Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsen mee naar Argentinie - Forum Wereldfietser

fietsen mee naar Argentinie

Ik ben aan het zoeken naar een goede en goedkope vlucht van Amsterdam naar Buenos Aires. De maatschappijen die in aanmerking komen zijn United Airlines, KLM, AirFrance en Lufthansa, maar dat is alleen nog op grond van de prijs van de vlucht. De regels en prijzen voor het vervoer van 2 fietsen zijn voor mij ondoorgrondelijk. Ik denk dat het toch een reisbureau gaat worden. Fietsvakantiewinkel geeft op hun site geen reizen naar Argentinie. We zijn al eerder goed geholpen door Asian Way of Life. Maar ik heb het vermoeden dat Argentinie niet in Azie ligt.

Als we in Buenos Aires aan komen, moeten we nog door vliegen naar Salta. Ben benieuwd of dat goed gaat met de fietsen. Maar als dat niet lukt, is er altijd nog de bus.

Heeft er iemand recente ervaring met het vervoer van fietsen van NL naar Buenos Aires?
Het is allemaal niet zo ingewikkeld dat je daar niet zelf uit kunt komen, het is wel even een beetje uitzoekwerk...
Bij alle maatschappijen geldt dat je het beste telefonisch kunt boeken, dan kun je meteen de fietsen aanmelden.
Vraag altijd een schriftelijke bevestiging!
Daarnaast is het verstandig de voorwaarden voor het meenemen van de fiets uit te printen en mee te nemen naar het vliegveld, grondpersoneel is niet altijd op de hoogte.

United:
United accepts non-motorized bicycles with single or double seats (including tandem) or up to two no
n-motorized bicycles packed in one case as checked baggage. If the bicycle(s) are packed in a container that is over 50 pounds (23kg) and/or 62 (158 cm) total linear inches (L + W + H), a $100 service charge applies each way for travel between the U.S., Canada, Puerto Rico and the U.S. Virgin Islands, and a $200 service charge applies each way for all other travel. If the bicycle(s) are packed in a container that is less than 50 pounds (23kg) and 62 (158 cm) total linear inches (L + W + H), there is no bicycle service charge, but, if applicable, the first or second checked baggage service charge applies.

If the bicycle(s) are packed in a container that is less than 50 pounds (23kg) and 62 (158 cm) total linear inches (L + W + H), there is no bicycle service charge, but, if applicable, the first or second checked baggage service charge applies.
Bij United kan je dus rekenen op $200,- per fiets per enkele reis.
fiets mee United

KLM:
U kunt een fiets of tandem, tot 23 kg (50 lbs, inclusief verpakking) alleen bovenop uw standaard bagagehoeveelheid meenemen. Voor een fiets of tandem betaalt u altijd een speciale toeslag,
U dient uw fiets te vervoeren in een geschikte verpakking of in een fietsdoos. Zorg dat het stuur in de lengterichting gedraaid is en de pedalen en andere uitstekende onderdelen verwijderd zijn.
Een fietsdoos kost EUR 20 en is op Amsterdam Airport Schiphol verkrijgbaar.
Reserveer voor het vervoer van uw fiets tenminste 48 uur voor vertrek. Dan kan eenvoudig online door in te loggen bij Mijn Reis. Of bel met KLM Telefonische Reserveringen.
Fiets of tandem max 23 kg (50,5 lbs)
€100**

Neem contact op met KLM Telefonische Reserveringen.
KLM kost €100,- per fiets per enkele reis

Lufthansa:
Sport and special baggage for tickets issued from 1 June 2012
We want you to be able to continue your sports activities even when you are travelling. For this reason, Lufthansa offers special excess baggage rates for sports baggage (including bikes).* Please note that you need to register sports baggage under the reservation hotline preferably within 24 hours after you have made your booking. Because of limited capacities and different regulations with partner airlinetaats, we cannot definitely guarantee for your booking that special or excess baggage will be accepted.
Lufthansa kost net als KLM €100,- per fiets per enkele reis:
fiets mee lufthansa
Het is even geleden...maar in 2006 tickets geregeld bij Arke in Rotterdam.
Toen goede service.

