Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rome, maar hoe komen we bij het hotel? - Forum Wereldfietser

Rome, maar hoe komen we bij het hotel?

Deze zomer fietsen we naar Rome.
We verblijven enkele dagen op een camping en fietsen de dag voor de terugvlucht naar hotel Palacavicchi vlakbij vliegveld Ciampino.

Ik heb een route uitgestippeld tot aan het vliegveld via oa de Via Appia Antica.
Maar nu lijk ik op een probleem te stuiten want tussen het hotel (Via di Ciampino 70) en de Via Appia Antica ligt de snelweg Via Appia Nuova en op street view ziet die er nogal "heftig" uit.

Hoe geraken we bij het hotel? Iemand ervaring hiermee? Of toch maar een paar kilometer over de snelweg?
Een aantal jaar geleden zijn wij van dat hotel Palavicchi een stukje tegen de rijrichting in over de Via Appia Nuova gefietst naar het vliegveld... Ik herinner het me niet, maar er zal vast een vluchtstrook langs de weg liggen, anders was het zelfmoord geweest. Sommige Italiaanse wegen hebben géén vluchtstrook en wel een vangrail, en die zijn voor fietsers echt levensgevaarlijk, maar die Via Appia Nuova was nog wel te doen.
De enige andere optie is volgens mij helemaal via het dorp Ciampino naar het hotel gaan, maar dat is vanaf de Via Appia Antica een enorme omweg. Wij hebben dat op de heenweg naar dat hotel toen wel gedaan, omdat we ons in de locatie van het hotel hadden vergist (geen internet bij de hand nog, toen) en dachten dat het in het dorp lag.
Parallel aan de snelweg ligt de Via Appia Antica, een mooie fietsroute pal tegenover het vliegveld Ciampino. Om het hotel te bereiken zonder de snelweg te nemen zou je zuidwaarts om de luchthaven kunnen fietsen via het dorp Ciampino. Op de OFM is dat een km of 7 ipv 3 dus zover om is dat niet. :wink:
Route: http://bikeroutetoaster.com/BRTWebUI/Course/654595

Afbeelding
Die "enorme" omweg via het dorp valt inderdaad erg mee! Wij waren toen zoekende, en dan lijkt iedere weg een stuk langer.
Ligt er ook maar net aan of je het vliegtuig moet halen, of het wel of geen mooi weer is. Dan kan iedere km extra er één teveel zijn. 8)
We hebben die dag alle tijd, we fietsen van de camping dwars door de stad naar het hotel. Een kleine 40 km en dat wordt nu dus een kleine 7 km langer.
Dat doe ik liever dan mijn leven wagen voor die 4 km korter...
Pakken we de volgende dag de zelfde 7 km terug en dan zijn we bij het vliegveld.
De aangepaste route staat al in mapsource 8)