Additionally, paste this code immediately after the opening tag: amst-basel, reserveren of ter plekke kopen - Forum Wereldfietser

amst-basel, reserveren of ter plekke kopen

Ha,

Ik ga deel 1 van de Reitsema route Rome rijden naar Basel. Ik twijfel om via internet een treinkaart te kopen (waarschijnlijk treinreiswinkel, goedkopere suggesties?) of bij het station ter plekke als ik in Basel aankom. Het laatste heeft mijn voorkeur, zodat ik niet vantevoren hoeft te beslissen op welke datum ik terugrijd. Heeft iemand ervaring met het kopen van een kaartje in Basel met de nightline naar Amsterdam? (prijs, uitverkocht etc.)

Alvast bedankt.

Marijn
Mijn advies is zo snel mogelijk vooraf reserveren voor de CitynightLine. De prijzen gaan omhoog na gelang het aantal verkochte tickets. Overigens gaat de originele en mooiste route over de Spluegenpass: echt een niet te missen fietsbelevenis, waar de legendarische Dries van Agt zijn uitspraak deed: "De ware pelgrim komt op de fiets boven."

Veel plezier en succes met het vinden van de enige echte en ware route!
Geen informatie vwb in Basel een kaartje kopen. Wel dat als je weet wanneer je teruggaat/terug moet zijn het verstandiger en goedkoper is als je van te voren een kaartje koopt. Het ligt er natuurlijk ook aan op wat voor dag/nacht je terugreist, net voor het weekend of door de week maakt natuurlijk al een groot verschil net als vakantieperiodes. Online is natuurlijk ook nog een optie, zorg alleen wel dat je een creditcard hebt anders werkt dat niet. Dit laatste kun je ook een paar dagen voor het vertrek doen. Op grote stations is het bij internationale balies wel vaak druk dus probeer niet op het laatste moment een kaartje te kopen.
Treinreiswinkel levert wat mij betreft al jaren goed werk en weet soms toch nog een goedkoper alternatief dan dat jezelf al had bedacht/gevonden op internet, al wisten ze niet dat je voor een trike 2 fietskaartjes nodig had.
marijneke schreef:Ik ga deel 1 van de Reitsema route Rome rijden naar Basel.
Niet toevallig die van Benjaminse ? :wink:
Ha,

Bedankt voor de bruikbare antwoorden en adviezen.

Het is inderdaad de route van Benjaminse. Ik heb besloten om een kaartje vooraf te kopen, waarschijnlijk bij de treinreiswinkel. Aanvankelijk was ik van plan om heen te treinen en terug te fietsen. Nu lees ik in het boekje dat er alleen van de heenweg een routebeschrijving is.
Heeft iemand ervaring met het rijden van deze route in omgekeerde richting dus van Basel naar Maastricht? Is dat te doen?
En hoeveel dagen is het ongeveer fietsen? (ik ben redelijk fit, maar wil niet al teveel haasten)

Groet,

Marijn
marijneke schreef: En hoeveel dagen is het ongeveer fietsen? (ik ben redelijk fit, maar wil niet al teveel haasten)
Lijkt mij gemakkelijk te doen binnen 10 dagen (= 62 km per dag) :wink:

Of hij goed van kaart te rijden is weet ik niet, maar het is geen ingewikkeld gebied, dus dat moet al gauw lukken, zeker met kaartjes 1: 110.000 !!
heb van Basel naar maastricht gefietst( incl de detour naar Trier)
dit is prima te doen en met name de Elzas en de Ardennen zijn mooi om te fietse'.
voordat je gaat fietsen kijk dan wel even bij de bijlage van Bejaminse mbt overnachtingen en aanpassingen in de route.

gr bert
Dag Marijn,
Ik sluit me bij de vorige berichten aan. Ik heb de route in 2008 samen met mijn zoon (toen 20) van Basel naar Maastricht in 11 dagen afgelegd (9 fietsdagen en 2 rustdagen, ben hartpatient dus doe het op mijn eigen tempo). Mooie route.
Ik had de tocht in mijn gps (60Cx) staan, echter in Basel iets teveel gewist. We hebben toen op basis van het boekje van Benjaminse gewoon de tocht terug gefietst. Ging goed. Af en toe de gps laten routeren naar plaatsen (uit het boekje) en onderweg je gezond verstand gebruiken. Geen probleem. Veel ander (gedetailleerd) kaartmateriaal hadden we niet bij ons. Overnacht op campings en 2 keer een klein hotelletje (Vianden en Eupen).
Zijn toen met de CNL naar Basel gegaan.
Suc6
Gr.
Kees