Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fiets en UPS - Forum Wereldfietser

fiets en UPS

beste Collega's,

Tot op heden verstuurde ik de fiets altijd per vliegtuig (buiten en in Europe). Voor het deel Europa ben ik het een beetje zat, fietsen op luchthaven inpakken, xray's, gezeik banden etc. Laatste keer had men (buiten mijn zicht) mijn banden tot het uiterste leeg gedrukt en dan rijden ze er toch lekker mee: de pest voor je banden dus. Nu begrijp ik dat UPS fietsen netjes naar huis stuurt. Weliswaar zal het wel wat duurder zijn (vanuit Spanje zo rond de 131 euro). Daar zit dan wel de bagage ook bij, zo heb ik begrepen. Echter Transavia (waar ik wel tevreden over ben) circa 45 euro fiets plus extra bagage ook nog zo n 40 euro. Vorige week met Soetens, maar dat is fiets plus bagage circa 190 euro.
Enfin: iemand ervaring met UPS?
Ik heb vragen aan UPS gesteld. De antwoorden zal ik posten wanneer ik ze heb
Robw
alime schreef:Enfin: iemand ervaring met UPS?
Hier was ook al een andere post over onlangs: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 28&t=25326
Ah ok, bedankt
Ik begrijp dat iemand een keer enorme pech met UPS heeft gehad en dat de rest op dit forum zeer tevreden was over UPS. Vorige week met Vueling vanuit SdC - Adam 54 euro (week tevoren geboekt) en fiets Soetens. Idd 192 euro. Dat laatste kan dus met 60 euro minder.
Robw
Ik denk dat ik gewoon pech heb gehad.had ook een oud model fiets waarvan het stuur niet wilde draaien. En toen heeft wrs de medewerker van ups maar wat geprobeerd.....mogelijk ook nog controle douane...... ik zal het nooit weten.
Ik zou een volgende keer mijn fiets zelf zoveel mogelijk demonteren als ik weer met een vervoerder in zee ga.
Weet nu hoe het moet :lol:
Anja
Nog even over de kosten.
100 euro incl 10 kg bagage. en ze doen niet moeilijk over 600 gr meer.
Per kg extra 3,50 erbij.
L.S.,
Ik heb op de UPS site gezocht naar circa kosten en info gevraagd.

Echter op de site kom ik niet veel verder dan invullen van maten, gewicht en dan kan ik niet verder. De vraag aan UPS gesteld en dan krijg je natuurlijk een bureaucratisch antwoord dat het antwoord op de gestelde vraag op de site staat. Ik heb de vraag net naar een verzendkantoor annex fietsenzaak (want die hebben vast wel dozen maar in ieder geval karton) in Malaga gestuurd. Hopelijk hoor ik snel wat.

Indien iemand meer weet of ervaring heeft met UPS? Moet je bv reserveren? of kun je de fiets daar (inpakken) en dan gewoon afgeven? of moet die ingepakt afgeleverd worden? graag reacties!

Het barst van de afgifte punten alleen in Malaga al. Verzenden via UPS zou best wel eens een goed alternatief voor verzenden per vliegtuig kunnen zijn voor fietsers die dan op veel meer punten hun reis willen kunnen beeindigen.

De 'LS'ers horen
Robw
weet niet hoe het in andere kantoren gaat maar in Santiago kon ik gewoon de fiets en bagage brengen. Niets reserveren of zo.
Zij pakken de fiets en bagage in de doos. Maar dat demonteren.......
Het duurde wel 5 dagen voor de fiets op de plaats van bestemming was.
Heb je geen UPS kantoor in je woonplaats?
Anja
Anja e.a. Ik heb de vraag in Malaga bij een van de vele UPS afgifte stations neergelegd. Dit verzendstation is ook een fietsenzaak. Sommigenafgiftestations zijn ook kantoorboekhandel. Robw