Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vliegveld Weeze in problemen - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Vliegveld Weeze in problemen

Martin E. van Doornik schreef:
di 19 nov, 2019 15:57
Eric op de Fiets schreef:
ma 18 nov, 2019 19:22
En in Lelystad moet een vakantievliegveld worden geopend???
Dit is bedoeld om de overcapaciteit van Schiphol te ontlasten en bepaalde vluchten overnemen. Wat is prettiger dan een korte afstand tussen de straat en het vliegtuig afleggen inplaats van zeker een half uur lopen naar de verst gelegen pieren?
Dit behoeft enige correctie.
https://nos.nl/artikel/2309445-geheim-r ... ieden.html
"De groei van Lelystad Airport is in drie stappen gepland: eerst tot 10.000 vluchten, dan tot 25.000 vluchten in 2023 en daarna verder tot 45.000 vluchten. De onderzoekers zeggen nu dat de groei tot 25.000 vluchten vooral op het conto van vliegmaatschappijen zal komen die nu nog op Schiphol zitten.

Maar na 2023 zullen prijsvechters als Ryan Air, TUI en Wizz Air hun kans schoon zien, denken ze. Voor dit soort maatschappijen is nu nog weinig ruimte in Nederland, terwijl er veel vraag is naar goedkope vakantievluchten.

Lelystad Airport is voor deze maatschappijen een droom die werkelijkheid wordt. De verwachting is dat de maximale groei, door de komst van deze nieuwkomers, veel eerder wordt bereikt dan tot nu toe werd verwacht".

Erger nog; https://barneveldsekrant.nl/lokaal/verk ... nen-659728
Arjen Lubach legt het nog eens uit in Jip- en Janneketaal.

Fedor schreef:
di 19 nov, 2019 12:37
Laatst een onderzoek geweest onder 20-ers: nooit meer sex of nooit meer reizen (vraag is wat ze onder het laatste bedoelen natuurlijk... ik gok Instagram/Facebook-preferred)? De meesten prefereerden reizen boven sex. ;)
Dat zegt ook niet veel goeds over het sexleven van twintigers. :oops: :wink:
Leon schreef:
di 19 nov, 2019 16:53
Fedor schreef:
di 19 nov, 2019 12:37
Laatst een onderzoek geweest onder 20-ers: nooit meer sex of nooit meer reizen (vraag is wat ze onder het laatste bedoelen natuurlijk... ik gok Instagram/Facebook-preferred)? De meesten prefereerden reizen boven sex. ;)
Dat zegt ook niet veel goeds over het sexleven van twintigers. :oops: :wink:
Vooral dat ze er (gelukkig) nog niet mee showen op Facebook en Instagram. Dat laatste is natuurlijk veel belangrijker voor die groep tegenwoordig. Daarom de grote vraag naar Facebook/Instagram-waardige reisbestemmingen (dus ver en liefst exotisch).

