Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vliegen met Ryanair (annulering en fietskar) - Forum Wereldfietser

Vliegen met Ryanair (annulering en fietskar)

Beste mensen,

Wij staan op het punt een vlucht naar girona te boeken. Inmiddels al meerdere keren het proces doorlopen maar we bedenken telkens weer iets wat we willen/ moeten uitzoeken. Wie heeft ervaring ?

Ryanair is de enige maatschappij die op Girona vliegt in maart. De rest pas half april. Op hun site is niet veel te vinden over het annuleren van de vlucht door de maatschappij. Is dit iets waar wij rekening mee moeten houden? Ze vliegen immers iedere dag en in het vliegtuig waren nog maar een paar stoelen gereserveerd...

Ook blijkt dat een buggy en autostoeltje gratis mee kan als je een peuter hebt jonger dan 2 jaar. Via de chat krijg ik geen duidelijkheid (zucht). Een pushbike schijnt wel gratis te zijn. Kunnen we nu onze fietskar en fietsstoeljte gewoon gratis meenemen? of dient dit als aparte bagage aangegeven te worden?

alvast bedankt voor het antwoord
Op de Ryanair-site staat dat je bij annuleringen of aanzienlijke vluchtwijzigingen door Ryanair je geld kunt terugvragen.
Hoe weet je dat er nog maar een paar stoelen gereserveerd zijn? De meeste passagiers checken sowieso pas vlak voor de vlucht in, want dan is het gratis. Overigens worden de meeste Ryanair-vluchten gewoon op schematijd uitgevoerd, dus ik zou me daar niet al te druk over maken.
Een fietskar (bicycle trailer) valt hoogstwaarschijnlijk onder sportbagage en niet onder de wandelwagenvrijstelling, maar zo'n aanhanger wordt niet als zodanig genoemd onder de bagageregels, voor zover ik kan zien. Ik zou zeker eerst uitsluitsel van de klantenservice vragen via e-mail of chat voordat je boekt, want op de luchthaven hoef je bij de check-in geen enkele medewerking te verwachten als je niet aan de regels blijkt te voldoen.
Tsja. Ik heb de chatmensen van Ryanair een paar keer gesproken. Dit is overigens zeer frustrerend, lijkt haast dat ze het bewust doen..

Ik krijg geen duidelijkheid over kans dat een vlucht geannuleerd wordt. Geld terug bij annulering maakt weinig goed in zo'n geval. Ik ben wel benieuwd hoe je weet dat Ryanair op schematijd vliegt? Denk dat we gewoon boeken. Anders is het een maand wachten of ons hele plan aanpassen.

Wij zien bij het boekingsproces enkel een paar stoelen staan die gereserveerd zijn. Dus geen idee hoe vol het vliegtuig zit. Vandaar

Inmiddels wel begrepen dat fietskar als sportbagage mee moet. Daar heb ik drie maal voor moeten chatten en telkens andere antwoorden gekregen, maar nu is het duidelijk. Een fietskar is een fiets! het kost 60 euro.
luchtfietser schreef:Ik krijg geen duidelijkheid over kans dat een vlucht geannuleerd wordt. Geld terug bij annulering maakt weinig goed in zo'n geval. Ik ben wel benieuwd hoe je weet dat Ryanair op schematijd vliegt? Denk dat we gewoon boeken. Anders is het een maand wachten of ons hele plan aanpassen.
punctualiteitcijfers Ryanair