Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietstassen - Forum Wereldfietser

fietstassen

Hi,

Misschien een vreemde vraag. Hoe gaat dat met je fietstassen als je met het vliegtuig reist? Check je deze in, bind je 2 tassen aan elkaar? Neem je een deel mee als handbagage?

Ik heb hier nog niets over teruggevonden.

gr
Christel
Hoi Christel,
Je kan je tassen gewoon afgeven als bagage.
Mocht je een tas willen hebben dan kun je 4 tassen in een rugzakhoes kwijt en die inchecken. Rugzakkers gebruiken die hoes om mee te vliegen zodat alle banden van de rugzak netjes in de hoes zitten. Die komen anders vast te zitten in de transportband van de luchthaven. 4 fietstassen zijn ongeveer even groot als een rugzakhoes.
Bij aankomst kan je de hoes achterlaten in het hostel waar je ook weer terug komt. Wil je dat niet dan stop je de hoes in je fietstas of bind je de hoes op je drager.
Vaak mag je naast je handbagage (bijv je rugzakje en/of stuurtas) maar 1 stuk ruimbagage mee. Je kunt dan meerdere dingen doen. Wij gebruiken al jarenlang een flight bag: https://webshop.fietsvakantiewinkel.nl/flightbag.html.

Zie dit draadje voor meer tips: viewtopic.php?t=30422.

Wb de tip van Marco over meenemen van hoes vs. achterlaten: als je aankomst- en retourluchthaven verschillend zijn, dan kun je er evt. voor kiezen om de flight bag en het beschermingsmateriaal (bubbelplastic, tape, schaar e.d.) als pakket naar de camping of het hotel bij de eindplaats te sturen. Scheelt een hoop volume en gedoe.
Een boodschappentas van de Wibra, hier passen makkelijk 4 tassen in en na het uitpakken onder in je fietstas.
Hallo,

Ik had de laatste fietsreis maar een bagagelimiet van 30 kilo. Mijn ingepakte fiets was al 24 kg.
Daarom als volgt opgelost:
- kleine fietstas in grote fietstas met wat klein spul, in totaal 6 kg, als ruimbagage. Rugzakhoes eromheen.
- kleine fietstas in grote fietstas met max 8 kg, als handbagage.
- stuurtas met klein maar zwaar spul, ongelimiteerd gewicht (wordt gezien als handtas), maar niet al te groot, dus ong. 4 kg.
- apart spullen per post gestuurd in pakketje, poste restante, opgehaald op postkantoor in stad van bestemming.

Op de terugweg dezelfde actie, maar dan zonder postpakket, want redelijk wat spullen achtergelaten, waaronder mijn tent die echt op was.

Groet, Petra.
Tot nu altijd twee blauwe ikea tassen gebruikt. Met een beetje passen en meten krijg je daar 2 voor en achtertassen in. Eerst in de eerste tas zetten. Tweede tas op zijn kop eroverheen. Vervolgens dichttapen. Een rol seal folie is ook handig. Gebruik ikook voor mijn fiets.
Ikea tassen kan je tijdens vakantie op zitten.
Laatste vakantie in Madagascar rijstzakken gekocht. Zijn wat groter en nog makkelijker. Met tie wrap dicht maken.
Je vraag is te algemeen. Het verschilt per vliegmaatschappij welke capriolen je moet uithalen om al je bagage tegen zo laag mogelijke kosten mee het vliegtuig in te krijgen. Daarbij kun je denken aan fietsdozen volproppen met allerlei extra spulletjes, jezelf maximaal beladen met handbagage waarbij je je stuurtas als "cameratas" meeneemt, twee of meer fietstassen in één grotere tas stoppen zodat het slechts één bagagestuk is et cetera.
Dankjulliewel voor alle antwoorden en suggesties. Had zelf inderdaad al bedacht een tas mee te nemen als handbage en de voortas als handtas.
Flightbag/Ikeatassen had ik nog niet aan gedacht.

gr
Christel
De zogenaamde 'daklozen-tas / Russen-tas / Chinezen-tas / opa-en-oma-tas / turkse tas' is overal wel ergens verkrijgbaar.
In de grote passen zelfs vier fietstassen!

Zie ook viewtopic.php?f=3&t=6639
en viewtopic.php?f=26&t=26114