Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Met de fiets naar wales - Forum Wereldfietser

Met de fiets naar wales

Hallo,

Volgende maand vertrek ik samen met een vriend naar wales.
We nemen onze fiets mee op het vliegtuig.
We landen in bristol en vertrekken terug vanuit manchester.

Nu vroeg ik me af wat de beste manier zou zijn om onze fietsen in te pakken voor het vliegtuig.

1. Wielen eruit en samen met het kader in een zak.
2. Fiets volledig laten en stuur gelijk zetten met kader.

Zelf heb ik een zak waarin ik mijn fiets kan steken als ik de wielen er uithaal en er los bijsteek.
Nu is dit wel een vrij zware zak om deze mee te nemen tijdens de tocht.

Graag had ik geweten hoe jullie dit aanpakken en welke zakken jullie gebruiken.

Allesinds bedankt :).
De beste manier om in te pakken wordt deels bepaald door de luchtvaartmaatschappij. Wat zegt die over de verplichte verpakking voor je fiets? Doos, hoes, zak?
Vergeet ook niet de banden leeg te laten lopen en de pedalen van de cranks los te schroeven en deze eventueel aan de binnenkant van de cranks weer terugschroeven. In 2014 heb ik per Aer Lingus van Schiphol naar Dublin gevlogen, mét fietsdoos van KLM (kostte € 20,–), maar er zat in deze doos ook een fietshoes van de Fietsvakantiewinkel om mijn fiets. Mijn zadel is 110 cm hoog. Die fietshoes is helaas niet meer leverbaar, al in 2006 gekocht. Op de terugweg alleen de fietshoes gebruikt, zie foto op de luchthaven van Dublin. Zonder schade op Schiphol aangekomen, enkel een wat scheef hangende koplamp en een krasje op het frame. Mijn fiets heeft met dezelfde vlieghoes ook retour naar Italië mee gevlogen (met Transavia).
De rest van m'n spullen deed ik in deze flight bag (op dezelfde foto geheel linksonder): https://webshop.fietsvakantiewinkel.nl/flightbag.html
Maak indien mogelijk foto's van de fiets voor en na de vlucht om eventuele schade vast te leggen.

Afbeelding
peter de rijk schreef:De beste manier om in te pakken wordt deels bepaald door de luchtvaartmaatschappij. Wat zegt die over de verplichte verpakking voor je fiets? Doos, hoes, zak?
De heenvlucht is met easyjets en als ik op hun site zoek vind ik niet direct iets.

Bij ryanair zeggen ze het volgende:

*Fietsen – MOETEN in een beschermende fietsdoos of fietshoes verpakt worden om geaccepteerd te worden voor reizen

Bedoelen ze met een fietshoes, een zak zonder bodem, dus waaruit de wielen uitkomen onderaan of kan dit ook een zak zijn waarin de fiets in z'n geheel zit opgesloten?
Washa66 schreef:
peter de rijk schreef:De beste manier om in te pakken wordt deels bepaald door de luchtvaartmaatschappij. Wat zegt die over de verplichte verpakking voor je fiets? Doos, hoes, zak?
De heenvlucht is met easyjets en als ik op hun site zoek vind ik niet direct iets.

Bij ryanair zeggen ze het volgende:

*Fietsen – MOETEN in een beschermende fietsdoos of fietshoes verpakt worden om geaccepteerd te worden voor reizen

Bedoelen ze met een fietshoes, een zak zonder bodem, dus waaruit de wielen uitkomen onderaan of kan dit ook een zak zijn waarin de fiets in z'n geheel zit opgesloten?
Met betrekking tot de afgebeelde fietshoes is er door de Fietsvakantiewinkel overleg geweest met een aantal maatschappijen. Maar als Ryanair een fietsdoos bedoelt, dan moet je ook een fietsdoos accepteren. Bij Ryanair wordt een fietshoes geheel om de fiets verpakt. Mijn zwarte flight bag is met zijn afmetingen van 100 x 40 x 29 cm te klein om een fiets, al dan of niet gedemonteerd, in te vervoeren. Ik zelf een paar keer met Ryanair gevlogen (zonder fiets) en ik kan zeggen dat het geen makkelijke maatschappij is. Daarom heb ik voorkeur aan gewone lijnvluchten.
Martin E. van Doornik schreef:
Washa66 schreef:
peter de rijk schreef:De beste manier om in te pakken wordt deels bepaald door de luchtvaartmaatschappij. Wat zegt die over de verplichte verpakking voor je fiets? Doos, hoes, zak?
De heenvlucht is met easyjets en als ik op hun site zoek vind ik niet direct iets.

