Additionally, paste this code immediately after the opening tag: De mooiste fiets - Forum Wereldfietser

De mooiste fiets

Zo hoef je nooit meer je fiets in het vliegtuig mee te nemen:

http://www.kickstarter.com/year/2013?re ... helicopter
Zijn ze niet wat vergeten. Hoe kan je nu sturen zonder voorwiel?
trucage: er is geen aandrijving zichtbaar.
Het project en het filmpje zijn volgens mij echt.
Er zitten bij het gebruik in de praktijk denk ik wel wat haken en ogen aan...
* Je moet al aardig wat ruimte hebben voordat je het ding opbouwt.
* Dan mag het niet waaien.
* Na het opstijgen volg het stuurprobleem.
* De snelheid zal niet formidabel zijn.
* Na het landen op de parking moet je de parkeermeter vullen voor alle gebruikte autovakken.
Leon
Ik meen wel aandrijving te zien op mijn grote 27" scherm. Het is vast een vergunningvrij vliegtuig. Alleen binnen te gebruiken anders waait ie weg. Een mooi experiment. Hoeveel zou de man bij elkaar trappen 250 tot 300 watt? Bijzonder om te zien hoeveel materiaal je daarmee omhoog krijgt.
Het project en filmpje zijn inderdaad echt.

Betere kwaliteit kun je overigens hier zien:
http://www.youtube.com/watch?v=LEPryYsN1wY
Eric op de Fiets schreef:Ik meen wel aandrijving te zien op mijn grote 27" scherm. Het is vast een vergunningvrij vliegtuig. Alleen binnen te gebruiken anders waait ie weg. Een mooi experiment. Hoeveel zou de man bij elkaar trappen 250 tot 300 watt? Bijzonder om te zien hoeveel materiaal je daarmee omhoog krijgt.
Wat betreft de prestatie qua het aantal watt kun je hier meer informatie vinden:
http://www.aerovelo.com/projects/helicopter/tech-info/

En hier kun je Todd Reichert daarbij de inspanning zien leveren:
http://www.youtube.com/watch?v=Q2Njtel-Es0

Het aantal benodigde watt om dit ding in de lucht te houden ligt helaas een stukje hoger dan de 300 watt. Dus echt praktisch is het nog steeds niet. De grootte nog niet eens meegenomen.

Human-powered aircrafts zijn wat dat betreft gebruiksvriendelijker. De Airglow HPA bijv. heeft dan ook wel voor take-off een krachtinspanning van ca. 500 watt nodig, maar gezien de zweefconstructie is vervolgens 300 watt voldoende voor sustained flight.

Uiteraard allemaal wanneer windstil, nog steeds een vleugel spanbreedte van ruim 30 meter en met een langste vlucht van ruim 3 km nog steeds niet bepaald iets waar je nu echt ver mee komt.

Maar knappe prestaties blijven het natuurlijk stuk voor stuk.