Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets gratis mee met SAS, Scandinavian Airlines - Forum Wereldfietser

Fiets gratis mee met SAS, Scandinavian Airlines

Ik ontving vandaag het volgende persbericht.

PERSBERICHT
Gouda, 6 mei 2014
Scandinavian Airlines lanceert innovatief bagageconcept


Terwijl steeds meer luchtvaartmaatschappijen kosten berekenen voor ingecheckte bagage, doet Scandinavian Airlines het tegenovergestelde. Naast een koffer mag voortaan ook afwijkende bagage zoals een fiets of skimateriaal gratis mee. Hiermee biedt SAS een unieke service.

Wie vroeger zijn skimateriaal, fiets of golftas wou meenemen op vakantie moest hier vaak voor bijbetalen, aangezien het materiaal niet voldeed aan de standaardafmetingen. Dit is voortaan verleden tijd bij SAS, op voorwaarde dat het gewicht van de bagage het voorziene maximumgewicht niet overschrijdt. Voor een vlucht in SAS Go (economy class) is dit 23kg. Wie boekt in SAS Plus (full service) mag zelfs twee stuks bagage van 23kg meenemen.

All inclusive service

Tenslotte rekent Scandinavian Airlines geen extra kosten aan voor het boeken met een kredietkaart en zijn er geen extra kosten voor wie zijn vlucht binnen 24 uur annuleert. Op die manier biedt SAS haar klanten een transparante en ‘all inclusive’ service voor een scherpe vluchtprijs.


Ik heb twee vragen gesteld:
1) Hoeveel handbagage mag men bij SAS meenemen?
2) Wat kost SAS Plus extra?
Ik denk dat vrijwel iedereen een extra tas nodig heeft. Van de website:
The following is the maximum size and weight for cabin baggage onboard SAS flights:
Height: 55 cm/22"
Width: 40 cm/16"
Depth: 23 cm/9"
Weight: 8 kg/17 lbs.
Een extra tas kost 45 euro extra bij de economy class.
De goedkoopste vlucht Amsterdam-Oslo die ik vind is 75 euro (economy) of 113 euro(SAS Plus). Dus als je tijdig goedkoop kan boeken is het iets goedkoper om SAS Plus te nemen. Maar zodra je niet meer de goedkoopste vlucht hebt is bijbetalen voor een extra tas de goedkopere optie.
Oh wauw, dat is goed nieuws. Ik ga eind deze maand vliegen met SAS. Dit zou dus betekenen dat ik straks op Schiphol die 65 euro helemaal niet hoef te betalen. Daar kan ik dan in Noorwegen mooi een paar biertjes van kopen :lol:
Lennard schreef:Oh wauw, dat is goed nieuws. Ik ga eind deze maand vliegen met SAS. Dit zou dus betekenen dat ik straks op Schiphol die 65 euro helemaal niet hoef te betalen. Daar kan ik dan in Noorwegen mooi een paar biertjes van kopen :lol:
Sorry, even helemaal off-topic maar is een biertje in Noorwegen omgerekend 32,50 euro?
Haha, nee gelukkig niet. Maar het is wel één van de duurste landen om een biertje te kopen :)