Ik denk dat wij als ouwelui onderschatten hoe belangrijk die media zijn voor jongeren.
In de "Nacht van de popmuziek" waren ook enkele opnames van concerten uit de 80-er jaren. Het was bijna bevreemdend om te zien: toeschouwers die naar een band keken ipv naar hun telefoon.
Travelmaster schreef:
di 19 nov, 2019 07:07
En als het plannetje van D66 erdoor komt, mogen we het vliegtuig niet eens meer pakken voor reizen binnen Europa. Ik zou ermee kunnen leven.
De plannen van D66 kunnen niet altijd haalbaar zijn. De zoon van mijn zus werkt bij een computerbedrijf en woont in Almere. Hij moest vorige week per vliegtuig naar een klant in Hamburg, vanaf Schiphol. Door zijn baas gestuurd, omdat mijn neef vloeiend Duits spreekt. Een uurtje vliegen. De neef vertelde mij dat die dag geen ICE's reden! Nog dezelfde avond weer terug. Makkelijk toch?
En ook leuk om zijn toestel op Flightradar op m'n smartphone te volgen.
Martin E. van Doornik schreef:
wo 20 nov, 2019 00:09
Travelmaster schreef:
di 19 nov, 2019 07:07
En als het plannetje van D66 erdoor komt, mogen we het vliegtuig niet eens meer pakken voor reizen binnen Europa. Ik zou ermee kunnen leven.
De plannen van D66 kunnen niet altijd haalbaar zijn. De zoon van mijn zus werkt bij een computerbedrijf en woont in Almere. Hij moest vorige week per vliegtuig naar een klant in Hamburg, vanaf Schiphol. Door zijn baas gestuurd, omdat mijn neef vloeiend Duits spreekt. Een uurtje vliegen. De neef vertelde mij dat die dag geen ICE's reden! Nog dezelfde avond weer terug. Makkelijk toch?
En ook leuk om zijn toestel op Flightradar op m'n smartphone te volgen.
Het is jammer dat de snelle trein van Amsterdam via Groningen naar Hamburg nog niet rijdt, want dan had jouw oomzegger in Almere simpel op de trein kunnen stappen, zonder eerst de andere kant uit te moeten naar Schiphol, en daar drie keer in de rij te staan en een heel eind te lopen naar de gate van de vlucht.
Er vallen ook wel eens vluchten uit. Luchthaven Weeze is door Ryanair door stakingsacties.
Kun je ook treinen volgen op jouw elektronisch speelgoed?
bert sitters schreef:
wo 20 nov, 2019 01:02
Het is jammer dat de snelle trein van Amsterdam via Groningen naar Hamburg nog niet rijdt,
Dit is dan ook precies het probleem... alternatieven (en liefst ook in dezelfde prijscategorie (maar dat valt te regelen door het vliegen duurder te maken ;)) zijn er op dit moment vaak nog niet.

Dat geldt dan wel voor de "moderne" reiziger. Vroeger wist je niet beter en pakte je gewoon de trein ook al duurde dat twee dagen. De reiziger is verwend (of heeft haast) tegenwoordig.
Martin E. van Doornik schreef:
wo 20 nov, 2019 00:09
Travelmaster schreef:
di 19 nov, 2019 07:07
En als het plannetje van D66 erdoor komt, ..bla di bla...
De plannen van D66 kunnen niet altijd haalbaar zijn.
...bla di bla...
Nogmaals: het is het plan van de ledenraad van de PvdA. Niet papegaaien.
Fedor schreef:
wo 20 nov, 2019 05:44
bert sitters schreef:
wo 20 nov, 2019 01:02
Het is jammer dat de snelle trein van Amsterdam via Groningen naar Hamburg nog niet rijdt,
Dit is dan ook precies het probleem... alternatieven (en liefst ook in dezelfde prijscategorie (maar dat valt te regelen door het vliegen duurder te maken ;)) zijn er op dit moment vaak nog niet.

