geen fietsen meer in de treinen van NS

327 berichten
Werd me net wel gevraagd of ik gereserveerd had door een NS medewerkster op het perron.

De fietsplaatsen waren gelukkig achterin, heb haar later niet meer gezien. Nu al een overstap verder (:
Dan koop je maar op een Arriva-automaat een fietskaartje. Is ook landelijk geldig :wink: :wink: :wink:
Gisteravond probleemloos Vlissingen-Schiedam gedaan met fiets mee. Ik had 'm niet 'geregistreerd' (ze kunnen de pot op wat mij betreft - onhandig gedoe dat mij geen voordeel oplevert). Conducteur zei er niets over.

2 uur mondkapje was wel warm, en voelde zinloos in zo'n bijna lege trein. Maar verder was het eigenlijk weer heel gewoon - mijn eerste treinreis sinds 10 maart!

Daarvoor trouwens lekker gefietst. Wel druk in Zeeland.

Louise
Ik heb niet alleen besloten voor langere tijd niet te vliegen omdat ik het risico te groot vind, maar ook om de trein helemaal of bijna helemaal te mijden. Ik moet begin september naar Parijs voor een promotie, en heb bedacht dat ik ga fietsen.
Wim schreef:
di 14 jul, 2020 09:06
Ik heb niet alleen besloten voor langere tijd niet te vliegen omdat ik het risico te groot vind, maar ook om de trein helemaal of bijna helemaal te mijden. Ik moet begin september naar Parijs voor een promotie, en heb bedacht dat ik ga fietsen.
Leuk idee! :D

Hier doe ik ook alles zo veel mogelijk fietsend en wandelend (mijn auto heb ik trouwens ook verkocht want geen ww-verkeer meer de komende tijd). OV of vliegtuig ben ik nog niet in geweest.
De NMBS past de fietsenregeling nog maar weer eens aan voor de zomer.
Van en naar de kust en de Ardennen mag je geen fiets meer meenemen vóór 13u en tussen 16 en 20u.
Gratis is het wel :-)
Vandaag in de trein met mijn gele Giant mee. In gezelschap van zwaar bepakte fietsen, alsof het oude fietsvakantiegevoel weer terug is. Fijn om ernaar te kijken. 8)
IMG_20200726_105429.jpg