Additionally, paste this code immediately after the opening tag: wat kost het om een fiets mee te nemen naar Bangkok? - Forum Wereldfietser

wat kost het om een fiets mee te nemen naar Bangkok?

Hallo,

wij willen dit jaar gaan fietsen in Thailand en willen graag weten wat het kost om de fiets mee te nemen?
Welkom in het forum Hans en Anita!

Dat ligt helemaal aan de vliegmaatschappij waar je boekt.
De verschillen kunnen enorm zijn. Kijk dus bij het boeken niet zozeer naar de prijs van het ticket maar naar de optelsom van ticket en de voorwaarden voor het meenemen van een fiets. Info over de luchtvaartmaatschappijen vind je onder de kop Vlieg en Fiets in dit forum.
De fiets mee met de KLM naar Bangkok kost 80 Euro per enkele reis. Met China Airlines ben je meer kwijt. Bij die luchtvaartmaatschappij betaal je per kilo.
Let op stuntprijzen naar Bangkok. Je hebt kans dat je een paar keer moet overstappen op verbindingen die niet altijd goed aansluiten. Grote kans dat je je aansluiting in Teheran mist of je fiets ergens op een vliegveld in de woestijn blijft staan.
Het kan ook nog afhangen waar je tickets koopt. Zo betaal je normaal een flink bedrag om een fiets mee te nemen met Singapore Airlines, maar Asian Way Of Life (AWOL) heeft speciale afspraken met Singapore Airlines, waardoor jouw fiets gratis meekan als je bij AWOL boekt. Ook de Fietsvakantiewinkel heeft een paar leuke afspraken met diverse luchtvaartmaatschappijen.
check Air Berlin,

vliegen goedkoop rechtstreeks van Dusseldorf, en fiets mee voor 25€!

groet, Stefan
Ieder voordeel heeft z'n nadeel. Je kunt inderdaad met Air Berlin. Je landt na je lange terugvlucht om 18:10 op Duesseldorf. Als alles meezit haal je de trein van 19:32. Maar dan ben je naar Amsterdam nog bijna vier uur onderweg en je moet ook nog drie keer overstappen. Lekker met je jetlag.
Verder kost ook die trein geld en 24 Euro voor je fiets.
Met China Airlines ben je meer kwijt. Bij die luchtvaartmaatschappij betaal je per kilo.
In 2007 betaalde ik bij China Airlines via CheapTickets een vast bedrag voor 30 kilo baggage, 17 kilo fiets en de rest fietstassen, waaronder een lichte fietstas als handbaggage.
Eric op de Fiets schreef:
Met China Airlines ben je meer kwijt. Bij die luchtvaartmaatschappij betaal je per kilo.
In 2007 betaalde ik bij China Airlines via CheapTickets een vast bedrag voor 30 kilo baggage, 17 kilo fiets en de rest fietstassen, waaronder een lichte fietstas als handbaggage.
Eric,
Ik sprak twee weken geleden Anthony Leyfeldt van China Airlines. Net als bij veel andere luchtvaartmaatschappijen zijn ook bij China Airlines de regels voor het meenemen van fietsen veranderd.

Bert
bij China Airlines de regels voor het meenemen van fietsen veranderd.
Hoi Bert,
Jammer, want het was/is een prima directe vlucht vanuit AMS vv en sloot/sluit prima aan op het Nederlandse treinverkeer. Ik moet er niet aan denken dat je tig keer moet overstappen in de trein en vluchthavens met fiets (in doos) en tassen. Maar ieder zijn keuze waaraan hij/zij de euro's aan besteed.
Mvgr, Eric
Hallo allemaal,

hartelijk dank voor jullie reacties, ik ga diverse luchtvaartmaatschappijen benaderen en het gaat zeker lukken, :D

