Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets in het vliegtuig. - Forum Wereldfietser

Fiets in het vliegtuig.

Tijdens onze afgelopen vakantie, het fietsen van de zilverroute in Spanje, heb ik mij wederom verbaasd over het feit dat het blijkbaar niet mogelijk is om je fiets schadevrij met het vliegtuig te transporteren.
Vreemd, want je betaalt er toch voor?
Het lijkt mij een aardig actiepunt van een club als De Wereldfietser om dit onder de andacht van vliegmaatschappijen en luchthavens te brengen. Het is niet duidelijk wie wat bepaalt: de vliegmaatschappij of het luchthavenpersoneel. Waarom kunnen fietsen niet net als kinderwagens vervoerd worden? Het zou mij heel wat waard zijn om je fiets gegarandeerd schadevrij op de plaats van bestemming te krijgen.
Ik heb ook behoefte aan een duidelijk overzicht van vliegmaatschappijen en luchthavens over de eisen die ze stellen.

Bij het overgrote deel van de vluchten gaat het goed, maar soms gaat er toch iets mis. Vervelend om daar het slachtoffer van te worden, want een goede vakantiefiets is een kostbaar bezit.
De betrokken luchtvaartmaatschappij is verantwoordelijk en die zul je dus moeten aanspreken. Ik zou bij Air Berlin ook duidelijk melden dat het personeel op de luchthaven van Mallorca met fietsen gooit.
Wat is precies de schade?
Heb je op Schiphol een P.I.R. laten opmaken toen je de schade constateerde?
Wat vindt het bestuur van de Wereldfietser van deze vraag?

De Wereldfietser is geen belangenvereniging van fietsreizigers en zou dat naar mijn mening ook nooit moeten worden.
Natuurlijk begrijp ik de fustratie wel (vlieg zelf regelmatig tussen het fietsen door :lol: ) maar dit soort problemen horen meer thuis bij organisaties als de consumentenbond of andere belangenorganisaties.

Op zich is het wel duidelijk waarmee je te maken hebt....alleen met de maatschappij waar je het product hebt afgenomen. Natuurlijk wordt van je van het kastje naar de muur gestuurd maar je bent alleen maar klant bij een maatschappij en dat is waar je je ticket hebt gekocht. Daar heb je een relatie mee. De andere partijen hebben relatie met de vliegmaatschappij.

We hebben overigens niet erg veel problemen ondervonden tijdens de vele vluchten die we hebben gemaakt. Maar goed, ik moet nu oppassen wat ik zeg....we vliegen zo naar Kachastan :?

Marco,
Belangenbehartiging staat in de statuten van de Wereldfietser, alleen is er nooit wat mee gedaan. Op de laatste ledenvergadering is dat onderwerp kort aan de orde gekomen.