Dat geldt dan wel voor de "moderne" reiziger. Vroeger wist je niet beter en pakte je gewoon de trein ook al duurde dat twee dagen. De reiziger is verwend (of heeft haast) tegenwoordig.
Daarom moet de inzet zijn om alternatieven te realiseren. Thalys doet het goed.
Verder pull en push.
Martin E. van Doornik schreef:
wo 20 nov, 2019 00:09
Travelmaster schreef:
di 19 nov, 2019 07:07
En als het plannetje van D66 erdoor komt, mogen we het vliegtuig niet eens meer pakken voor reizen binnen Europa. Ik zou ermee kunnen leven.
De plannen van D66 kunnen niet altijd haalbaar zijn. De zoon van mijn zus werkt bij een computerbedrijf en woont in Almere. Hij moest vorige week per vliegtuig naar een klant in Hamburg, vanaf Schiphol. Door zijn baas gestuurd, omdat mijn neef vloeiend Duits spreekt. Een uurtje vliegen. De neef vertelde mij dat die dag geen ICE's reden! Nog dezelfde avond weer terug. Makkelijk toch?
En ook leuk om zijn toestel op Flightradar op m'n smartphone te volgen.
Martin, wat denk je van rijdende jeugdherbergen op het spoor? :D :D :D :D Smartphone inleveren.
bert sitters schreef:
wo 20 nov, 2019 01:02
Martin E. van Doornik schreef:
wo 20 nov, 2019 00:09
Travelmaster schreef:
di 19 nov, 2019 07:07
En als het plannetje van D66 erdoor komt, mogen we het vliegtuig niet eens meer pakken voor reizen binnen Europa. Ik zou ermee kunnen leven.
De plannen van D66 kunnen niet altijd haalbaar zijn. De zoon van mijn zus werkt bij een computerbedrijf en woont in Almere. Hij moest vorige week per vliegtuig naar een klant in Hamburg, vanaf Schiphol. Door zijn baas gestuurd, omdat mijn neef vloeiend Duits spreekt. Een uurtje vliegen. De neef vertelde mij dat die dag geen ICE's reden! Nog dezelfde avond weer terug. Makkelijk toch?
En ook leuk om zijn toestel op Flightradar op m'n smartphone te volgen.
Het is jammer dat de snelle trein van Amsterdam via Groningen naar Hamburg nog niet rijdt, want dan had jouw oomzegger in Almere simpel op de trein kunnen stappen, zonder eerst de andere kant uit te moeten naar Schiphol, en daar drie keer in de rij te staan en een heel eind te lopen naar de gate van de vlucht.
Er vallen ook wel eens vluchten uit. Luchthaven Weeze is door Ryanair door stakingsacties.
Kun je ook treinen volgen op jouw elektronisch speelgoed?
Wie zegt via Groningen? Treinen van Amsterdam naar Duitsland gaan altijd via Oldenzaal.
Martin E. van Doornik schreef:
wo 20 nov, 2019 09:52
?
Wie zegt via Groningen? Treinen van Amsterdam naar Duitsland gaan altijd via Oldenzaal.
[/quote]
Ha die Martin,
Ben je niet op de hoogte van de lobby voor een snelle spoorlijn van Amsterdam via Groningen en Bremen naar Hamburg, die moet gaan aansluiten op de in aanbouw zijnde Fehmarntunnel naar Denemarken?

Groetjes,

Bert
bert sitters schreef:
wo 20 nov, 2019 11:07
Martin E. van Doornik schreef:
wo 20 nov, 2019 09:52
?
Wie zegt via Groningen? Treinen van Amsterdam naar Duitsland gaan altijd via Oldenzaal.
Ha die Martin,
Ben je niet op de hoogte van de lobby voor een snelle spoorlijn van Amsterdam via Groningen en Bremen naar Hamburg, die moet gaan aansluiten op de in aanbouw zijnde Fehmarntunnel naar Denemarken?

Groetjes,

Bert
[/quote]
Ja dat wel, maar het gaat om treinen die momenteel naar Duitsland rijden.
Wij komen zelf geregeld langs Puttgarten-Rødby, en ik ben van de bouwplannen goed op de hoogte. https://nl.wikipedia.org/wiki/Fehmarnbeltverbinding
Maar de veerboot Kiel-Göteborg heeft meer de voorkeur.

De spoorlijn is van Zuidbroek tot Westoverledingen nog altijd enkelsporig en vanaf Groningen-Europapark helemaal niet eens onder de stroomdraad, niet bepaald aantrekkelijk. In Westoverledingen sluit deze lijn aan het dubbelspoor vanuit Rheine naar Leer. In Bunde, waar ik geregeld boodschappen doe, loopt de spoorlijn dwars door het dorp met woningen zo dichtbij de rails. Dat gaat kapitalen kosten. En dan nog die vermaledijde Friensenbrücke bij Weener.... Ik zie daar nog geen enkel bouwactiviteit (eigen foto 25 augustus 2019).

