Additionally, paste this code immediately after the opening tag: campingaz in denemarken? - Forum Wereldfietser

campingaz in denemarken?

Hallo,

over drie weken vertrekken we met het vliegtuig naar denemarken om van daar met de fiets terug naar belgie te reizen.
Nu vroeg ik me af welke gasflesjes makkelijk voorhanden zijn in denemarken en waar.
Heeft iemand hier ervaring mee?
NOrmaal gebruiken wij de busjes met schroefventiel.

Groetjes,
hilde

ps: andere tips natuurlijk ook nog welkom!
In Denemarken hebben de campings een gemeenschappelijke keuken waar je kan gebruik maken van kookvuren. Soms ook een overdekte eetzaal. Kwam vorig jaar heel goed uit vanwege de aanhoudende regen :-). Verder heb ik tijdens mijn reis door Duitsland, Denemarken en Nederland altijd gasbusjes gevonden wanneer ik ze nodig had. De ene keer in een 'brico', de andere keer in een kampeerwinkel.

Niets dus om je zorgen over te maken. Enjoy!

Nicole
We plannen niet altijd op camping te gaan maar ook van de shelters etc gebruik te maken.
Maar bedankt voor de tips. Dan nemen we ons opschroefventiel gewoon mee en zoeken we ons daar een doe-het-zelfzaak of iets gelijkaardigs.
schroefventiel is volgens mij in in denemarken en duitsland redelijk verkrijgbaar, maar dat is niet van campingaz, die werken met klikventielen. Alsnog ook wel te vinden, maar iets lastiger.

Wat Nicole zegt, denk niet dat het een probleem zal worden.
Ik heb in de jaren '80 met m'n gezin af en toe in DK gekampeerd. Niet altijd was er een gemeenschappelijke keuken, want wij kozen voor eenvoudige, groene campings. Vaak gekookt op twee toestellen met prik-schroefventielen van die blauwe tankjes. DK is een land met prima voorzieningen, Campingaz is overal verkrijgbaar. Ik kan heel makkelijk Deens lezen: https://www.nordiskcampingudstyr.dk/sho ... -637p.html
Nog afgelopen zomer in DK gefietst, maar wel overnacht in jeugdherbergen te Ringsted en Faxe (beide op Sjælland).
Ik heb in Noorwegen idd ook campingaz gevonden, maar na enig zoeken alleen in de Intersport. Nu zijn die winkels daar wel relatief talrijk, maar bv een prikblikje kan je daar bij een tankstation al kopen, lijkt me handiger. Schroef is volgens mij ook algemener verkrijgbaar, wordt ook gebruikt voor bbq's e.d. Speciale winkels moeten zoeken onderweg voor standaard verbruiksartikelen vind ik over het algemeen een erg vervelende bezigheid (net als nodeloos reserve meezeulen)
Martin E. van Doornik schreef:
vr 11 mei, 2018 11:18
Ik heb in de jaren '80 met m'n gezin af en toe in DK gekampeerd. Niet altijd was er een gemeenschappelijke keuken, want wij kozen voor eenvoudige, groene campings. Vaak gekookt op twee toestellen met prik-schroefventielen van die blauwe tankjes. DK is een land met prima voorzieningen, Campingaz is overal verkrijgbaar. Ik kan heel makkelijk Deens lezen: https://www.nordiskcampingudstyr.dk/sho ... -637p.html
Deens lezen is een ding, verstaan is een andere :shock: (en ik versta goed Zweeds, heb daar gewoond).
Overigens zou ik dan voor de Gasdåser/flasker gaan. Hoe dan ook lijkt me die Nordisk winkel ook niet iets wat je heel makkelijk zal vinden als net je gas op is.
hilde aprilvis schreef:
di 08 mei, 2018 20:30
ps: andere tips natuurlijk ook nog welkom!
Hoi,

andere tip: je zou ook een tweede brander met andere brandstof kunnen kopen zoals een spiritusbrander. Ik weet niet of je net zo'n gasbrander hebt zoals ik vroeger had, maar mijn exemplaar stond nooit erg stabiel op de grond waardoor er nog wel eens een pan omviel. Ook had ik toen een separaat windscherm nodig. Daarom gebruik ik tegenwoordig een spiritusbrander van Trangia met geïntegreerde standaard en windscherm wat goed bevalt.

Flessen spiritus zijn in Denemarken (en in ieder geval ook in Zweden, Duitsland en Nederland) goed verkrijgbaar, behalve dat het in Scandinavië wel duurder dan in bijvoorbeeld Nederland is.