Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ryanair - Pagina 6 - Forum Wereldfietser

Ryanair

For health and safety reasons Ryanair does not accept for carriage any individual item exceeding 32 kilos or with combined dimensions of more than 81cms (height), 119cms (width) and 119cms (depth). This weight limit does not apply to mobility equipment.

Er staat toch duidelijk max 32kg, OF afmetingen 81x119x119

Verder:
Sporting or musical equipment including but not limited to large fishing rods, golf clubs, bikes* (bikes have a weight limit of 30 kilos), scooters, fencing equipment, pole vaults, javelin, surfboards, bodyboards, snowboards and skis and large musical instruments including but not limited to harps, double bass and drums are inherently unsuitable for carriage by airlines operating fast turnarounds such as Ryanair. However, these items may be carried in the hold of the aircraft in addition to your personal checked baggage allowance up to a limit of 20 kilos per item upon payment of a discounted online fee of £50/€50 per item, per one way flight. If the item is purchased at the airport or through a Ryanair call centre a higher fee of £60/€60 per item/per one way flight will apply). Any sporting and musical item weighing over the 20 kilos allowance will be charged for the excess at the applicable excess baggage rate per kilo.
* Bicycles - MUST be contained in a protective box or bag in order to be accepted for travel.
http://www.ryanair.com/en/terms-and-con ... edbaggage/

Wel duur hoor 50 pond enkele reis!
Aargh, stom dat ik dat niet opgemerkt heb. Dan kan de tandem naar alle waarschijnlijkheid mee. Bedankt!

Edit: Ik heb ryanair gecontacteerd om zekerheid te hebben.
bert sitters schreef:
peter de rijk schreef:
bert sitters schreef: Het rapport van de IAA dat de Rijk aanhaalt wordt nu juist aangevochten. Het blijkt dat dit nog niet eens "gereed was voor publicatie".
De Sunday Times heeft alvast bakzeil moeten halen in zijn forse beschuldigingen tegen Ryanair. Nu maar eens zien wat er van de uitzending van KRO Reporter overblijft; hopelijk wordt dat terdege uitgezocht...
Directe betrokkenen hebben mij benadrukt dat de beschuldigingen van de piloten kloppen. Helaas is er in het bedrijf zo'n angstcultuur dat niemand openlijk z'n mond durft open te doen.
De vlotte babbelaar Michael O'Leary, CEO van Ryanair, beschuldigde dat KRO Reporter niet het recht van wederhoor had toegepast. Dat was niet juist: Ryanair was ondanks herhaalde verzoeken niet op de uitnodiging ingegaan.
Vanavond krijgt O'Leary alsnog de kans in Brandpunt: Nederland 2 om 22:15.

De KRO nu ook in hoger beroep in het gelijk gesteld in zaak Ryanair.

Na de voor Ryanair confronterende uitzending van Brandpunt Reporter in 2013 stapte de stuntvlieger naar de rechter.

Personeel van de maatschappij trok in de programma's van Brandpunt Reporter aan de bel over dubieuze maatregelen om zo veel mogelijk kosten te besparen, zoals met minder brandstof aan boord vliegen dan eigenlijk wenselijk is. Ook voelden piloten zich gedwongen achter de stuurknuppel te kruipen terwijl ze door ziekte of vermoeidheid niet in staat waren te vliegen.

De makers van het tv-programma spraken met diverse piloten en ex-piloten van Ryanair, op basis van anonimiteit. Ryanair vond dat onverteerbaar, maar het hof vindt het begrijpelijk. „Ze vreesden kennelijk voor sancties als hun identiteit bekend zou worden.” Ook uit ander materiaal blijkt volgens de rechter voldoende dat de piloten zich onder druk gezet voelden. Verder heeft Brandpunt Reporter voldoende wederhoor gehaald bij Ryanair en zijn deze reacties ook uitgezonden. Al met al vindt de rechter dat de programmamakers genoeg onderzoek hebben gedaan voor de uitzendingen.

Tijdens het interview van Sven Kockelmann met Ryanair CEO Michael O'Leary trapte de vlotte babbelaar in de val: de Ryanair-baas liet zich ontvallen dat de maatschappij zich niet altijd houdt aan de regels voor reserve-brandstof

Omroep KRO-NCRV liet weten „verheugd” te zijn met de uitspraak.