Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tas voor fiets voor vliegtuig gezocht - Forum Wereldfietser

Tas voor fiets voor vliegtuig gezocht

Ik ga binnenkort met Ryanair vliegen met fiets. Heeft iemand een tas te leen of een tip voor een goede tas die niet uitverkocht is?
Bedankt!
Een optie zou kunnen zijn om een bouwmaterialenzak te zoeken (bij een bouwplaats of zo) of er een te kopen. Google maar eens op big bag.
Ha die Suzanne,

Er is de Bodybag van Groundfeffect uit Nieuw-Zeeland. Alleen per Internet te bestellen. http://www.groundeffect.co.nz/product/BAG/BOD

Vouw je gemakkelijk op tot een dun pakketje.

Groetjes,

Bert
De 'bodybag' (wat een naam...) lijkt inderdaad lichter en compacter dan de tassen van bijv. Rose, maar ook aan de prijs (€109 inclusief verzending). Toch kies ik liever voor een goedkope wegwerpoplossing, zodat je je geen zorgen hoeft te maken waar je die tas laat. Dat betekent dus voor mij een gratis fietsdoos of een zelfgefabriceerde hoes of de eerder gememoreerde bouwzak. Bubbeltjesplastic kan soms ook.
Maar ieder zijn keus natuurlijk.

Suzanne, tweedehands worden fietstransporttassen ook vaak aangeboden op Marktplaats en andere tweedehandssites.
Het zijn N.Z.-Dollars. Is dan nog zeker niet goedkoop, maar Ryanair stelt nadrukkelijk: een doos of een tas. En regels zijn regels bij Ryanair. Je denkt goedkoop te vliegen met Ryanair, maar ieder voordeel heeft z'n nadeel, aldus Johan Crruijf. Diverse fietsreizigers meldden onaangename ervaringen bij Ryanair, omdat de verpakking van de fiets niet aan de gestelde voorwaarden voldeed. "Wegwerp" moet ook voldoen aan de regels van Ryanair, en bovendien moet je ook nog terug.
Je kunt die sterke Bodybag daarna ook nog flink wat keren gebruiken voor bijvoorbeeld een reis met de Thalys (de Zon-Thalys brengt je zomers razendsnel rechtstreeks van Rotterdam-Centraal naar Avignon of Marseille) . Zie het als een eenmalige investering, die je over een lange termijn afschrift.
Er zit een handige draaglus aan, waarmee je de tas om je schouder hangt.
bert sitters schreef:Het zijn N.Z.-Dollars.
en niet te vergeten
If you're new to Ground Effect, join as an online revolutionary and we'll knock $20 off your first order. If you already have a My Acc, login and use your Ground Effect Dollars to save.
Koop een groot dekzeil bij een doehetzelfzaak en maak hier een tas met draaghengsels van. Hebben wij jaren terug gemaakt. En werkt prima als we niet met doos vliegen. Deze tas kan je boven metbijvoorbeeld een koort dichtlussen. Neem een uitdraai in het engels mee met de voorwaarden van ryanair...een tas is een tas!
Idworx dealers hebben vaak nog wel een paar hoezen liggen waarin de nieuwe fietsen in de doos aangeleverd worden. Die kan je vaak wel gratis of tegen een klein prijsje krijgen.

Sterk spul. Kwestie van een paar gaatjes maken, touwtjes erdoorheen en klaar. Zo hebben wij de fietsen mee naar IJsland genomen.

Afbeelding
Nederlands:
*Fietsen – MOETEN in een beschermende doos of tas verpakt worden om geaccepteerd te worden voor reizen.
Engels:
* Bicycles - MUST be contained in a protective box or bag in order to be accepted for travel.
Ik denk dat Ryanair het iets te letterlijk heeft vertaald.
Christophorus schreef:Idworx dealers hebben vaak nog wel een paar hoezen liggen waarin de nieuwe fietsen in de doos aangeleverd worden. Die kan je vaak wel gratis of tegen een klein prijsje krijgen.

Sterk spul. Kwestie van een paar gaatjes maken, touwtjes erdoorheen en klaar. Zo hebben wij de fietsen mee naar IJsland genomen.

