Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Scanner luchthaven Dubrovnik - Forum Wereldfietser

Scanner luchthaven Dubrovnik

Omdat hier nog niks over staat vermeld op het forum, hierbij mijn ervaring.

Ben een paar dagen geleden teruggevlogen vanaf Dubrovnik(Kroatie). Had mijn fiets in een hoes verpakt. Stuur gedraaid, pedalen eraf en zadel omlaag. Na het inchecken werd ik netjes begeleid naar de scanner. De fiets paste er schuin doorheen. Geen probleem. Ik ben vriendelijk en vlot behandeld.
Het vliegveld is niet groot en ook heel makkelijk te bereiken per fiets.

De lijst van vliegtuig scanners elders op dit forum heb ik ook aangevuld.
Leuk om weten! Waarschijnlijk ga ik er volgend jaar ook heen.

Waar kan ik de lijst met scanners op de luchthavens juist vinden?
Ok! gevonden en ook 2 luchthavens toegevoegd maar deze staan niet volgens land. Dus moest iemand dit kunnen...
Auk schreef:Het vliegveld is niet groot en ook heel makkelijk te bereiken per fiets.
Als je vanaf de camping in Dubrovnik komt is dat toch nog best een aardige klim (8%) over een drukke weg (de D8), de oude weg (Ul. Frana Supila) is jammer genoeg niet meer te gebruiken, of je moet je fiets aan het einde over de vangrail willen tillen. (hier https://www.google.nl/maps/@42.6311512, ... 312!8i6656
Er is ook nog een alternatief en dat is achter de oude stad de eenrichtingsweg naar boven opzoeken Ul. Kralja Petra Krešimira IV die doorloopt in Ul. Druge Dalmatinske brigade,
Wat ook nog kan maar dit is omrijden, via de inham onder de nieuwe brug door naar Komolac en daar Ogarići ul. rechtsaf inslaan (net voor het INA tankstation). Als je die weg volgt kom je in Brgat op een rotonde (D223) hier rechtsaf (op de D223 blijven) en aan het eind zit je dan ook op de D8. Wat mij een aantal jaar geleden opviel was dat het hier opeens minder druk is. Het vliegveld is dan nog wel even fietsen maar de steilste heuvel (8%) en veel verkeer heb je zo wel omzeilt.
Ik zie dat de camping in Cavtat niet meer bestaat, best jammer, je tentje onder de kiwi's opzetten zorgde voor de nodige schaduw. Je zit hier namelijk dicht bij het vliegveld al moet je nog wel even een heuveltje op. Camping Kate in Mlini is natuurlijk ook een optie.
De D8 wordt inderdaad een drukke weg als je de stad naderd. Wanneer je vanuit het noorden komt, en dus langs de stad moet, zal het waarschijnlijk even lastig zijn. Ik naderde dubrovnik vanuit het zuiden. Tot Mlini is de D8 prima te fietsen. Mlini ligt 10 km vanaf het vliegveld. Camping Kate is overigens een leuke, kleine camping. Vanaf hier kan je met een boot naar het centrum van de oude stad(Fiets kan niet mee)

Een heuveltje van 8% is toch niet zo zwaar......
8% meteen aan het begin van de dag is wel iets om rekening mee te houden als je een vliegtuig moet halen. Jij kwam van de andere kant, dus ook een leuke heuvel voor je kiezen gehad, of ben je via een omweg (het oude fort op de landtong) gereden?
_Peter_ schreef:8% meteen aan het begin van de dag is wel iets om rekening mee te houden als je een vliegtuig moet halen. Jij kwam van de andere kant, dus ook een leuke heuvel voor je kiezen gehad, of ben je via een omweg (het oude fort op de landtong) gereden?
Vanaf de grens met Montenegro ben ik over de D8 naar camping Kate gereden. Goed te doen ook kwa verkeer.
Ik heb heel wat leuke 'heuvels voor mijn kiezen gehad. Niet alleen dat laatste stukje :D