Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietspomp op vliegveld - Forum Wereldfietser

Fietspomp op vliegveld

Rotterdam-The Hague Airport en Eindhoven Airport hebben een fietspomp, af te halen bij resp. de informatiebalie en de lost and foundbalie.
witr01 schreef:Rotterdam-The Hague Airport en Eindhoven Airport hebben een fietspomp, af te halen bij resp. de informatiebalie en de lost and foundbalie.
Zijn deze ook geschikt voor een Frans ventiel?
Daar moet ik je het antwoord op schuldig blijven. Onze fietsen hebben geen Frans ventiel.
Nee, voor een Frans ventiel moet je op Charles de Gaulle zijn :roll:
Alsof ik op fietsvakantie ga zonder zelf een pomp in de tas te hebben? Mis ik iets?
OmeGerrit schreef:Alsof ik op fietsvakantie ga zonder zelf een pomp in de tas te hebben? Mis ik iets?
Een hoge druk pomp is natuurlijk aantrekkelijker, dan een klein pompje uit je tas.
Verder is er natuurlijk het principe. De luchtvaart eist dat je jouw banden laat leeglopen voor het vertrek. Dan kunnen ze ook zorgen voor faciliteiten om na aankomst weer lucht in je banden te krijgen.
witr01 schreef:Daar moet ik je het antwoord op schuldig blijven. Onze fietsen hebben geen Frans ventiel.
Op veel vakantiefietsen zit een Frans ventiel. Op veel mounbikes zit een autoventiel. Kunnen fietsers uit Eindhoven en Rotterdam even een kijkje nemen op deze luchthavens naar de geschiktheid van de fietspompen aldaar , anders hebben veel wereldfietsers niet zoveel aan deze informatie.
Volgens mij hebben ze daar het verloopnippeltje voor uitgevonden, een beetje wereldfietser is niet voor een gat te vangen. Het komt nog zo ver dat iemand gaat adviseren alleen naar die vliegvelden te vliegen waar ze een fietspomp geschikt voor frans ventiel hebben.
Of een pedaalsleutel voor je hebben klaarliggen.
Ik voel een nieuwe excelsheet aankomen :wink:
...en ik zal zorgen dat het vakje B2 in dat Excelbestand gevuld wordt. Zet in A2 Rotterdam en in B2 Ja..... Zit alleen geen drukmeter op maar het is een goede pomp van SKS...getest juni 2014 :-)


Groet,


Henny