Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Singapore —> Nederland - Forum Wereldfietser

Singapore —> Nederland

Goedemorgen (-middag hier) allen,

Ik zal vermoedeljjk binnenkort Singapore, de bestemming van mijn fietsavontuur, bereiken.

Vanuit Singapore wil ik nog enkele weken terug naar Istanbul (niet om te fietsen overigens) voordat ik helemaal naar huis ga.

Vanaf Singapore is de fiets dus een blok aan het been en vermoed ik dat het een stuk ontspannener en ook veel goedkoper zou kunnen zijn om de fiets NIET mee in het vliegtuig naar Istanbul en van Istanbul naar Nederland te nemen, maar ‘m te verzenden vanuit Singapore.

Heeft iemand betrouwbare recente info en/of goede tips over hoe ik dit handig en voordelig kan aanpakken?

Tijd speelt geen rol, dus ook ook verzending per boot, trein of via de weg komt in aanmerking.

Alvast veel dank voor alle constructieve input.

Groet,
ALL IN
Ga naar het postkantoor en informeer wat het grootste pakket is dat je kunt verzenden tegen een redelijk zee-tarief. Zo heb ik ooit eens vanuit Hong Kong mijn fiets in twee dozen naar Nederland verstuurd omdat ik met de Transsiberie Expres terugreisde. De afmetingen vielen net binnen de grenzen van een doos en koste weinig. Het duurde wel drie maanden voordat mijn fiets thuis was.

Goede thuisreis gewenst!
Ha Eric,
Dank voor deze tip. Ik ga inderdaad proberen uit te zoeken wat kan.

Mocht ik uiteindelijk toch de fiets mee het vliegtuig in willen nemen, zou jij het erop wagen als de afmetingen iets groter zijn?
Toegestaan is 177 x 23 x 102 cm en max. 30 kg
ALL IN schreef:
zo 04 feb, 2018 04:11
Ha Eric,
Dank voor deze tip. Ik ga inderdaad proberen uit te zoeken wat kan.

Mocht ik uiteindelijk toch de fiets mee het vliegtuig in willen nemen, zou jij het erop wagen als de afmetingen iets groter zijn?
Toegestaan is 177 x 23 x 102 cm en max. 30 kg
In dat geval kun je het voorwiel en het zadel van je fiets afhalen en er een compact pakketje van maken, dat binnen de toegestane maten past.
Ik zou het met die afmetingen gewoon proberen. Veel succes met je plak- en knipwerk :D :D
Als je het zadel, het voorwiel en de bagagedrager(s) uit de fiets haalt, kun je meestal toe met een doos van circa 140 x 75 x 25 cm. Er zijn vele luchtvaartmaatschappijen die je fiets intercontinentaal gratis meenemen binnen de bagagelimiet van meestal 30 kg. Dat lijkt me een stuk simpeler en goedkoper dan je fiets verzenden per post/koerier.
Tip: mail een degelijke fietsenwinkel in je vertrekplaats, ze zijn tegenwoordig allemaal met Google Maps te vinden en vraag of ze dozen verkopen en je fiets willen verpakken. Ik heb dit net in Thailand laten doen en het was verbazend gemakkelijk.