Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vliegveld Faro Portugal Fietsdozen/werkplaats - Forum Wereldfietser

Vliegveld Faro Portugal Fietsdozen/werkplaats

Vliegveld Faro in Portugal heeft in de bagagehal voor aankomst twee werkplekken voor het in elkaar zetten van je fiets.
Een fiets reparatie standaard (per standaard 2 fietsen) en fietspomp zijn aanwezig.
Ook in de vertrekhal is een werkplek om je fiets in te pakken.
De fietsdozen die achtergelaten worden in de aankomsthal worden naar de vertrekhal gebracht!

Afbeelding
Afbeelding
Ongelooflijk. Ik heb eens een verzoek gericht aan Schiphol of ze misschien een fietspomp in de bagagehal konden neerzetten. Nooit meer wat van gehoord, behalve "we hebben uw verzoek ontvangen en zullen zo snel mogelijk reageren".
Mooi initiatief zeg! In Lissabon heb ik het ergens midden op het vliegveld gedaan met toeschouwers ;-) Of heb ik het soortgelijke hoekje gewoon gemist daar?
Dat verdient navolging! Geweldige service.

Jan
Dit kan Schiphol toch niet over zijn kant laten gaan! Mooi zeg.
Mooie reclame ook voor de Ecovia Litoral :-)
Helemaal te wauw! Goed voorbeeld doet volgen, mag ik hopen. :D 8) :P
Ik zou graag eind deze week gebruik maken van de fietsdozen en de fiets inpakservice op FARO airport. Weet iemand of deze service er nog is, en vooral of er fjetsdozen staan? Alvast bedankt voor iedere info.
Die werkplekken zijn er nog steeds maar voor de aanwezigheid van een fietsdoos in de vertrekhal ben je wel afhankelijk van of iemand een doos in de aankomsthal achterlaat. Wij hadden dat geluk niet (2 dagen gecheckt). Dan kun je zelf nog een fietsdoos gaan halen bij bv de Decathlon, maar wij kregen de tip van Transavia om onze fietsen te laten 'wrappen'. Voordeel is dat je dan gewoon op de fiets naar het vliegveld kan en het wrappen is ook in 5 minuten gedaan.

fiets wrap.jpg
Wat was de prijs van het wrappen?
Ik dacht 22 euro per fiets. Maar dat weegt wat mij betreft op tegen het gedoe met dozen halen. Bovendien hadden we dan met de dozen in een taxi naar het vliegveld gemoeten, wat ook geld kost.

Als er dozen op het vliegveld hadden gestaan dan hadden we die genomen. Maar ondanks de mooie werkplekken zijn die er niet altijd en het wrappen is dan een alternatief.