Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Advies nodig - Amsterdam->Manchester met Easyjet - Forum Wereldfietser

Advies nodig - Amsterdam->Manchester met Easyjet

Hallo allemaal,

Ik wil mijn vriendin haar fiets meenemen op vakantie (zij is al in Engeland op het moment). Nu is dit voor mij de eerste keer (en hopelijk ook de laatste keer) dat ik een fiets moet meesjouwen richting het vliegveld.

Wat ik er van begrijp is dat bij Easyjet (https://www.easyjet.com/nl/algemene-ver ... rden/fiets) een fietshoes is toegestaan. Mijn voorkeur (ja ik heb de verhalen gelezen over schade) gaat dan uit naar een fietshoes. Het komt er op neer ik ben tamelijk ziek door operaties etc. en ik heb er
A. geen puf voor om een fiets bijna volledig te demonteren.
B. ik heb zo wie zo al een hekel aan fietsen sleutelen

Daarbij komt kijken dat de fiets (cortina u4) een dynamo heeft ingebouwd in het voorwiel en de handremmen e.d. bedrading... ughhh ik word al knettergek van de gedachte om het los te koppelen. Dus een fietsdoos is niets voor mij.
De trappers zijn er al af en de voordrager ook, zadel naar beneden, stuur naar beneden (moet alleen nog schuin doen maar dat lukt mij wel).

Ik zie sommige mensen die fietstassen/hoezen gebruiken ook het voorwiel demonteren???? Ik snap er geen ene drol meer van en andere posts en websites zie ik gewoon fietsen met beiden wielen er op.

Neem aan dat ik mijn voorwiel er gewoon op kan laten, karton en bubbelfoam alles beschermen en dan een fietshoes erover heen kan doen?
En dan nog een vraag... hoe maak ik de onderkant van een fietshoes vast? de plaatjes die ik zie bungelt alles maar een beetje los??

Hoop dat iemand mij de antwoorden hier op kan geven, daar zou ik erg gelukkig van worden.

Alvast bedankt.
Kijk hier eens voor mijn eerdere advies:
viewtopic.php?t=33030
Hallo Niels,
Ga lekker met boot en trein. Geeft heel wat minder gedoe!
Groet, Petra.