NMBS bezit een deel van de aandelen van Thalys. De grootste aandeelhouder van Thalys is de Franse spoorwegmaatschappij SNCF. Thalys staat echter ingeschreven als Belgisch bedrijf en is gevestigd in Brussel.
Ventie schreef:Daarnaast vraag ik mij af in hoeverre men stressbestending is bij dit soort akkefietjes. Dan staat men als wereldreiziger wel voor moeilijker stresssituaties. Om hierover al in de stress te geraken gaat mij te ver. Al met al is het mijn inziens spijkers op laag water zoeken.
kan weg
Leon