Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hollowtech 2 krank in handbagage - Forum Wereldfietser

Hollowtech 2 krank in handbagage

Hello iedereen,

Beetje een vreemde vraag misschien, maar zou men er op diverse West-Europese luchthavens een probleem van maken als je een hollow tech 2 crankstel in je handbagage hebt zitten?

Zo eentje dus:

Afbeelding

Veel tandjes, kan gemakkelijk in de hand genomen worden en als slagwapen gebruikt worden...ik weet het niet goed.

Groeten,

Bruno
Ik denk niet dat ze dat door gaan laten nee..
Ze hebben bij mij wel eens SPD pedalen ingenomen die ik per ongeluk vergeten was in te checken...
Denk je niet dat dit valt onder "Voorwerpen met een scherpe punt of een scherpe rand waarmee ernstig letsel kan worden toegebracht" of desnoods onder "Stompe voorwerpen waarmee kan worden geslagen en aldus ernstige verwondingen kunnen worden toegebracht"?
Bron (pdf): http://www.schiphol.nl/web/file?uuid=8f ... 65dd356421

Mocht het je lukken om het mee te krijgen dan zou ik het erg op prijs stellen als je het via de media bekendmaakt want dan zou het tijd worden...
Zou mij verbazen als het lukt Bij mij werd er al eens moeilijk gedaan over een set inbus sleuteltjes
Heb ondertussen al antwoord gehad van SAS en het mag niet mee in de handbagage.
Met SAS kun je wel heel vreemd in je handbagage je fietspomp meenemen (stom voorwerp waarmee je iemand op zijn kop kunt slaan) en ook je vlijmscherpe schaatsen. Vooral vreemd omdat de meeste Zweedse schaatsen afneembare 50cm lange langeafstandsschaatsen zijn, dus uitermate geschikt als schedelkliever of zwaard. En ook vreemd omdat óók SAS zich aan de regels van de EU moet houden, blijjkbaar zijn die regels niet overal hetzelfde. Maar als ik op Schiphol land is er toch geen handbagage controle, ik bedoel dan raak ik toch niet mijn mooie schaatsen en pomp kwijt? :shock:

SAS verwijst op hun site naar Transportstyrelsen over wat je niet in het vliegtuig mag meenemen, dat is de zweedse overheidsinstelling die de veiligheid op weg, zee, lucht en spoorwegen verzorgt. Als ik bij Transportstyrelsen de engelse versie aanklik vind ik zo snel de juiste pagina niet dus hierbij de zweedse versie (cykelpump is fietspomp en skridsskor zijn schaatsen).

Mss handig te weten: de smartphone Samsung Galaxy 7 is bij veel vliegmaatschappijen zowel als handbagage als in het ruim verboden (vanwege brandgevaar). Hij wordt in beslag genomen en als je pech hebt volgt er ook een ferme boete. Zo ook bij SAS.
Ben aan het denken hoe ik een nieuwe crank vanuit Duitsland in Noorwegen (waar ik woon) krijg, zonder mij blauw te betalen aan Noorse importrechten (ze hebben me al eens liggen gehad met een paar remmen...).

We zullen wel een koffer boeken als we met Kerstmis naar Belgie gaan, crank opsturen naar mijn ouders en dan de boel in de koffer terug naar Noorwegen...
B M schreef:Ben aan het denken hoe ik een nieuwe crank vanuit Duitsland in Noorwegen (waar ik woon) krijg,
:idea: Fiets eraan vastschroeven en rijden?

Carl