Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Condor - Forum Wereldfietser

Condor

Gevlogen traject: Shram el Sheik (Egypte)-Muenchen (Duitsland)
Datum: Maart 2006.
Vervoerstarief fiets:6 kg handbagage max, bagagelimiet van 20 kg (tourist class), fiets kost 50E.
Vereiste/ toegepaste verpakkingswijze fiets: fietshoes, pedalen afgemonteerd, stuur gedraaid, lucht uit banden, bubbeltjesplastic rond de remmen.
Fiets tevoren aangemeld?: ja, via reisbureau.
Ervaringen: In Egypte moest de fiets door de Roentgenscanner wat niet paste, net Laurel en Hardy :D Vervolgens zonder roentgenscan mijn fiets ingechekt. Na aankomst kwam mijn fiets als laatste via de bagageband, de fietshoes was licht beschadigd maar de fiets zelf niet.

Whisky

Neem altijd een afschrift van de afspraken mee naar het vliegveld!

Ongeacht welke vluchtmaatschappij>> Ik zorg er altijd voor dat ik een uitdraai heb van de afspraken die ik gemaakt heb over het vervoer van mijn fiets. Dit kan ofwel een uitdraai van de algmene voorwaarden van de website zijn ofwel een mail of fax van de persoon met wie je die afspraken gemaakt hebt. Mijn ervaring is dat dit zeer goed werkt zodra het grondperoneel moeilijk gaat doen. In je uitdraai staan:

> de kosten van het vervoer
> de voorgeschreven verpakkingswijze
> het feit dat je je fiets hebt aangemeld.