met groet,
Anita
bert sitters schreef:Ieder voordeel heeft z'n nadeel. Je kunt inderdaad met Air Berlin. Je landt na je lange terugvlucht om 18:10 op Duesseldorf. Als alles meezit haal je de trein van 19:32. Maar dan ben je naar Amsterdam nog bijna vier uur onderweg en je moet ook nog drie keer overstappen. Lekker met je jetlag.
Verder kost ook die trein geld en 24 Euro voor je fiets.
Ja Bert, niet iedereen woont in A'dam. Ik was vanuit Dusseldorf in 1.5 uur thuis met de auto!
Marianne schreef:
bert sitters schreef:Ieder voordeel heeft z'n nadeel. Je kunt inderdaad met Air Berlin. Je landt na je lange terugvlucht om 18:10 op Duesseldorf. Als alles meezit haal je de trein van 19:32. Maar dan ben je naar Amsterdam nog bijna vier uur onderweg en je moet ook nog drie keer overstappen. Lekker met je jetlag.
Verder kost ook die trein geld en 24 Euro voor je fiets.
Ja Bert, niet iedereen woont in A'dam. Ik was vanuit Dusseldorf in 1.5 uur thuis met de auto!
Marianne, en niet iedereen heeft auto. Met de trein is het naar Enschede ook nog bijna drie uur en minstens twee keer overstappen.
Marianne schreef:
bert sitters schreef:Ieder voordeel heeft z'n nadeel. Je kunt inderdaad met Air Berlin. Je landt na je lange terugvlucht om 18:10 op Duesseldorf. Als alles meezit haal je de trein van 19:32. Maar dan ben je naar Amsterdam nog bijna vier uur onderweg en je moet ook nog drie keer overstappen. Lekker met je jetlag.
Verder kost ook die trein geld en 24 Euro voor je fiets.
Ja Bert, niet iedereen woont in A'dam. Ik was vanuit Dusseldorf in 1.5 uur thuis met de auto!
En ik in 3 uur met de fiets!!
MiaV schreef:
Marianne schreef:
bert sitters schreef:Ieder voordeel heeft z'n nadeel. Je kunt inderdaad met Air Berlin. Je landt na je lange terugvlucht om 18:10 op Duesseldorf. Als alles meezit haal je de trein van 19:32. Maar dan ben je naar Amsterdam nog bijna vier uur onderweg en je moet ook nog drie keer overstappen. Lekker met je jetlag.
Verder kost ook die trein geld en 24 Euro voor je fiets.
Ja Bert, niet iedereen woont in A'dam. Ik was vanuit Dusseldorf in 1.5 uur thuis met de auto!
En ik in 3 uur met de fiets!!
Beste Mia,
Ik ben dol op fietsen, maar ik kom echt gebroken aan na een lange vlucht van meer dan 12 uur. Komend uit de warme tropen zie ik het totaal niet zitten om in het pikkedonker en in kou van de Duitse en Nederlandse winter mijn weg te moeten zoeken. Bovendien moet ik dan dikke winterkleren meenemen naar Thailand. Als ik land na een vlucht met 6 uur tijdverschil, wil ik toch wel zo snel mogelijk thuis zijn om bij te komen van mijn jetlag.
Ik kom net terug uit Bangkok met 2 fietsen
Heb zowel heen als terug met china airlines gevlogen . Ze hebben niets gerekent voor de fietsen!
Het heeft er ook mee te maken hoeveel bagage je inchecked.
We hebben in azie ook nog andere vluchten gemaakt, met Thai airways , ook niets voor de fietsen betaald
Wij checken heel weinig bagage in en komen nauwelijks boven de 20kg pp incl fietsen
nadeel is dus dat we veel handbagage hebben.
De kunst van fietsen en vliegen is zo weinig mogelijk meenemen.
Het grondpersoneel van AirFrance/KLM is inmiddels bijna overal wel op de hoogte, dus het is altijd kassa, zelfs als je onder de 20 kg blijft.
Bij een vlucht van Valencia naar Bangkok, via Parijs, met Air Europa / Air France had het personeel aanvankelijk niet in de gaten dat voor fietsen een vaste toeslag van 80 euro geldt. De blijdschap bij ons verdween echter snel toen ze wel de kilo's overgewicht gingen berekenen. Als ik mij goed herinner 30 euro per kilo. De rekening werd 360 euro (voor twee personen)! Dus toch maar snel gevraagd of ze de regels voor de fiets wilden toepassen (€160)....
Waarom niet via V&F of AWOL geboekt. En ben je zoveel duurder uit om met hen in zee (lucht) te gaan? Vorig jaar b.v. geboekt bij V&F eind mei.
vlucht SA A'dam-Singapore-Bali-Makassar + 2 hotel overnachtingen
Werd bovendien van het vliegveld naar het hotel en terug gebracht
terug Manado-Singapore-A'dam totaal 1380,-
Met Mal.Air. was het 100,- goedkoper. Met fiets mag je 30kg meenemen.
Boek je alleen maar voor de vlucht dan ben je uiteraard goedkoper uit. M.a.w. waarom zoveel moeite doen. :o

Gisteren op Radar Tros gezien: Een koppel die in Korea een wereldfiets reis plotseling de reis in Korea moesten afbreken. Via een bevriende relatie bij de KLM konden zij een terugvlucht naar A'dam boeken. Kosten?: 0,0 Euro.
Kortom probeer vrienden te maken bij de KLM.
Wim
Hierbij de nieuwe regeling voor fietsen sinds 1 januari bij China Airlines.

"Passagiers in de Economy Class mogen 20 kilo inchecken. Naast de (ruim)bagage die wordt ingechecked mag elke passagier ook nog één stuk handbagage mee aan boord nemen met een max. gewicht van 7 kg, toegestane maten 56x36x23cm.


Overbagage:

De overbagage regeling vanuit Europa (Amsterdam, Frankfurt, Rome en Wenen), die per 01 maart 2007 is ingevoerd, blijft naast de nieuwe regeling eveneens van kracht:

* Europa - Zuidoost Azie: Euro 30,- per kg
* Europa - Japan & Korea: Euro 45,- per kg
* Europa - Australie: Euro 40,- per kg

Met ingang van 01 januari 2009 heeft China Airlines, naast de huidige van toepassing zijnde overbagage regeling voor sportuitrusting, een nieuwe, aanvullende overbagage regeling. Een voordelige en gemakkelijkere service die wij u aanbieden.



