Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsen vervoeren in Zaventem - Forum Wereldfietser

fietsen vervoeren in Zaventem

We vliegen met Ryanair van Zaventem naar Lissabon. De fietsen zijn ingepakt in dozen. Is dat nu geen probleem om met de dozen te sleuren met de verscherpte veiligheidsnormen en de wachttijden? Wat precies doen?
Heb je de beelden op het journaal gezien gisteren?
JA DUS! Wanneer vlieg je?
fietserke48 schreef:We vliegen met Ryanair van Zaventem naar Lissabon. De fietsen zijn ingepakt in dozen. Is dat nu geen probleem om met de dozen te sleuren met de verscherpte veiligheidsnormen en de wachttijden? Wat precies doen?
Zorgen dat je er hééééél vroeg bent en bereid je voor op veel gedoe. Misschien valt het allemaal wel mee.
Bert, ja we weten dat we heel vroeg ginds moeten zijn maar dat is geen probleem. Maar bij Rayanair moeten we de fietsen inpakken in gesloten dozen. Kunnen die tot aan de gate gesleurd worden want er zijn blijkbaar geen karretjes en de liften zouden niet werken. Ik vind nergens info om bijvoorbeeld de dag voordien in te checken. We vliegen op dinsdag 10 mei.
Dank voor alle info
Bij Ikea kan je voor €10 een karretje op wielen kopen dat tot 30kg aan kan. Ik ben er vrij zeker van dat je dit op de luchthaven zelf weer kan doorgeven aan andere mensen met veel bagage, zodat je er niet mee moet blijven sleuren.

Probeer anders ook handvatten te voorzien in de doos, op een hoogte waardoor je de doos vlot kan opheffen.

Even Ryanair bellen en vragen voor meer informatie of hulp?

Veel succes alleszins!
Als ik de onderste foto bij het artikel op deze pagina zie, lijkt het inderdaad een enorm gedoe om daar met fietsdozen tussen zo'n meute te moeten staan. Hopelijk tref je een minder lange rij.
Een dag tevoren inchecken is niet mogelijk bij Ryanair, voor zover ik weet.
peter de rijk schreef:Als ik de onderste foto bij het artikel op deze pagina zie, lijkt het inderdaad een enorm gedoe om daar met fietsdozen tussen zo'n meute te moeten staan. Hopelijk tref je een minder lange rij.
Een dag tevoren inchecken is niet mogelijk bij Ryanair, voor zover ik weet.

Worden met regen paraplu's uitgedeeld?
Er zou naar een oplossing gezocht worden, vanaf woensdag 04/05 zouden er minder files moeten zijn voor de pré-check-in...
Ik vrees alleen dat het een oplossing "op z'n Belgisch' zal zijn ... En wat dat is vul je zelf maar in :roll:
Gisteren moest ik via Zaventem op weg naar Stockholm. Vlucht was voor 19:20, ik was er om 16:30 (ruim op tijd dus, voorbereid voor lange wachttijden). Ik had een doos met mijn Brompton mee (60x60 cm - niet te vergelijken met gewone fiets doos maar toch een fiets! :o ..)

*van Economy parking tot eerste (nieuwe) security screening - 5 min lift + wandelen. Er waren maar 2 andere passagiers voor mij
*1ste security screening tot bagage drop-off/incheckbalie 3 min wandelafstand
*Wachten in de rij voor baggage drop-off/inchecken 7 min
*2de (gewoone) security screning wachttijd in de rij 5 min
*wandelen/roltrappen naar gate 5 min

In totaal Parking to gate 25 min. geen enkel probleem dus. (op dit tijdstip). Het leek wel dat ze nog veel vrije capaciteit hadden om meer passagiers te verwerken en de problemen van maandag zijn grotendeels opgelost.

**Update - er zijn wel voldoende karretjes en de liften werken!
Bedankt Grum! Dat stelt me toch wat gerust. Vooral omdat er karretjes zijn. De fietsdozen zijn immers onhandig.