Vlucht via Washington met United Airlines/Americain airlines (vergeten)
Per persoon kon je toen 2 stuks van 25 kilo bagage meenemen.
Dus één werd de fiets, de ander een tassenpakket.

Succes
ben net andersom aan het plannen.........van Salta naar Europa.
Ben uitgekomen dat Salta - BA (geldt denk ik ook andersom) het meest logisch en goedkoopst is om met de bus te doen.
BA - Europa was het goedkoopst (en met minste overstaps) naar Frankfurt.
Twee opties:
met Lufthansa: fiets 100 Euro enkele reis, daarnaast 23 kg gewone bagage
met LAN-airlines; ik begrijp dat je de fiets mee kan nemen binnen de reguliere 23 kg.
Ticketprijs, fietskosten, en overstaptijden incalculerend kwam ik uit bij Lufthansa
In 2007 gingen de fietsen nog gratis mee met Iberia, nu 75 euro enkele reis.
De reis was toen Amsterdam - Madrid - BA en de terugreis Mendoza - Santiago de Chile - Madrid - Amsterdam. Op Iberia was niets aan te merken en daarbij toen de goedkoopste optie.
Bedankt voor alle tips. De keuze is gevallen op Lufthansa, de prijs van de tickets en de kosten voor de fietsen samen waren hier het laagste. Tevens is het prettige vluchtschema, om 19.45 u vertrek en de volgende dag om 6.15 u aankomen is fijn. Dan hebben we nog de hele dag om verder te vliegen naar Salta.
Om deze 2 vluchten op 1 ticket te krijgen was nogal duur. Met dat deel van de reis zijn we nog bezig.
Misschien wat laat, maar toch. Ik ben 4,5 maanden geleden met United Airlines naar Buenos Aires gevlogen met fiets (Amsterdam - Houston - Buenos Aires). Ik betaalde voor de fiets US$100,- en de fiets is zonder ook maar één extra schrammetje aangekomen. Prima ervaring mee dus. Hopelijk verloopt de terugweg in januari net zo soepel.

Succes met je vlucht en veel plezier in Argentinië!
Ook de vlucht van Buenos Aires naar Salta is geboekt, met Aerolíneas Argentinas. Fietsen mee is ook geen probleem, kosten € 1,50 per kg. Daar doen we het wel voor.

Nu nog een ticket voor de Tren des Nueblos.
Gaan jullie de route van de "tren de las Nueblos" niet fietsen dan?
Goede reis!


ad1952 schreef:Ook de vlucht van Buenos Aires naar Salta is geboekt, met Aerolíneas Argentinas. Fietsen mee is ook geen probleem, kosten € 1,50 per kg. Daar doen we het wel voor.

Nu nog een ticket voor de Tren des Nueblos.
Bedoeld zal zijn 'el tren a las nubes', de trein naar de wolken. Leuk dat hij weer rijdt, want 6 jaar geleden verwachtte men dat dit nooit meer zou gebeuren. Mooie reden om nog eens naar het noordwesten van Argentinië te gaan.
Vermoedelijk niet meer nodig, maar ik heb recente ervaring met fietsvervoer Amsterdam- Buenos Aires.
Met KLM gevlogen rechtstreeks, ong 13 uur. Fiets in een doos, kosten 100 euro bij de heenreis extra betaald, 135 dollar extra bij de terugreis. Daarnaast geloof ik 23 kg ruimbagagelimiet en 10 kg handbagage.
Voor een luchtvaartmaatschappij die tijdens de vlucht adverteert met leuke hollandse fietsjes en molentjes vond ik het aan de dure kant. Wat mij echter veel waard was, was het voorkomen van een overstap (met extra kans op schade of zoekraken bagage), en het voorkomen van vliegen via Amerika met al zijn extreme veiligheidschecks.
Ervaring tijdens deze vluchten was goed.

Als je je (langere) reis door een bureautje wil laten regelen beveel ik Tunafish aan (http://www.tnfsh.nl ).