Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Jetairfly vanaf Brussel, voorwiel los? - Forum Wereldfietser

Jetairfly vanaf Brussel, voorwiel los?

ik zie dat deze vraag in 2011 ook gesteld is, maar misschien heeft iemand een recente ervaring? Over anderhalve week vliegen we naar Malaga met Jetair vanaf Brussel. We gebruiken vaak een doos, maar dat gaat deze keer niet lukken vanwege vervoer ernaartoe. Dus wordt het een VKfietspyjama. Jetair stelt dat het voorwiel eruit moet en aan het frame bevestigd moet worden. Dat lijkt me nogal kwetsbaar worden, voor zowel wiel als voorvork. Heeft iemand ervaringen met Jetair, zowel met de pyjama als met het voorwiel?
Wel ervaring met Jetair maar dan met doos.Voor stevigheid kies je voor een pijpje tussen je voorvork - wiel aan je fiets binden. Zo verpakken wij de fiets altijd in een doos.

Kan je je doos niet opgevouwen meenemen en op het vliegveld in elkaar vouwen en plakken?
Let wel op de voorwaarde "beschermende verpakking". Grondstewardessen kunnen dit verschillend interpreteren. Zou voor alle zekerheid flink wat karton meenemen en die als beschermlaag om je fiets in de hoes te doen. Wat tape om het karton en je maakt je eigen "doos".
Luchtvaartmaatschappijen zijn niet zo bang dat jouw fiets beschadigd wordt, maar meer dat jouw fiets andere bagage beschadigt.
Ben net 2 weken terug van Cuba, met Jetairfly gevlogen omdat zij rechtstreeks vliegen van Brussel naar Varadero. Bij aankoop ticket naar hoofdkantoor laten bellen : Voorwiel moet er NIET uit... Bij inchecken : voorwiel UIT je fiets én verpakking moet GESLOTEN zijn of ...je fiets blijft hier, karton of plastic maakt niks uit. Ik stond daar met complete fiets met kartonnen "flap", onderaan open. Zo vlieg ik steeds naar & van Azie. Personeel was behulpzaam met tape en schaar maar ...meedogenloos !!!. Bij Delhaize, 30m verder 3 plastic draagtassen gekocht, opengesneden...en half uurtje gewerkt tot ik een gesloten geheel had; Zadel stak er bovenuit en dat werd nog NET geaccepteerd ...OEF...
Heerlijk fietsen in Cuba. Niks gereserveerd en 1 km voor Varadero in Santa Marta een nieuwe casa "ontdekt" : Casa Liuba, 24 km v luchthaven. Mail : liubajp@nauta.cu. prima adresje !
Grs. Eddy
Check tijdig of je wel van Brussel zal vliegen. Dit lijkt zeer onwaarschijnlijk.

http://www.hln.be/hln/nl/36484/Aanslage ... ende.dhtml
Thx voor de antwoorden! Mn het antwoord van Eddy is erg bruikbaar... We zullen ervoor zorgen dat we alles compleet dichtplakken! Twee dozen opvouwen en incl bagage plus reizigers meenemen in een Golfje gaat niet lukken... En idd, we hebben inmiddels bericht dat we vanaf Oostende vliegen.
ingridm schreef:Twee dozen opvouwen en incl bagage plus reizigers meenemen in een Golfje gaat niet lukken....
Wij hebben eenzelfde formaat auto en krijgen de dozen wel opgevouwen mee. Kwestie van goed vouwen - zo smal en klein dat ze ook achterop de fiets kunnen :wink: Of hebben jullie de fietsen ook nog in de auto? Die van ons zittenden op een bagagedrager en de achterbank kan plat. Goede reis!