Bij ryanair zeggen ze het volgende:

*Fietsen – MOETEN in een beschermende fietsdoos of fietshoes verpakt worden om geaccepteerd te worden voor reizen

Bedoelen ze met een fietshoes, een zak zonder bodem, dus waaruit de wielen uitkomen onderaan of kan dit ook een zak zijn waarin de fiets in z'n geheel zit opgesloten?
Met betrekking tot de afgebeelde fietshoes is er door de Fietsvakantiewinkel overleg geweest met een aantal maatschappijen. Maar als Ryanair een fietsdoos bedoelt, dan moet je ook een fietsdoos accepteren. Bij Ryanair wordt een fietshoes geheel om de fiets verpakt. Mijn zwarte flight bag is met zijn afmetingen van 100 x 40 x 29 cm te klein om een fiets, al dan of niet gedemonteerd, in te vervoeren. Ik zelf een paar keer met Ryanair gevlogen (zonder fiets) en ik kan zeggen dat het geen makkelijke maatschappij is. Daarom heb ik voorkeur aan gewone lijnvluchten.
Hmm okay, zal dus best gewoon even een mail sturen naar hen voor de zekerheid. Om onaangename verrassingen te voorkomen.
Neem dan ook hun hun antwoord op jouw mail uitgeprint mee zodat je zeker weet dat je bij het inchecken niet alsnog een onaangename verassing krijgt.
Ik had bij de terugvlucht van Stockholm Skavsta naar Bremen per Ryanair in 2012 een voorraadje heerlijke Zweedse koffie naar huis meegenomen. Het werd maar ietsje te zwaar bevonden en ik kreeg een boete van € 88,–. Nooit meer Ryanair. Lekker goedkoop vliegen, maar als je ook maar één klein beetje fout doet zijn het grote graaiers.
Martin E. van Doornik schreef:Ik had bij de terugvlucht van Stockholm Skavsta naar Bremen per Ryanair in 2012 een voorraadje heerlijke Zweedse koffie naar huis meegenomen. Het werd maar ietsje te zwaar bevonden en ik kreeg een boete van € 88,–. Nooit meer Ryanair. Lekker goedkoop vliegen, maar als je ook maar één klein beetje fout doet zijn het grote graaiers.
Ze doen net als het UWV en de Belastingdienst aan het spelletje dat ze iets leuks voor je kunnen doen maar als je in hun administratieve doolhof van regeltjes één foutje maakt wordt je goed gepakt.
Dan heb ik meer ontzag voor het weer in Wales: daar moet je gewoon van uit gaan dat het er regent. :D
Leon schreef:
Martin E. van Doornik schreef:Ik had bij de terugvlucht van Stockholm Skavsta naar Bremen per Ryanair in 2012 een voorraadje heerlijke Zweedse koffie naar huis meegenomen. Het werd maar ietsje te zwaar bevonden en ik kreeg een boete van € 88,–. Nooit meer Ryanair. Lekker goedkoop vliegen, maar als je ook maar één klein beetje fout doet zijn het grote graaiers.
Ze doen net als het UWV en de Belastingdienst aan het spelletje dat ze iets leuks voor je kunnen doen maar als je in hun administratieve doolhof van regeltjes één foutje maakt wordt je goed gepakt.
Dan heb ik meer ontzag voor het weer in Wales: daar moet je gewoon van uit gaan dat het er regent. :D

Ik hoop op het beste!
In november vorig jaar naar ierland geweest en heel de week zonnig weer gehad tot 20 graden, slechts 1 dag een beetje regen gehad.
2 jaar terug 2weken naar schotland geweest in juni en daar 2 weken temperaturen rond en boven de 25 graden.
Dusja hoop nu op hetzelfde :p

Maar de regenbroek en regenvest gaan zowiezo mee.
Leon schreef:Dan heb ik meer ontzag voor het weer in Wales: daar moet je gewoon van uit gaan dat het er regent. :D
In juni 2002 hebben m'n vrouw en ik in de omgeving van Snowdonia in Wales gekampeerd: het was heerlijk en geen regen gehad. Weliswaar per auto, maar als fietser voelde ik me daar zonder fiets zo jaloers.... Gewoon doen!
Hallo,

Vorig jaar heb ik mijn fiets ingepakt met nopjesplastiek gekocht bij AVA
50 cm breed
een goedkope rol tape en een goedkope schaar had ik gekocht;

Op de luchthaven heb ik dan.....
- pedalen eraf
- stuur verzet
- banden laten leeglopen

plastiek errond gedaan
met de tape goed vastgeplakt

heeft me 20 minuten gekost

bij aankomst was er niks aan mijn fiets

Goede reis