Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Solo met fiets vliegen met overstap; is het haalbaar? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Solo met fiets vliegen met overstap; is het haalbaar?

Klopt, was niet nodig!

Groet,
Tom
Dan zijn er dus blijkbaar ook uitzonderingen op de regel en klopt mijn eerdere uitspraak dus niet noodzakelijk.

BIj twijfel zou ik de luchtvaartmaatschappij zelf contacten.
Ik blijf wat betreft de overstap in de USA maar op alles voorbereid! Maar hoop dat het in 1x door mag. Dat zou echt enorm schelen!!
Ik vlieg overigens zowel Amsterdam - Houston als Houston - Managua (Nicaragua) met United.
Het duurt nog eventjes, maar tegen de tijd dat ik meer info heb over die overstap meld ik me uiteraard weer.

Jurjan, wat leuk dat je naar Kirgizie gaat! Met de fiets? Ik heb grofweg een route maar ben flexibel en kan alles aanpassen. Daar mocht ik meteen afgelopen vrijdag meteen mee beginnen toen ik hoorde dat Tajik Airlines niet langer van Bishkek naar Dushanbe vliegt en ik deze vlucht voor as donderdag geboekt had. Route nu dus volledig omgegooid.

Mijn fiets gaat deze keer nog niet mee. Ik ga vooral veel trekkings te voet en te paard maken.
Een goede vriend van me is bezig met een fietstocht van Georgie naar China en passeert daarbij ook oa Kirgizie en de pamir highway! Hij zit nu in Iran.
Hij schrijft daar leuk over op zijn website, met bijbehorende mooie foto’s:
Bestemmingonbekend.nl
Metje,
laten we inderdaad hopen dat je fiets 'vanzelf' van het ene naar het andere vliegtuig gaat.
scheelt, zeker bij korte overstappen, een boel tijd en stress, hoewel het helpt als je weet dat het kan gebeuren.

Wij gaan inderdaad naar Kirgizië met de fiets (zouden wel OP de fiets willen, maar zolang er nog gewerkt moet worden is dat niet haalbaar)).
Het plan is om vanuit Almaty (Kazachstan) een rondje te maken door Kirgizië .
Hoe groot dat rondje wordt hangt van allerlei zaken af, zoals conditie, wegen, weer en wat we horen dat we beslist moeten zien.

En ja, flexibel met plannen is een vereiste, leuk dat zo'n maatschappij zomaar, terwijl er al tickets verkocht zijn, besluit om niet meer te vliegen op die route.
Maar in ieder geval weet je het nu al, in plaats van op de luchthaven te staan met alles ingepakt.

Nogmaals, heel veel plezier alvast in Kirgizië en omstreken.
Helaas ben ik bang, dat ik jullie niet meer kan gaan vertellen hoe de afloop is van de vlucht naar Nicaragua met overstap in de USA.
Feit is namelijk dat ik probeer mijn reis te annuleren.

Er zijn ernstige politieke onrusten in het hele land uitgebroken en het reisadvies is nu alleen te gaan indien strict noodzakelijk. Dat is het voor mij niet...!
Daar komt bij dat ik vroegtijdig uit Tadzjikiastan ben terug gekeerd met een gebroken knie en dat ik eerst maar eens moet zien hoe de hele revalidatie gaat verlopen de komende tijd.

Voor alsnog kunnen reizen met United naar Nicaragua tot half juni worden geannuleerd. Fingers crossed dat ik ook mijn centjes terug kan krijgen...
Oei, dubbel vervelend.

Ik was me niet bewust van het feit dat het ondertussen ZO'N puinhoop is in Nicaraqua.
Hopelijk kun je je reisgeld nog terugkrijgen.
En wellicht dat je reisverzekering nog wat kan betekenen omdat je i.v.m. je knieprobleem niet kunt reizen.

Hopelijk geneest je knie snel en kun je gauw weer op reis.
Dank je Jurjan!

En ja, mocht ik echt niet kunnen annuleren vanwege politieke onrusten dan kijk ik of het obv mijn knie kan.

Ik heb nog mogen genieten van de pamir highway voordat ik mijn knie brak. Sensationeel! Ik ga zeker terug om mijn reis daar nog eens af te maken.
Maak er een prachtige tijd van!
Hoi Metje, da’s dubbel balen zeg :cry:
Maar je doet er goed aan om niet te gaan naar landen waarvoor een vorm van negatief reisadvies is uitgegaan.

Misschien is het wel goed om de reden voor het annuleren van je vlucht, zijnde de politieke situatie, en de ravalidatie eerst maar eens strikt gescheiden te houden (dus de grond voor annuleren alleen het reisadvies van de Nederlandse overheid aan houden)?

Groet en spoedig herstel,
Tom.
Ik kan je helaas niet helpen met annuleringen, maar ik wens je veel beterschap. Erg vervelend allemaal. Je doet er in mijn ogen ook goed aan de veilige optie te kiezen door niet te gaan. Je mag dan wel maar één keer leven, je kan dat leven beter niet inkorten door onnodige risico's te nemen.
Dank jullie wel!
Metje schreef:
do 14 jun, 2018 16:42
Dank jullie wel!
Hoe heb je je knie gebroken als ik vragen mag? Erg vervelend voor je. Had je een goede verzekering die alles regelde? Ik zoek namelijk ook nog een reis verzekering, maar weet niet goed welke.
Best fietsavontuur,

Helaas geen glorieus of heldhaftig verhaal, maar gewoon een afstapje gemist in de lodge en keihard op mijn knie gevallen. Een simpel gevalletje huis-tuin-en-keuken ongelukjes dus...

Ik heb mijn reisverzekering afgesloten bij de VGA van de gemeente Amsterdam en ben absoluut NIET tevreden over de afhandeling.
In eerste instantie hebben ze me keihard laten bungelen en kon ik het zelf uitzoeken. Gelukkig ben ik een grote meid en niet wereldvreemd dus ik redde me uiteindelijk wel, maar als ik op mijn hoofd was gevallen en zelf niet meer helder had kunnen denken was het minder goed verlopen.
Uiteindelijk heeft het een week geduurd voordat ik mezelf naar de hoofdstad heb kunnen verplaatsen voor medische hulp en nog weer een dag of vier voordat ik een diagnose had. Dat had uiteraard sneller gekund.
Zodra ik bij de SOS Alarmcentrale was beland (en die werkt voor vele verzekeringsmaatschappijen) verliep de repatriering heel soepel.

Ik heb in het verleden wel bijzonder goede ervaring met Unive reisverzekering en ben ook tevreden over de reisverzekering van de NKBV (nederlandse klim en bergsportvereninging).
De reden dat ik de eerste niet meer heb is omdat ze moeilijker doen over zgn “ gevaarlijke sporten” waaraan ik nog wel eens spontaan wil deelnemen.
De NKBV verzekering heb ik opgezegd omdat een verblijf in het buitenland van meer dan 45 dagen bijzonder duur wordt.
Wellicht kun je wat met deze informatie! Succes!