Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ryanair - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Ryanair

Luchtvaartmaatschappij: Ryanair
Traject: Weeze-Trapani-Weeze
Datum: juni 2009
Vervoerstarief fiets: € 60,--
Toegepaste verpakkingswijze fiets: isolatiebuizen, bubbeltjesfolie, fietsdoos (geen fietsdoos op terugreis) + fietshoes
Fiets tevoren aangemeld?: Ja, tijdens boeking online
Ervaringen: Redelijk m.u.v. flinke kras op frame
van: Nimes
naar: Charleroi

Fietsen voorheen online aangemeld, dozen gehaald bij Decathlon en fietsen daarin verpakt. Op de doos duidelijk geschreven welke de bovenkant is en "fragile" in dikke letters.

ervaring: zeer goed: fiets werd apart opgehaald, stonden ook mooi rechtop bij het in- en uitladen van het vliegtuig, en konden nadien ook aan een aparte balie afgehaald worden. Fietsen kwamen in zeer goede staat uit de doos, geen beschadigingen aan doos zelf en juiste kant nog steeds bovenaan.
Voor de duidelijkheid.Begrijp ik het goed dat de xtra kosten bij Ryan Air in totaal 90 euro zijn? Namelijk ;

- 60 euro retour voor de fiets
- 20 euro voor 15 kilo bagage in een tas.
Wij stoppen meestal vier fietstassen in een grote zak. Zal dat geaccepteerd worden?
- 10 euro incheck kosten
Plus credit card kosten. Als je vier tassen hebt heb je vast ook meer dan 15 kg. Dat was laatst ook mijn probleem: 15 kg is minder dan het gewicht van een gewone koffer met inhoud. Daarboven wordt het ineens heel erg duur.
Wim
In mei betaalde ik voor een retourtje:
Toeslag voor online inchecken 2x5 euro = 10 euro
Bagageverwerkingskosten 2x5 euro = 10 euro
Kosten voor ingecheckte bagage (1 stuks) 2x10 euro = 20 euro
Fiets: 2x30 euro = 60 euro
Creditcard toeslag = 5 euro
Totaal 105 euro bovenop de ticketprijs
Zie table of fees: http://www.ryanair.com/site/NL/faqs.php ... view=email

Daarbovenop nog eens ruim 200 euro schade waarvoor Ryanair zich niet aansprakelijk achtte, kortom boycotten die maatschappij. :evil:
De tovenaar schreef:In mei betaalde ik voor een retourtje:
<...>
Totaal 105 euro bovenop de ticketprijs
Wat doet het ertoe welke bedragen je allemaal nog bovenop de ticketprijs betaalt? Het gaat om het totaalbedrag dat je moet betalen.
Als je alleen met handbagage vliegt, ben je vaak heel goedkoop uit bij Ryanair. Neem je veel of lastige bagage mee, zoals een fiets, of wil je als eerste het toestel in, dan betaal je meer. Ik zie daar volstrekt niets onredelijks in.
peter de rijk schreef: Wat doet het ertoe welke bedragen je allemaal nog bovenop de ticketprijs betaalt? Het gaat om het totaalbedrag dat je moet betalen.
Ryanair adverteert met lage ticketprijzen, zonder vermelding van extra tarieven die niet direct zichtbaar zijn, pas bij het betalen verschijnen die bedragen op de rekening.
Er is niets onredelijks aan extra betalen voor speciale diensten. Inchecken, betalen etc zijn echter geen speciale diensten maar onderdeel van wat normaal bij vliegen hoort. Ryanair probeert steeds maar weer door te gaan met weinig transparante prijstelling. De service is bovendien heel slecht. Wat mij betreft dus ook: boycotten die boeven.
Wim
peter de rijk schreef:
De tovenaar schreef:In mei betaalde ik voor een retourtje:
<...>
Totaal 105 euro bovenop de ticketprijs
Wat doet het ertoe welke bedragen je allemaal nog bovenop de ticketprijs betaalt? Het gaat om het totaalbedrag dat je moet betalen.
Als je alleen met handbagage vliegt, ben je vaak heel goedkoop uit bij Ryanair. Neem je veel of lastige bagage mee, zoals een fiets, of wil je als eerste het toestel in, dan betaal je meer. Ik zie daar volstrekt niets onredelijks in.
Ryanair werkt als een bus waar je instapt, en dat tegen dumpprijzen. Zo vloog ik enkele maanden geleden retour Letland voor 10 euro all in (met alleen een rugzakje als handbagage)! Dan neem je een gebrekkige service gewoon voor lief.
Als de fiets meemoet neem ik een andere maatschappij :wink:

