Additionally, paste this code immediately after the opening tag: gps - Forum Wereldfietser

gps

gps

Wij vliegen naar Praag met Jet-air voor een fietsreis.
Wat raden jullie aan onze gps en lader (Zzing) Op de fiets laten zitten of in de handbagage meenemen.
Groeten.
Handbagage - safety first!
Weet je zeker dat je het niet kwijt raakt
Inge1 schreef:Handbagage - safety first!
Weet je zeker dat je het niet kwijt raakt
In Olomouc (Tsjechië) is m'n fietscomputertje gestolen, terwijl de fiets binnen in de jeugdherberg stond geparkeerd! Ik moest nadien de afstanden schatten aan de hand van wegwijzers. Oppassen met dit soort Oostblok-landen.
Martin E. van Doornik schreef:
Inge1 schreef:Handbagage - safety first!
Weet je zeker dat je het niet kwijt raakt
In Olomouc (Tsjechië) is m'n fietscomputertje gestolen, terwijl de fiets binnen in de jeugdherberg stond geparkeerd! Ik moest nadien de afstanden schatten aan de hand van wegwijzers. Oppassen met dit soort Oostblok-landen.
OK, merci voor de tip. Enkele vraagjes over geld. Kan men in hotels vlot me € betalen? Ik bedoel dan met de kaart, of is het toch beter overal met kronen te betalen?
Martin E. van Doornik schreef:
Inge1 schreef:Handbagage - safety first!
Weet je zeker dat je het niet kwijt raakt
In Olomouc (Tsjechië) is m'n fietscomputertje gestolen, terwijl de fiets binnen in de jeugdherberg stond geparkeerd! Ik moest nadien de afstanden schatten aan de hand van wegwijzers. Oppassen met dit soort Oostblok-landen.
Ik denk dat je gewoon pech hebt gehad wat betreft het fietscomputertje.
Dat kan overal gebeuren , en echt niet alleen in het Oostblok.
Als je fiets in een openbare ruimte of buiten staat , gewoon even het computertje er af halen.
tirre schreef:Enkele vraagjes over geld. Kan men in hotels vlot me € betalen? Ik bedoel dan met de kaart, of is het toch beter overal met kronen te betalen?
Google: http://www.tsjechie.nl/id/1/123/geldzaken_tsjechie/
Martin E. van Doornik schreef:Oppassen met dit soort Oostblok-landen.
Ja, want hier bij ons in het westen is diefstal een zeldzaamheid!
Off topic:
Alien schreef:
Martin E. van Doornik schreef:Oppassen met dit soort Oostblok-landen.
Ja, want hier bij ons in het westen is diefstal een zeldzaamheid!
:wink: Alien is dat een onderbuikgevoel? :wink:

On topic; GPS eraf natuurlijk!
Ik heb heel veel gefietst in Oostbloklanden en nooit problemen gehad met diefstal e.d.
Maar zoals altijd kan je overal wel eens wrong-time-wrong-place zijn. Veel plezier! 8)
jacob_50 schreef:
Martin E. van Doornik schreef:
Inge1 schreef:Handbagage - safety first!
Weet je zeker dat je het niet kwijt raakt
In Olomouc (Tsjechië) is m'n fietscomputertje gestolen, terwijl de fiets binnen in de jeugdherberg stond geparkeerd! Ik moest nadien de afstanden schatten aan de hand van wegwijzers. Oppassen met dit soort Oostblok-landen.
Ik denk dat je gewoon pech hebt gehad wat betreft het fietscomputertje.
Dat kan overal gebeuren, en echt niet alleen in het Oostblok.
Als je fiets in een openbare ruimte of buiten staat , gewoon even het computertje er af halen.
Het was eigenlijk geen fietscomputertje maar een IKU-teller, die finaal van mijn stuur af is geschroefd! Aangezien hij in tegenstelling tot een fietscomputertje toch niet afneembaar was, had ik toch zoiets niet verwacht. Wat een brutaliteit. Het gebeurde in 1981, dus nog onder de grimmige „hamer en sikkel" in het toenmalige Tsjechoslowakije, wel ČSSR genoemd.
M'n huidige fietscomputertje haal ik wel altijd eraf, zelfs ook in de stalling van mijn werk.

Hieronder een foto van mijn fiets, vanuit Svitavy onderweg naar Olomouc in 1981. De afgebeelde fietstassen (behalve de stuurtas) en het NL-bordje gebruik ik nu nog steeds. Toch een prachtig land om er te fietsen!

Afbeelding