Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wizz air? - Forum Wereldfietser

Wizz air?

Heeft iemand ervaring met Wizz air vanaf Eindhoven naar het voormalig Oostblok?
Ik wil half septeber een week of wat weg.

Fietsen willen ze in een zak
http://wizzair.com/useful_information/baggage/#6

8 euro per kg overgewicht en je moet de fiets opgeven bij het boeken.
http://wizzair.com/useful_information/service_fees/

(De andere optie die ik overweeg is om met de trein te gaan, en in bijvoorbeeld Chemnitz te beginnen met fietsen naar het oosten.)


Gr Hans
Aandegracht,
Met Wizz Air geen ervaring met die Deutsche Bundesbahn wel.
Drie weken geleden met de trein teruggekomen uit Lueneburg met de trein.

(Er werd weer een week van hagel en slagregens voorspeld)
Ging perfect:
1 Kaartje kopen , vlot en goed geholpen.
2 In de trein prima faciliteiten voor de fiets
3 Prijs Zo iets van € 70.= incl fiets

Dat was midden in de week ik denk dat het in het weekend wel wat drukker zal zijn

Leen Verkerk

Ha Leon,


Daar zat ik ook aan te denken, de DB heeft nu tickets voor 29-39 en 49 euro voor een enkele reis. (komt nog 9 euro voor de fiets bij) Ik heb vaker met het schones wochenende ticket gereden, maar dat kan alleen in het weekend (logisch:-) ) en het duurt echt een volledige dag om van Gronau naar bijvoorbeeld Zittau te rijden.

Nu met die aanbieding ziet het er best in orde uit, 's ochtends vroeg uit Amsterdam met de trein via venlo naar het oosten, of via Gronau, of (wat ik nu in mijn hoofd heb via Zevenaar en van daar fietsen (heb ik toch niet zomaar meegenomen) naar Emmerich (19km)

Veel 29 - 39 euro tickets

En vliegen vanaf Eindhoven, twee tot drie uur vooraf aanwezig voor het kluswerk aan de fiets.....ik vertrouw vliegmachines toch al niet zo, en zeker de baggageafhandelaars moet je net treffen.
Ik weet nog niet wanneer ik ga, het zal daar wel van af gaan hangen....en of sky vanaf Amsterdam een leuk tichet heeft met een normale vertrek en aankomsttijd.

Gr.....en even kijken of die link nu werkt. (Je mailde me de vorige keer de oplossing)

Hans

Hoi Hans,
Waarom neem je niet de internationale trein vanaf Bad Bentheim naar Berlijn, die vertrekt vanaf Amsterdam. Als je geluk hebt kost het kaartje vanaf Bad Bentheim tot aan de grens met Polen dan 29 euro, en hoef je alleen het traject Amsterdam-Bad Bentheim erbij te betalen. Voordeel is dat je niet hoeft over te stappen, je blijft gewoon met dezelfde trein reizen (fiets kan mee met deze IC). Hou wel rekening met een langere overstaptijd in Berlijn ivm evt vertragingen, want het kaartje is treingebonden.
Voorbeeld

Bad Bentheim Mi, 19.09.07 ab 09:31 IC 141
Berlin Ostbahnhof an 13:28
Berlin Ostbahnhof ab 14:17 RE 38141
Cottbus an 15:46

De IC 141 vertrekt om 7u 's ochtends vanaf Amsterdam, om 11u is er ook een trein naar Berlijn.