Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vlucht Nieuw-Zeeland - hoe krijg je je fiets daar? - Forum Wereldfietser

Vlucht Nieuw-Zeeland - hoe krijg je je fiets daar?

Hallo

Ik zou graag van december tot februari de Tour Aotearoa willen gaan rijden en zoek nu een vlucht om in NieuwZeeland te raken.

Wie heeft er recente ervaring met het meenemen van de fiets? De meeste luchtvaartmaatschappijen beschouwen de fiets als oversized-bagage als het totaal van de afmetingen meer is dan 158 cm... En dan gelden er prijzen van minstens 200 euro per enkele vlucht.

Het versturen als cargo kost ook meer dan 900 euro.

Wie weet raad?

Bedankt
Dan
Ik ben met laatst China Airlines gegaan. Super makkelijk. Ze doen totaal niet moeilijk en fiets mag gratis mee. Ik mocht 2 stuks bagage mee ( 1 fiets in een doos en 1 fietstas), zolang het niet meer dan 30 kg samen was. Als handbagage had ik mn andere fietstas. Absolute aanrader wat mij betreft!
Dan schreef:De meeste luchtvaartmaatschappijen beschouwen de fiets als oversized-bagage als het totaal van de afmetingen meer is dan 158 cm... En dan gelden er prijzen van minstens 200 euro per enkele vlucht.
Bij veel maatschappijen gelden speciale voorwaarden voor fietsvervoer (onder het kopje sportbagage), en dan staat er ergens altijd een opmerking met sterretje dat die 158 cm (lxhxb) niet geldt. Neemt niet weg dat het een ingewikkelde toestand blijft, ook afhankelijk van je totale hoeveelheid bagage (gewicht en aantal stuks). Probeer het eens bij Etihad, Emirates of Cathay Pacific.
Het klopt inderdaad dat je bij veel maatschappijen extra voor je fiets moet betalen. En dat kan inderdaad in de papieren lopen. Versturen als cargo zou ik nooit doen. Niet alleen vanwege de prijs maar ook vanwege het ongemak. Je komt aan op de aankomstterminal. En dat is niet altijd dichtbij de cargo terminal. Daarnaast komt er nog extra papierwerk bij.
Ook je fiets inpakken in een koffer en zo proberen om het als niet oversized bagage mee te nemen werkt vaak niet. Ik ben bang dat je gewoon even moet betalen. Maar goed, daar staat Nieuw Zeeland dan weer tegenover. Dat is ook wat waard :D
Bedankt voor de Etihad-tip. Blijkt inderdaad dat de afmetingen daar geen rol spelen. Ik bel ze nog eens op om zeker te zijn :-)
Dan schreef:Bedankt voor de Etihad-tip. Blijkt inderdaad dat de afmetingen daar geen rol spelen. Ik bel ze nog eens op om zeker te zijn :-)
Geen dank!
Met Air Emirates en Singapore Airlines hetzelfde. Max 30 kg verdeeld over meerdere stuks ruimbagage (dus niet voor de fiets bijbetalen). Dus 1 fiets en een tas en 7 kg handbagage. Dit jaar met Air Emirates gevlogen, totaal geen problemen gehad. Wij gebruikten overigens een fietshoes.
Dan schreef:Hallo

Ik zou graag van december tot februari de Tour Aotearoa willen gaan rijden en zoek nu een vlucht om in NieuwZeeland te raken.

Dan
Zou je dat nog wel willen doen of niet? Vanwege de ernstige aardbevingsschade.... Lijkt me sterk dat de wegen na een kleine twee maanden hersteld zijn. Heb op internet de routekaart van de Tour Aotearoa gezien.
Twee weken geleden heb ik een vlucht naar Christchurch geboekt voor een rondje Zuidereiland in februari 2017. Ik ben benieuwd wat ik aantref.....
Oorspronkelijk was het plan om er nu in november rond te fietsen ......

Jan
Je wilt verweg.. ca 24 uur vliegen, voor 200 euro, dat is uh per uur.... een koopje. ;)
Martin E. van Doornik schreef: Zou je dat nog wel willen doen of niet? Vanwege de ernstige aardbevingsschade.... Lijkt me sterk dat de wegen na een kleine twee maanden hersteld zijn. Heb op internet de routekaart van de Tour Aotearoa gezien.
Doet me denken aan die Amerikanen die na de 1986 Berlin discotheque bombing, waarbij 2 US-soldaten gedood werden, vonden dat heel Europa onveilig was geworden.
Zou jij nu ook niet meer naar Italie gaan vanwege de aardbevingsschade? Nieuw Zeeland van noord naar zuid is 1400 km.
math schreef:
Martin E. van Doornik schreef: Zou je dat nog wel willen doen of niet? Vanwege de ernstige aardbevingsschade.... Lijkt me sterk dat de wegen na een kleine twee maanden hersteld zijn. Heb op internet de routekaart van de Tour Aotearoa gezien.
Doet me denken aan die Amerikanen die na de 1986 Berlin discotheque bombing, waarbij 2 US-soldaten gedood werden, vonden dat heel Europa onveilig was geworden.
Zou jij nu ook niet meer naar Italie gaan vanwege de aardbevingsschade? Nieuw Zeeland van noord naar zuid is 1400 km.
Ja, dat is een heel lokaal geval, beperkt tot een discotheek. Maar bij aardbevingen gaat het om een gebied van vele vierkante (misschien tientallen tot honderden) kilometers. Gebroken waterleidingen, weggevaagde spoorlijnen, geen elektriciteit, veel schade aan de wegdekken, ingestorte afgronden. Een fietser zal daar op korte termijn minder voorzieningen verwachten. Bijvoorbeeld een camping waar geen water uit de kraan komt. Het gaat met name rondom Wellington en de kop van het Zuidereiland.
Dag,
Informeer eens bij Air New Zealand, het is reeds 8 jaar geleden maar voor onze fietsen ( 1 sportartikel p.p. extra was zomaar toegelaten) betaalden we niet veel.
Het voordeel van westwaarts op te vliegen zou de jetlag zijn, vertelden men ons toen.
Klonk prima en dat was het ook. Na een vlucht vanuit London van 12.30 uur, 1 tussenlanding in LA van 2 uur en hop verder met het zelfde vol getankte vliegtuig maar met nu de Kiwi bemanning voor terug 12 uur non-stop naar Auckland.
Het is een hele klus maar toch de moeite waard. Het nu getroffen gebied hebben we gefietst.
Meer info stuur een berichtje.
Mvg,
Roeca
Dag,
Ik heb zopas een bericht uit Queenstown ontvangen. Daar en meer zuidwaarts hebben ze van de beving weinig gevoeld.
De nutsvoorzieningen in de streek van Kaikoura zijn bijna allemaal hersteld. Wegen, bruggen(voor zover er zijn) en spoorwegen, hier en daar lukt het nog niet.
Telefoonverbindingen en waterleidingen dan wel.
Mvg,
Roeca