Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zzing in beslag genomen - Forum Wereldfietser

Zzing in beslag genomen

Vorige week donderdag ben ik vanuit Guangzhou (Kanton) in China naar Amsterdam gevlogen met fiets en bagage, bij aankomst op Schiphol bleek dat mijn bagage in Kanton geopend was en mijn Zzing (power pack) in beslag genomen was met het argument dat Lithium batterijen verboden zijn in ingecheckte bagage...
Echter: De Zzing bevat geen Lithium batterijen maar 5 oplaadbare AA MI-MH 1,2 V batterijen.
Na contact via e-mail kreeg ik de volgende mail retour:

Please put your goods go back! We can't express international, You can put your goods sent to you Chinese friends!

Dag fijne Zzing.. :evil:

Peter
Balen - fijn die Chinezen!

Voor mij en anderen die die kant uit gaan zzing dus in de handbagage doen.
Willen ze waarschijnlijk weer namaken :?
IATA ICAO regelgeving zegt dit:

Reserve Batterijen zijn niet toegestaan in checked bagage (ruimbagage)
Reserve batterijen voor condumenten producten incl lithium zijn wel toegestaan in cabin bagage; mits beschermd tegen kortsluiting. Limiet : twee stuks en 100-160Wh
Batterijen in consumenten producten zoals je phone; tablet etc in cabin bagage zijn vrijgesteld.

Luchtvaartmaatschappijen kunnen en mogen strengere eisen stellen

Ik kan zo even geen beperking vinden over metaal hydride ((MH) batterijen in consumenten lektronica.
Ikzelf zou geen elektronica met (oplaadbare) batterijen in ruim bagage doen.

Afhankelijk van de aanvullende voorwaarden vd maatschappij zou ik de inbeslagname aanvechten....veel vrachtafhandelaars zijn niet of in beperkte mate op de hoogte van dit soort regelgeving.

Walter.

De meesten van jullie zullen het al wel weten: (klein) fiets gereedschap in je handbagage wordt in beslag genomen.
Walter M schreef:Reserve batterijen voor condumenten producten incl lithium zijn wel toegestaan in cabin bagage; mits beschermd tegen kortsluiting. Limiet : twee stuks en 100-160Wh
Een gewone oplaadbare NiMH-batterij is 3 Wh.
Ik zou niet graag iemand naast me hebben zitten met een 160 Wh-batterij die tegen me zei "nu ga ik lekker kortsluiting maken" :shock:
Toen ik in Juni in Nieuw Zeeland vertrok, had ik mijn Zzing id handbagage. Bij de security check werd dit opgemerkt en aandachtig bestudeerd en nog eens apart door de scanner gehaald. Na uitgelegd te hebben wat het was, mocht ik hem gelukkig houden.