Additionally, paste this code immediately after the opening tag: water en zonnelader mee in het vliegtuig - Forum Wereldfietser

water en zonnelader mee in het vliegtuig

Hallo,

op de webpagina van de wijde wereld lees ik het onderstaande wbt bagage:

Reservebatterijen zijn alleen in de originele verpakking toegestaan in hand- of ruimbagage; lithiumbatterijen (zoals voor laptops en oplaadbare power packs) zijn alleen in de handbagage toegestaan.

en:

Passagiers mogen niet meer dan 100 milliliter vloeistof per flesje of potje meenemen, en deze flesjes of potjes moeten samen passen in een 'doorzichtige, hersluitbare plastic zak' met maximaal een liter inhoud. Dergelijke ziplock-zakjes zijn op Schiphol soms verkrijgbaar, maar zijn ook te koop bij Blokker en soortgelijke winkels (TOPPIT hersluitbare zakjes). De plastic zak moet bij de handbagagecontrole apart getoond worden (deze laatste regel wordt niet altijd streng gehandhaafd).
Onder vloeistoffen vallen ook tandpasta, allerlei make-up, gel, spuitbussen met haarlak, scheerschuim enzovoort, kortom alles wat maar vloeibaar of smeerbaar is; alleen babyvoeding en medicijnen die tijdens de vlucht noodzakelijk zijn, vallen niet onder deze 100 milliliter-regel (soms wordt gevraagd een slokje van de babyvoeding te drinken).


Volgens mij vraag ik nu naar de bekende weg maar ik kan het bijna niet geloven wat er staat dus ik vraag dan toch maar.

Mag ik geen 'normale' fles water het vliegtuig in nemen? Bijvoorbeeld mijn bidon? Kan ik wel een lege Bidon mee nemen en deze vullen in het vliegtuig?

Ik heb een zonnelader, die moet in de handbagage en mag niet in het ruimbagage?

wederom bedankt voor de hulp
LEGE flessen kunnen gewoon mee in de handbagage. Ik plaatst mijn lege fles/bidon wel altijd apart in de scanner.met de dop er af.

Vwb lithium batterijen in het vliegtuig , het ligt ook aan het vermogen vd de batterij.
Er staat een uitgebreide uitleg hierover op het forum. Even de zoekfunctie gebruiken

Walter
Voor lithiumbatterijen zie deze pdf van de KLM.
Een bidon met ook maar een beetje water erin zal worden ingenomen bij de veiligheidscontrole. Je kunt wel een lege bidon of colaflesje door de veiligheidscontrole meenemen en die in het toilet bij de gate met water vullen. In het vliegtuig vullen heb ik nooit geprobeerd, ik weet eigenlijk niet of dat water wel altijd drinkbaar is.
Ben wel benieuwd waarom je bijna niet kan geloven wat er op De Wijde Wereld staat... :shock:
Water in het vliegtuig is geen drinkwater, dus inderdaad na de controle je bidon vullen in het toilet.
Op het toilet van de terminal, dan, voor de volledigheid;).
bedankt voor de antwoorden!
peter de rijk schreef: Ben wel benieuwd waarom je bijna niet kan geloven wat er op De Wijde Wereld staat... :shock:
Hoi Peter, Hiermee bedoel ik of ik het wel goed lees en begrijp wat er staat, vandaar ook dat ik nog extra navraag op dit forum.

Tsja, vliegen heb ik niet veel gedaan dus voor mij is niet alles zo vanzelfprekend. Maar ik begrijp dat ik dus een lege bidon kan mee nemen, na het inchecken gewoon in het toilet kan vullen zodat we in het vliegtuig drinkwater hebben wat dus niet gebonden is aan die 100 ml in een klein dicht zakje.

wat betreft die zonnelader, zoals ik het lees staat er dat deze in je handbagage moeten. Terwijl ik juist zou denken dat zoiets eerder in het ruimbagage moet. daar komt deze vraag vandaan


aanvulling:
Inmiddels de zoekfunctie gebruikt en lees een en ander over de Ebikes. Nu vraag ik mij af of mijn zonnelader met een 2500 mAh interne batterij in dezelfde categorie valt en dus in de handbagage moet. Beschermt tegen kortsluiting? Dat zal wel voor de fietsen gelden denk ik.

Een tweede vraag die nu in mij op komt is of ik mijn Ewerk ook in de handbagage moet meenemen?