Onder sportuitrusting verstaan wij o.a. skies, surf-board, golftas, duikuitrusting, fietsen, etc.



Vanaf 01 januari 2009 wordt tot en met 15 kilogram overbagage voor sportuitrusting Eur 200,- op retourbasis door China Airlines in rekening gebracht. Deze overbagage regeling kunt u alleen direct bij China Airlines regelenen, waarbij de verdere procedure op de dag van vertrek aan onze ticketbalie op Amsterdam Airport Schiphol zal worden afgehandeld. Let wel, dat deze regeling alleen van toepassing is op retourbasis en op een deelsgebruikte Excess bagage voucher geen restitutie is. Indien de 15 kilogram wordt overschreden, zal het normale overbagage tarief worden gehanteerd. Voor enkele reis op overbagage minder dan 4 kilogram kan ook de bestaande overbagage regeling gehanteerd worden.

Een fiets moet voor vervoer met China Airlines verpakt zijn in een fietsdoos. Het stuur moet dwars gedraaid worden, trappers verwijderd en de fietsbanden moeten leeg zijn. Sinds april 2008 biedt Amsterdam Airport Schiphol reizigers een nieuwe service. Bij het bagagedepot in de kelder onder de centrale trap van Vertrek 1 en 2, zijn fietsdozen te koop om de fiets veilig en makkelijk mee te nemen op reis. De fietsdoos kost 23 euro per stuk en weegt ongeveer 5 kg: meer info www.schiphol.nl.


Met de fiets en de doos zit je dus al boven die 20 kilo en ben je dus al 200 Euro kwijt.
Wim Tjan schreef:Waarom niet via V&F of AWOL geboekt. En ben je zoveel duurder uit om met hen in zee (lucht) te gaan? Vorig jaar b.v. geboekt bij V&F eind mei.
vlucht SA A'dam-Singapore-Bali-Makassar + 2 hotel overnachtingen
Werd bovendien van het vliegveld naar het hotel en terug gebracht
terug Manado-Singapore-A'dam totaal 1380,-
Met Mal.Air. was het 100,- goedkoper. Met fiets mag je 30kg meenemen.
Boek je alleen maar voor de vlucht dan ben je uiteraard goedkoper uit. M.a.w. waarom zoveel moeite doen. :o

Gisteren op Radar Tros gezien: Een koppel die in Korea een wereldfiets reis plotseling de reis in Korea moesten afbreken. Via een bevriende relatie bij de KLM konden zij een terugvlucht naar A'dam boeken. Kosten?: 0,0 Euro.
Kortom probeer vrienden te maken bij de KLM.
Wim
Gelukkig weet het bali personeel van china airlines nauwelijks welke regels er zijn mbt fietsen vervoer , ben zowel heen als terug zonder extra kosten met 2 fietsen naar BKK geweest heen met doos , terug met fietshoes
dik5 schreef:
Wim Tjan schreef:Waarom niet via V&F of AWOL geboekt. En ben je zoveel duurder uit om met hen in zee (lucht) te gaan? Vorig jaar b.v. geboekt bij V&F eind mei.
vlucht SA A'dam-Singapore-Bali-Makassar + 2 hotel overnachtingen
Werd bovendien van het vliegveld naar het hotel en terug gebracht
terug Manado-Singapore-A'dam totaal 1380,-
Met Mal.Air. was het 100,- goedkoper. Met fiets mag je 30kg meenemen.
Boek je alleen maar voor de vlucht dan ben je uiteraard goedkoper uit. M.a.w. waarom zoveel moeite doen. :o

Gisteren op Radar Tros gezien: Een koppel die in Korea een wereldfiets reis plotseling de reis in Korea moesten afbreken. Via een bevriende relatie bij de KLM konden zij een terugvlucht naar A'dam boeken. Kosten?: 0,0 Euro.
Kortom probeer vrienden te maken bij de KLM.
Wim
Gelukkig weet het bali personeel van china airlines nauwelijks welke regels er zijn mbt fietsen vervoer , ben zowel heen als terug zonder extra kosten met 2 fietsen naar BKK geweest heen met doos , terug met fietshoes
Je kunt ook de verkeerde balie-dame treffen!
De regeling van China Airlines voor sportuitrusting geldt alleen geboekt vanuit NL. (enkel of retour). Indien je enkele reis Bkk-Ams boekt gaat die regeling dus niet op en heb je max 20kg incl. de fiets (Economy). 1 stuks bagage mag niet meer dan 23kg wegen. Ik zat net iets boven de 20kg en daar deden ze niet moeilijk over. Met handbagage zijn ze ook strenger geworden. Ik had een fietstas als cabine bagage plus een rugzakje voor fototoestel, laptopje etc, dat mag officieel. Maar het werd gelukkig niet gewogen. Tevoren heb ik flink wat bagage opgestuurd.