20190824-klein.jpg
Martin E. van Doornik schreef:
wo 20 nov, 2019 00:09
Travelmaster schreef:
di 19 nov, 2019 07:07
En als het plannetje van {politieke partij naar keuze} erdoor komt, mogen we het vliegtuig niet eens meer pakken voor reizen binnen Europa. Ik zou ermee kunnen leven.
De plannen van {politieke partij naar keuze} kunnen niet altijd haalbaar zijn.
Waarschijnlijk gaan die plannen juist niet ver genoeg om effectief te zijn. Het heeft niet zoveel zin om het vliegen op de korte afstanden uit te bannen als het intercontinentale vliegverkeer blijft groeien.
Juist allerlei plannen die gebaseerd zijn op eeuwigdurende groei, zijn niet haalbaar.

Martin E. van Doornik schreef:
wo 20 nov, 2019 00:09
De zoon van mijn zus werkt bij een computerbedrijf en woont in Almere. Hij moest vorige week per vliegtuig naar een klant in Hamburg, vanaf Schiphol. Door zijn baas gestuurd, omdat mijn neef vloeiend Duits spreekt. Een uurtje vliegen. De neef vertelde mij dat die dag geen ICE's reden! Nog dezelfde avond weer terug. Makkelijk toch?
Makkelijk en op de korte termijn ook nog betaalbaar, zodat de keuze snel gemaakt is. De werkelijke kosten van dit soort reisjes krijgen we in de toekomst gepresenteerd. Net als de kosten van de kiloknaller, 'lekker hard rijden op de snelweg', etc. etc. Het aanbod bepaalt hier de vraag. Snel, makkelijk, goedkoop, lekker of leuk is vaak een verhullende omschrijving van iets dat je niet echt nodig hebt en waar jij en/of anderen later de echte kosten van gaan ophoesten (in de vorm van overgewicht, een slechte gezondheid, meer verkeersongelukken, een onleefbaar klimaat etc.). Google maar eens op 'klimaatcrisis' (al hoop ik dan wel dat Google je niet alleen maar artikelen uit de Telegraaf- en Elsevierhoek voor gaat schotelen...)
Als dat ticket naar Hamburg een veelvoud had gekost van wat het nu kost, was er hoogstwaarschijnlijk naar een andere oplossing gezocht. Misschien was het probleem/de deal met een uurtje skypen ook verholpen/gesloten.
Martin E. van Doornik schreef:
wo 20 nov, 2019 11:35
bert sitters schreef:
wo 20 nov, 2019 11:07
Martin E. van Doornik schreef:
wo 20 nov, 2019 09:52
?
Wie zegt via Groningen? Treinen van Amsterdam naar Duitsland gaan altijd via Oldenzaal.
Ha die Martin,
Ben je niet op de hoogte van de lobby voor een snelle spoorlijn van Amsterdam via Groningen en Bremen naar Hamburg, die moet gaan aansluiten op de in aanbouw zijnde Fehmarntunnel naar Denemarken?

Groetjes,

Bert
Ja dat wel, maar het gaat om treinen die momenteel naar Duitsland rijden.
Wij komen zelf geregeld langs Puttgarten-Rødby, en ik ben van de bouwplannen goed op de hoogte. https://nl.wikipedia.org/wiki/Fehmarnbeltverbinding
Maar de veerboot Kiel-Göteborg heeft meer de voorkeur.

De spoorlijn is van Zuidbroek tot Westoverledingen nog altijd enkelsporig en vanaf Groningen-Europapark helemaal niet eens onder de stroomdraad, niet bepaald aantrekkelijk. In Westoverledingen sluit deze lijn aan het dubbelspoor vanuit Rheine naar Leer. In Bunde, waar ik geregeld boodschappen doe, loopt de spoorlijn dwars door het dorp met woningen zo dichtbij de rails. Dat gaat kapitalen kosten. En dan nog die vermaledijde Friensenbrücke bij Weener.... Ik zie daar nog geen enkel bouwactiviteit (eigen foto 25 augustus 2019).


