Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Doos of hoes bij Emirates - Forum Wereldfietser

Doos of hoes bij Emirates

Hallo,

Heeft iemand recente ervaringen met Emirates? Eisen zij een fietsdoos of is een fietspijama voldoende?
Ik heb vorig jaar met Emirates gevlogen. De fiets moest in een doos, hoewel ik dat liever niet doe.
De fiets viel binnen de kilo's die ik mocht inchecken. Heb niet bij hoeven te betalen voor de fiets.
En de doos of hoes mag niet groter dan 300cm bij elkaar zijn: 175x100x25 cm. Op Schiphol deden ze hier niet moeilijk over maar in Colombo(srilanka) werd er wel goed naar gekeken.
Wij hadden de fietsen in een afsluitbare fietshoes( Bodybag van ground Effect). We zijn gisteren teruggekomen, dus heel recent. :D
Dus ze maakten geen problemen over afsluitbare fietshoes?
Is zo'n body bag niet te klein voor een trekkingfiets?
Wij hebben allebei een Santos-lite trekkingfiets en die passen er in. De rits kon bij een van de twee net niet dicht en dat hebben we opgelost met een tie-rip. Wel moest het voorwiel eruit en de voordragers er af. Zadel laag of eraf en stuur dwars. En vervolgens erin zetten. Het inpakken was echt fluitje van een cent. Heel fijn.
pietniki schreef:Dus ze maakten geen problemen over afsluitbare fietshoes?
Is zo'n body bag niet te klein voor een trekkingfiets?

Je moet sowieso je voorwiel van je fiets afhalen. Heb je een grotere fiets, dan ook je stuur los en het zadel eraf.
Dit gedeeltelijk demonteren moet sowieso op veel luchthavens, omdat je fiets anders niet door de scanner past.

Zie een overzicht van scanners om meer dan 117 luchthaven via de posting van Frank Bueters. http://www.wereldfietser.nl/www//phpbb/ ... 2&start=20
Of direct naar het overzicht: https://tinyurl.com/jgljhj8

Heeft iemand ervaringen op luchthavens, die er nog niet opstaan? Plaats deze dan op het overzicht. Je helpt er andere wereldfietsers mee.
Ik ben begin dit jaar met Emirates naar Melbourne gevlogen. Had m'n fiets in een doos ingepakt. Doos was beschadigd bij aankomst (grote scheuren er in), maar fiets was oké.