Gee
In de praktijk zijn ze vaak niet eens erg goedkoop. Ze proberen op trajecten een monopoliepositieop te bouwen, en vervolgens gaan de prijzen omhoog.
Wim
bedankt voor de antwoorden!
Meestal vind ik ze ook te duur maar nu geloof ik dat ik een goeie prijs te pakken heb. Net een nieuw traject :wink:
Blanche schreef:Wij stoppen meestal vier fietstassen in een grote zak. Zal dat geaccepteerd worden?
Geen probleem mee gehad! Zolang je maar aan de gewichtslimiet voldoet.
De tovenaar schreef:In mei betaalde ik voor een retourtje:
Toeslag voor online inchecken 2x5 euro = 10 euro
Bagageverwerkingskosten 2x5 euro = 10 euro
Kosten voor ingecheckte bagage (1 stuks) 2x10 euro = 20 euro
Fiets: 2x30 euro = 60 euro
Creditcard toeslag = 5 euro
Totaal 105 euro bovenop de ticketprijs
Zie table of fees: http://www.ryanair.com/site/NL/faqs.php ... view=email

Daarbovenop nog eens ruim 200 euro schade waarvoor Ryanair zich niet aansprakelijk achtte, kortom boycotten die maatschappij. :evil:
Als ik alles invul kom ik nergens de bagageverwerkingskosten tegen.
Die dien je nog op het vliegveld te betalen?
Blanche schreef: Als ik alles invul kom ik nergens de bagageverwerkingskosten tegen.
Die dien je nog op het vliegveld te betalen?
nee, je betaalt alles online, misschien duiken die extra kosten nog op als je definitief boekt, misschien ook niet en hebben ze die vage post 'verwerkingskosten' geschrapt? Ryanair is nogal mistig en dubieus wat dat betreft. :evil:
Gisteren geboekt voor een wel heel goede prijs! :D

Geen handelingstoeslagen hoeven te betalen. Maar de toeslagen kunnen per bestemming verschillen. Voor ons gold een 'xtra'prijs van 90 euro p.p:

- fiets 60 euro retour
- tas 20 euro
- webcheckin 10 euro


Een kennis die geboekt had naar Polen betaalde veel minder teslagen dan wij naar Marokko.Het schijnt dat Ryan air nu 30 kilo bagagevrijdom geeft (http://www.luchtvaartnieuws.nl). Op het ticket naar Agadir en Polen gold echter nog steeds de 15 kilo. De ervaringen volgen laterrrr.
Blanche schreef:Het schijnt dat Ryan air nu 30 kilo bagagevrijdom geeft (http://www.luchtvaartnieuws.nl)
Vanaf 1 oktober wordt een ingecheckte tas/koffer van max. 15 kg € 5 duurder, dus € 15 per enkele reis. Nieuw is dat je in totaal maximaal 30 kg mag inchecken (ipv 15 kg), die tweede tas/koffer kost je dan wel € 35.

Re:

bert sitters schreef:Lees het volgende persbericht


Ryanair binnenkort ook vanaf Schiphol?
21 SEP 2007
Ryanair wil ook naar Amsterdam. De lowcoster onderhandelt met Schiphol over vluchten vanaf Shannon.

Dat heeft topman Michael O’Leary donderdag 20 september gezegd tijdens een bijeenkomst met aandeelhouders in Dublin.

Reactie Schiphol
'We zijn onlangs door Ryanair benaderd en met de airline in gesprek', is alles wat een woordvoerder van Amsterdam Airport Schiphol kwijt wil.

Operatie Nederland
Momenteel vliegt Ryanair in Nederland alleen op Maastricht en Eindhoven. De carrier is van plan om de operatie op Shannon in het westen van Ierland uit te breiden.

Nieuwe bestemmingen
Volgens O’Leary onderhandelt de airline daarnaast met vijf landen over mogelijke nieuwe routes. Het zou gaan om voormalige Sovjetrepublieken en Noord-Afrikaanse bestemmingen.
Wanneer kiest Ryanair nou eindelijk voor Groningen Eelde Airport? :x Vorige week heb ik met Ryanair van Bremen naar Nyköping Skavsta gevlogen en terug, zonder fiets overigens. Bremen is met zo'n 2½ uur rijden van huis voor mij veel dichterbij dan het chaotisch drukke Schiphol en dito omliggende beruchte snelwegen vol met files. Onderstaande foto heb ik genomen op Nyköping Skavsta.

Afbeelding
Martin.

Toen ik je reactie zag, dacht ik gelijk "Hij zal toch niet...?", Ja, natuurlijk!!!
Haal jij die camera nog wel eens voor je gezicht weg?
Vind het altijd wel vermakelijk hoor, jouw foto's :)
carrickbay schreef:Hallo.
Ik heb hulp nodig. De laatste keer dat ik op reis in Europa, hav'nt kreeg de stoel die ik preferito.Nei komende maanden, moest ik weer reizen ja, kan iemand hier please suggest me hoe je on-line inchecken gemakkelijk gedaan?
google translate is nog verre van perfect.........




[moderated] linkje had wel weg gemogen [/mod]
Weg met die spammer.
Wim