Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kantje Boord - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Kantje Boord

Leuk en goed dat het overzicht van luchthavenscanners nu onderdeel is van de Wereldfietser website. Ik startte het overzicht 4 jaar geleden, naar aanleiding van een opmerking van Bert Sitters. Sindsdien zijn de ervaringen met 108 luchthavens door wereldfietsers toegevoegd. Het overzicht is dan ook helemaal op zijn plek op de website van de vereniging. Ik hoop en ik verwacht dat het overzicht daar veel aandacht zal krijgen en flink zal groeien.

Dank aan Gaele die de moeite heeft genomen om er een webformulier voor te ontwerpen. Iedereen kan nu gemakkelijk en veilig zijn/haar ervaringen delen. Er zijn naar schatting 45.000 luchthavens wereldwijd, er is nog wat te doen :)

Frank
Linkje? Ik kan het overzicht of formulier niet vinden :oops:
PeterFokkinga schreef:
vr 09 mar, 2018 13:29
Linkje? Ik kan het overzicht of formulier niet vinden :oops:
eindgebruiker schreef:
wo 07 mar, 2018 12:11
Het heeft even geduurd, maar hier is een eerste versie van de lijst met luchthavenscanners, die je kunt aanvullen middels een webformulier: https://transport.wereldfietser.nl
@moderator Kan dit topic een wat meer adequate naam krijgen. For future reference lijkt me "Kantje Boord" niet heel erg zelfverklarend. Het was nu al ...
Ik heb kort voordat het formulier beschikbaar werd nog twee ervaringen naar Frank gemaild, die in de migratie nog niet zijn meegenomen. Voor Buenos Aires was het alsnog invullen geen probleem.

Toen ik Ushuaia probeerde in te vullen kon ik deze echter niet vinden. Met de IATA-code (USH) kreeg ik allerlei andere luchthavens te zien, maar niet de juiste. Waarschijnlijk bevatten die ook de letters 'ush' ergens in hun naam. Met de plaatsnaam vond ik hem ook niet. Pas toen ik de naam van de luchthaven invulde (Malvinas Argentinas) vond ik hem, en zag ik dat de plaatsnaam in dit geval toevallig verkeerd gespeld is (Ushuahia).
Om de vindbaarheid te verbeteren zou ik voorstellen dat bij een zoekterm van drie letters een exacte match met de IATA-code de voorrang krijgt. Ik weet niet hoe compleet de lijst van luchthavens is, maar misschien is het ook handig om ontbrekende luchthavens handmatig in te kunnen vullen.

In ieder geval is het wel goed dat dit nu beschikbaar is, dus dank aan de maker.

Edit: Ik wilde ook n.v.t. invullen bij de vraag of het paste, omdat ik geen scanner gezien heb, maar nu staat er nee. Waarschijnlijk heb ik zelf de verkeerde optie aangeklikt, maar ik wil het toch even melden. En is er nog een mogelijkheid dit te corrigeren?
stfs schreef:
do 29 mar, 2018 01:05
Edit: Ik wilde ook n.v.t. invullen bij de vraag of het paste, omdat ik geen scanner gezien heb, maar nu staat er nee. Waarschijnlijk heb ik zelf de verkeerde optie aangeklikt, maar ik wil het toch even melden. En is er nog een mogelijkheid dit te corrigeren?
Je kunt je eigen ingevoerde ervaringen achteraf aanpassen. Die over Ushuaia is hier te vinden: https://transport.wereldfietser.nl/nl/s ... uahia-5447 (zie tabje Bewerken).

Ik zal kijken of ik een dergelijke link in de tabel zelf kan opnemen. Ook naar je opmerking over de luchthavencode zal ik kijken. Wordt wel lastig denk ik, maar is het proberen waard.

Er staan ruim 4000 luchthavens in (automatisch geïmporteerd vanuit een lijst op Wikipedia). Mocht je er toch nog een missen dan kun je via het contactformulier een toevoeging aanvragen.

OT: mooie fiets (en goeie kleur ook)!