Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsdoos/hoes Barcelona-NL Transavia - Forum Wereldfietser

Fietsdoos/hoes Barcelona-NL Transavia

Hi iedereen,

Na een supervette fietstocht (meer over mijn ervaringen kun je lezen op http://www.metfred.com) is het tijd om de fiets nu per vliegtuig naar NL te vervoeren. Ik vlieg over een aantal dagen en vroeg me af of iemand informatie heeft over het volgende?

1) Kun je met Transavia vanuit BCN naar NL vliegen met enkel een fietshoes of heb je echt een doos nodig? Vraag staat ook uit bij Transavia, vooralsnog geen reactie.
2) Waar kun je in Barcelona een fietsdoos of fietshoes kopen? Ik zag tips over langsgaan bij een willekeurige fietsenmaker, maar dat lijkt me een vrij tijdrovende bezigheid aangezien er heel veel (kleine) fietsenmakers in BCN zitten. Ik ga er niet vanuit dat veel zaken een speciale fietsdoos hebben eigenlijk. Heeft iemand hier ervaring mee?
3) Nog tips voor vervoer naar het vliegveld? Ik vlieg met een grote koffer en de fiets, dus even benieuwd hoe men dat doet als je geen buddy hebt die je helpt hehe.

Ik hoor het graag. Hartelijk dank alvast!
Frederieke
Hoi,

Vorig jaar kerst met Transavia van / naar Valencia / Allicante gevlogen, vanaf Eindhoven.
Fiets in hoes was geen probleem.
Op hun website staat dat ze een doos adviseren, maar dit is niet verplicht.

Groetjes, Karin
Hi Karin,
Dankjewel voor de informatie. Goed om te horen. Heb jij de fietshoes toen in Spanje gekocht? Zo ja, tips waar ik die kan vinden?
Groetjes,
Frederieke
1. een doos is niet verplicht, staat ook op de website van transavia (zoek op fiets)
zie b.v. ook
https://www.wereldfietser.nl/www//phpbb ... ia#p294312
https://www.wereldfietser.nl/www//phpbb ... ia#p294319

2. ik zie op dit forum ook vaak dat een rol plastic folie wordt gebruikt om de fiets in te pakken/te beschermen

3. beetje creatief zijn, improviseren, .. :)
In de plaatselijke bouwmarkt kan je terecht voor bubbeltjes plastic en daarover wat plastic folie en je bent klaar.
Als aanvulling op de andere reacties, mocht je zelf voorkeur hebben voor een doos:
FietsFred schreef: 2) Waar kun je in Barcelona een fietsdoos of fietshoes kopen? Ik zag tips over langsgaan bij een willekeurige fietsenmaker, maar dat lijkt me een vrij tijdrovende bezigheid aangezien er heel veel (kleine) fietsenmakers in BCN zitten. Ik ga er niet vanuit dat veel zaken een speciale fietsdoos hebben eigenlijk.
Wat je haalt bij die willekeurige fietsenmaker is geen 'speciale' fietsdoos, maar gewoon de dozen waarin zij nieuwe fietsen aangeleverd krijgen.

Alvast een goede terugreis gewenst,

Carl
Bedankt voor alle reacties, superfijn! Ik ga ermee aan de slag.
FietsFred schreef:Hi iedereen,

Nog tips voor vervoer naar het vliegveld? Ik vlieg met een grote koffer en de fiets, dus even benieuwd hoe men dat doet als je geen buddy hebt die je helpt hehe.
Je maakt me nieuwsgierig. Je bent naar Barcelona gefietst, maar hoe heb je die grote koffer in Barcelona gekregen?
Wij zijn dit jaar naar Barcelona gefietst en vanaf Girona met Transavia terug gevlogen.
Wij hebben de fietsen beschermd met bubbletjes folie, gekocht bij de bouwmarkt (Bauhaus).
Was geen enkel probleem.


Harry
Harry schreef:Wij zijn dit jaar naar Barcelona gefietst en vanaf Girona met Transavia terug gevlogen.
Wij hebben de fietsen beschermd met bubbletjes folie, gekocht bij de bouwmarkt (Bauhaus).
Was geen enkel probleem.


Harry
Ok goed om te weten. Dankjewel! Ik ga proberen een fietshoes te regelen en heb vanavond een bezoek aan de bouwmarkt op de planning staan.
Koop dan ook wat leiding isolatie materiaal om eerst over je framebuizen te doen, daarna pas de bubbeltjes folie.