Op Ryanair lees ik van alles over bagage maar ben dit niet tegen gekomen.
Ik weet ook niet precies hoe het met die zonnelader zit, maar wel is zeker dat die in de handbagage in elk geval mee mag. Je ruimbagage wordt altijd gescand en de apparatuur wordt daarbij steeds geavanceerder, en als er iets uit wordt gehaald door de controleurs ben je het kwijt. Bij mij is uit de ruimbagage al eens een aansteker weggenomen bijvoorbeeld. Die schijnt ook alleen in de handbagage mee te mogen.
In het vliegtuig kun altijd drinkwater kopen en op langere intercontinentale vluchten is het gratis, maar het is uiteraard ook toegestaan je eigen drinkwater mee te nemen, zolang je het maar na de veiligheidscontrole koopt of vult.
luchtfietser schreef: Maar ik begrijp dat ik dus een lege bidon kan mee nemen, na het inchecken gewoon in het toilet kan vullen
Voor de duidelijkheid: niet na het inchecken dus, maar pas na de tassencontrole. En zoals Travelmaster al zei, ik zou het niet in het toilet doen maar gewoon onder de kraan. ;) Peter de Rijk wijst er ook al op dat er drinkwater in het vliegtuig te krijgen is; ik heb zelf nog nooit behoefte gevoeld om ruimte in mijn handbagage op te offeren aan een fles drinken maar ik kan me voorstellen dat het maar net afhangt van je vochtbehoefte.

Reis ze,

Carl
Voor de volledigheid: je zegt dat je met Ryanair vliegt, een flesje water van een halve liter kost aan boord € 3. En inchecken en je fiets als bagage reserveren moet je thuis al doen, want anders wordt het een dure grap. Op het vliegveld geef je alleen je fiets en andere ruimbagage af bij de bagage drop-off van Ryanair.
welk merk en type is je zonnelader? ik zou bij de fabrikant de MDS (material data sheet) opvragen; deze zou exacte gegevens over je batterij (vermogen; type batterij en hoeveelheid lithium) moeten weergeven. hiermee ben je gelijk gewapend tegen onwetend personeel inzake deze materie en je lader weigeren.
zoals peter al aangaf zou ik hem ook in de handbagage meenemen. je Ewerk is zon beetje hetzelfde als een laptop lader en kan gewoon mee.

de PDF ziet er duidelijk uit. wat mij erg bevreemdt is dat de KLM PDF geen (verval) datum bevat. de PDF is gebaseerd op IATA dangerous goods regulations en met name in lithium batterijen zijn deze zeer aan wijzigingen onderhevig.

net als met vele andere maatschappijen ben ik niet onder de indruk van de deskundigheid van hun grondpersoneel en consumenten service inzake deze materie (en lege brandstof flessen en branders). met inbeslagnames als gevolg.
ik heb regelmatig grondpersoneel en service centers (zowel in NL als de USA) moeten 'corrigeren' over hun weergave en interpretie vd regelgeving. mocht een ieder als gevolg een claim willen indienen kun je me altijd een berichtje sturen.

walter
Travelmaster schreef:Op het toilet van de terminal, dan, voor de volledigheid;).
Zal niet lukken. Op Schiphol had ik in 2014 een ½ liter pakje melk gekocht in een winkeltje bij een van de pieren, maar voor de gate was er een security controle. Vloeistoffen mag niet. Weggooien of opdrinken.
Beste Martin,

Voorheen was voor niet-Schengen bestemmingen de veiligheidscontrole pas bij het instappen. Tegenwoordig is deze controle centraal en direct achter de paspoortcontrole. Daarna kun je gewoon drankjes om mee te nemen aanschaffen of je bidon met water vullen in het sanitair. De meeste luchtvaartmaatschappijen accepteren niet het nuttigen van meegebrachte alcoholische dranken aan boord.
Martin E. van Doornik schreef:
Travelmaster schreef:Op het toilet van de terminal, dan, voor de volledigheid;).
Zal niet lukken. Op Schiphol had ik in 2014 een ½ liter pakje melk gekocht in een winkeltje bij een van de pieren, maar voor de gate was er een security controle. Vloeistoffen mag niet. Weggooien of opdrinken.
Schokkend.
Travelmaster schreef:
Martin E. van Doornik schreef:
Travelmaster schreef:Op het toilet van de terminal, dan, voor de volledigheid;).
Zal niet lukken. Op Schiphol had ik in 2014 een ½ liter pakje melk gekocht in een winkeltje bij een van de pieren, maar voor de gate was er een security controle. Vloeistoffen mag niet. Weggooien of opdrinken.
Schokkend.
na de security bij de gate is er altijd (op schiphol, Weeze en Eindhoven) een toilet en een kraan.
vanuit Engeland is een bidon vullen niet echt aan te raden, daar hebben ze alleen warm water.