20190824-klein.jpg
[/quote]
Ik ga niet uit van de belemmeringen van nu maar naar mogelijkheden in de toekomst. Belemmeringen moeten een uitdaging zijn om tot verbeteringen te komen. De trein van Hamburg naar Kopenhagen ging tot voor kort over een veerboot. Natuurlijk moet die spoorlijn er totaal ander uitzien dan het huidige boemeltje.
keesswart schreef:
wo 20 nov, 2019 12:55
Als dat ticket naar Hamburg een veelvoud had gekost van wat het nu kost, was er hoogstwaarschijnlijk naar een andere oplossing gezocht. Misschien was het probleem/de deal met een uurtje skypen ook verholpen/gesloten.
Mijn neef is ICT'er en verhelpt computerstoringen ter plekke bij klanten, internationaal. Die klanten zijn bedrijven. Dat kan moeilijk op afstand. Heeft mijn eigen computer problemen, komt hij ook meteen naar mij toe en hij vraagt er niets voor. :wink:
Als jouw CV-ketel kapot gaat, laat je toch ook een monteur komen?
Als je klanten internationaal zitten, is het veel handiger om op locaties kleinere vestigingen te hebben ipv personeel de wereld over te laten vliegen....
keesswart schreef:
wo 20 nov, 2019 12:55
Makkelijk en op de korte termijn ook nog betaalbaar, zodat de keuze snel gemaakt is. De werkelijke kosten van dit soort reisjes krijgen we in de toekomst gepresenteerd. Net als de kosten van de kiloknaller, 'lekker hard rijden op de snelweg', etc. etc. Het aanbod bepaalt hier de vraag. Snel, makkelijk, goedkoop, lekker of leuk is vaak een verhullende omschrijving van iets dat je niet echt nodig hebt en waar jij en/of anderen later de echte kosten van gaan ophoesten (in de vorm van overgewicht, een slechte gezondheid, meer verkeersongelukken, een onleefbaar klimaat etc.).
Binnen het huidige bestel is er een vrije markt van vele zaken en heeft de overheid twee mogelijkheden om te sturen: kosten beïnvloeden en grenzen stellen.
Ik denk niet dat het afschaffen van de vrije markt de oplossing is, dus de overheid zou iets moeten doen om te effectueren waar mijn onderschrift voor staat, want echt begonnen zijn ze daar nog niet mee, vind ik. Dat eeuwigdurende groei niet de oplossing is maar het probleem is daarbij echt bij iedereen wel bekend, maar bijna niemand durft daar aan. En veel mensen zal het worst wezen, dat is ook duidelijk.
Martin E. van Doornik schreef:
wo 20 nov, 2019 11:35
En dan nog die vermaledijde Friensenbrücke bij Weener.... Ik zie daar nog geen enkel bouwactiviteit
Hier is iets te lezen over de nieuwbouwplannen voor de Friesenbrücke. Blijkbaar duurt het zo lang omdat men vind dat er een bredere brug moet komen om ruimte te bieden aan cruiseschapen die op de Meyer Werft in Papenburg worden gebouwd. (Om die schepen over de Eems te kunnen laten varen, moet de waterstand op deze rivier ook nog kunstmatig worden verhoogd. Iets zegt me dat zulke grote schepen beter aan wat dieper vaarwater gebouwd kunnen worden, bv. 40 km verderop bij de zeehaven van Emden, maar dat schijnt in Papenburg onbespreekbaar te zijn.)
Polling schreef:
wo 20 nov, 2019 14:58
Als je klanten internationaal zitten, is het veel handiger om op locaties kleinere vestigingen te hebben ipv personeel de wereld over te laten vliegen....
Misschien handiger maar financieel een ramp. En er zijn ook skills die zo uniek zijn, dat je er als bedrijf maar 1 of twee man van in dienst hebt, en die stuur je dan rond. Dit soort oplossingen zijn dus geen oplossingen. Of het spoor gaat zo aangepast worden dat het het tempo van de wereld aan kan, of het is niet relevant.