Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Inpakken fiets Trondheim > Amsterdam - Forum Wereldfietser

Inpakken fiets Trondheim > Amsterdam

Hoi,

In augustus fietsen we in twee weken van Stavanger naar Trondheim. We vliegen met KLM vanuit Amsterdam naar Stavanger en vanuit Trondheim naar Amsterdam weer terug. Ik heb iemand van KLM aan de lijn gehad die zei dat we de fietsen heen in een fietshoes mogen doen maar terug alleen in een fietsdoos. Dat ligt dan blijkbaar aan het type vliegtuig. Ik ben gewend om met de fietshoes op reis te gaan, en om nou 2x een doos te gaan kopen...

Mijn vraag is: hoe serieus moet ik hem nemen? Wie heeft ervaring met terugvliegen vanuit Trondheim? Doen ze daar echt moeilijk?
Ik heb geen ervaring met Trondheim, maar wel redelijk wat met de KLM, afgelopen jaren diverse vluchten.
KLM heeft algemene regels en niet per type vliegtuig. Bij de KLM kan de fiets in een hoes, maar je hebt kans dat je een verklaring moet ondertekenen dat je in geval van schade geen claim indient bij de KLM. Is echter geen vrijbrief om ruw met je fiets om te gaan. Ik claim in geval van schade bij mijn reisverzekering.
Zou toch nog maar eens bellen met de KLM. Wellicht krijg je nu een dame met een ander verhaal.
Afgelopen zomer vloog ik met de KLM van Bergen naar Amsterdam.
De fiets ingepakt in een hoes van de fietsvakantiewinkel bijna drie uur van tevoren ingeleverd bij de speciale bagage. Alles was in orde en fiets hoefde niet door de scanner.
20 minuten voor vertrek, tijdens het boarden, werd mijn naam omgeroepen. Of ik naar de speciale bagage wilde komen. Fiets mocht zo niet mee van de baas van de bagageafhandelaar. Of de fiets in een doos moest of helemaal in plastic ingepakt moest worden was niet duidelijk. Er werd een hoop heen en weer gepraat, maar de fiets mocht niet mee. Ik moest thuis maar met de KLM regelen hoe de fiets naar Nederland zou komen.