Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ervaringen met vliegen met United Airlines - Forum Wereldfietser

ervaringen met vliegen met United Airlines

Dag fietsvriendjes en vriendinnetjes

In mei 2018 wil ik met de fiets naar El Paso fietsen en terug keren vanuit Missoula, de great divide is calling :-)

Ik heb al zo wat rond gekeken en ik heb een aanbod om te vliegen met United (vanuit Brussel) De fietsen mogen mee gratis maar ze moeten in de fietsbox van 158 cm zijn verpakt. Dat haalt mijn santos niet vrees ik. Indien meer dan dien ik 150 USD te betalen. Het is me nog niet helemaal duidelijk hoe dat nu allemaal in elkaar zit, je kan niet op voorhand reserveren blijkbaar maar vroeg genoeg inchecken...

ik heb echter aan jullie wel 2 concrete vragen

wie heeft ervaringen met United Airlines en fietsen?

in amerika dien ik over te stappen in Chicago en heb ik 1u44 om met de fiets over te stappen richting Brussel..denken jullie dat dit genoeg zal zijn?

dankjullieveel!
wien
Is dat overstappen op de terugweg? Op de heenweg zou het je zeker niet lukken, maar terug is vanwege het ontbreken van immigration controles een heel ander verhaal. Voor de terugweg is het krap want het is een heel groot vliegveld (weet je er de weg?), maar ondoenlijk is het niet. Zijn beide vluchten United, want dan is het hun probleem? Die fiets gaat ergens zonder dat je er iets van merkt van het ene vliegtuig naar het andere. Als het niet op tijd lukt is het wederom hun probleem en word je fiets gewoon nabezorgd. Maar of je die risico's wilt lopen?
Hou er rekening mee dat ondanks alle voorzorgsmaatregelen je bij het inchecken iemand achter de balie aantreft die nog nooit een fiets gezien heeft een aanneemt dat zoiets raars toch echt niet mee kan. Zorg dus goed op tijd te zijn, en neem prints van alle bevestigingen mee.
dag wim,
dank voor je reactie
de krappe tijd is inderdaad op de terugweg (dus minder erg als mijn fiets later komt) en het is allemaal United. Ik heb een beetje schrik van de "goodwill" van iemand aan de balie...

gracias!
Ik ben één keer heen en terug met United gevlogen: heen A'dam-Houston-Calgary ; terug Tucson-Houston-A'dam.

Heenvlucht : je moet je fiets altijd inklaren op de eerste landplaats in de VS, ook als hij doorgelabeld is naar je eindbestemming. Je moet de doos dus door de douane leiden. Soms kun je de doos daarna weer snel aan een transit-balie afgeven, maar als dat niet lukt is het vaak een proces dat veel tijd kost, omdat hij weer door een scanner moet.

Terugvlucht: als jij vanuit Canada via Chicago naar Brussel terugvliegt, vermoed ik dat je de fietsdoos in Chicago eerst moet inklaren. 1h45m lijkt me sowieso erg krap, ook omdat O'Hare een groot vliegveld is waar je je vaak naar een ander terminal moet verplaatsen met sky-trains.
Waarom vliegen met united ipv bijvoorbeeld KLM. Ik vind de service daarvan bijvoorbeeld beter dan die van United - spreek nu wel over een aantal jaar gelden. En voor je fiets misschien veiliger om te kijken of je kunt vliegen zonder over te moeten stappen - dat is voor mij ene reden om met een eventuele duurdere maatschappij te vliegen.
Hee dankjullieveel, dit heeft me tot bepaalde inzichten gebracht, ik zoek het verder uit en ga spoedig naar het reisburo om meer info.

mercikes!
Hoi allen,

een laatste update, uiteindelijk kozen we ervoor om te vliegen met Delta AIrlines vanuit Brussel over Atlanta en terug vanuit Missoula (Montana) Met een uurtje of drie overstaptijd. Dat gaat dus lukken :-) We kozen toch wel een beetje voor comfort vooraleer we aan de GDMBR beginnen.

In Atlanta wordt volgens het reisburo de bagage blijkbaar automatisch overgeladen. Dat wordt echter nog een beetje afwachten.

de fietsen kosten zowat 125 euro enkel.

groeten!!
Ik moest bij aankomt met Delta in Atlanta en transit naar Tucson toch mijn fietdoos inklaren. Je kunt hem daarna meestal weer direct afgeven aan een transitbalie als 'checked luggage'. Het bedrag voor fietstransport dekt de hele heenreis.
Dit heeft niets met de vliegmaatschappij te maken, maar zijn standaardprocedures in de VS.
Zie https://www.lonelyplanet.com/thorntree/ ... ng-flights