Afbeelding
Was dat met Ryanair?
Ikzelf heb een Aerus bag voor mijn racefiets.
http://www.mpgear.com/bluecase/aerus-bi ... ion-cycles

Echter kost deze in europa iets van 160 euro. Voornamelijk met de trein gebruikt om niet te hoeven betalen voor een fiets kaartje. Sommige eigenwijze conducteurs willen soms nog steeds de discussie aan dat het een fiets is.
Per definitie heeft een fiets 2 wielen waarvan 1 aangedreven. Dat is in de tas niet het geval dus is het geen fiets.
bert sitters schreef:Was dat met Ryanair?
Nee, Iceland Air. Die doen niet moeilijk over hoe je de fiets inpakt. De Idworx-hoes is dan ook meer een algemene tip. Als de fiets helemaal ingepakt moet zijn, dan is de Idworx-hoes groot genoeg om ook de wielen te bedekken. Maar wij hielden het liefst de wielen vrij, zodat wij en het vluchtpersoneel er gewoon mee konden rollen. Iedere vliegmaatschappij stelt haar eigen strenge of minderstrenge regels.
Fiets klaar voor verzending met Raynair.
Fiets in oude doos van de fietsenmaker en (Ortlieb) tassen in oude leger plunjebaal van de dumpshop.


Afbeelding

Fiets ging keurig als laatste het bagage ruim in.
Afbeelding
Henri - had jij nog gezeur over + 20 kilo?
Wij hebben voor de zekerheid maar de regel dat een fiets meer dan 20 kilo mag wegen ook geprint in het engels. De laatste keer mekkerde Ryan Air daar namelijk over.
Ik had allen de fiets in de doos. Mijn fiets, een Specialzed mountainbike met bagagedragers, is lichter dan 20 kg. De plunjebaal en fiets werden overigens apart in gechecked wat allemaal soepel ging. Ik vloog van Charleroi naar Biarritz.
Ondanks dat ik er erg tegen opzag dor de vele horror verhalen over Raynair is het mij bijzonder mee gevallen. Kijk voor meer info op http://henriopcamino.blogspot.nl/p/uitleg.html
Suzanne, ik heb je een PB gestuurd.
Loes
Christophorus schreef:
bert sitters schreef:Was dat met Ryanair?
Nee, Iceland Air. Die doen niet moeilijk over hoe je de fiets inpakt. De Idworx-hoes is dan ook meer een algemene tip. Als de fiets helemaal ingepakt moet zijn, dan is de Idworx-hoes groot genoeg om ook de wielen te bedekken. Maar wij hielden het liefst de wielen vrij, zodat wij en het vluchtpersoneel er gewoon mee konden rollen. Iedere vliegmaatschappij stelt haar eigen strenge of minderstrenge regels.
Suzanne heeft een ticket geboekt bij Ryanair. Zou ik nooit doen, maar het is de keuze van Suzanne en dus een voldongen feit. Suzanne is dus gebonden aan de regels van Ryanair en niet aan die van Iceland Air.
Henri V schreef: Afbeelding
Zo te zien met de rode en groene stickers die ik heb ontworpen....! :wink:
Ik ben me al een tijdje aan het oriënteren op een hoes die de fietswielen geheel bedekt, een "beschermende tas" dus zoals Ryanair en British Airways die eisen.
Er zijn enorm veel transporttassen te koop, maar de meeste zijn vanwege zware polstering (celschuim etc.) veel te groot en zwaar om op de fiets mee te nemen (wat met een VK-hoes oftewel fietspyjama geen probleem is). Tot nu toe heb ik als lichtgewicht tassen gevonden:
-- de Body Bag van Ground Effect die Bert Sitters noemde (ca. € 110 inclusief porto, gewicht 1240 gram)
-- de Zwitserse Tranzbag, verkrijgbaar bij de SBB-shop, waarmee je een fiets ook gratis in de Zwitserse treinen mag vervoeren (kosten ca. € 100 inclusief porto, gewicht 738 gram)
-- de Bach Bike Transportation Bag, verkrijgbaar bij Kathmandu voor € 70 (gewicht 950 gram).

Ik weet niet welke van de drie de meeste waar voor zijn geld biedt (vooral de scheur- en stootvastheid van de stof is belangrijk natuurlijk).
@Martin

Zou goed kunnen. Ik heb het inderdaad van het ergens van het internet gehaald. Ik weet niet meer waar. De stickers werkte prima. Mooi voorbeeldje van elkaar helpen. :D