Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Arnhem-Düsseldorf met de Rijn-IJssel-Express - Forum Wereldfietser

Arnhem-Düsseldorf met de Rijn-IJssel-Express

De Rijn-IJssel-Express is een nieuwe treinverbinding die volledig ingericht is op het meenemen van de fiets in de trein. Je moet op het station van Arnhem of online wel een VVR Zusatzticket kopen à € 3,50 en Abellio maakt het voorbehoud dat er genoeg ruimte voor fietsen moet zijn en dat kinderwagens en gehandicapten altijd voorrang hebben. Maar voor € 9,60 (+ treinkaartjes in NL en Duitsland) zit je dus in hartje Düsseldorf met je fiets! Een uitkomst voor een lekker lang weekendje weg in het Ruhrgebied. Kleine bijkomstigheid is wel dat de trein op elk tussenliggend stationnetje halt houdt, dus je bent een kleine twee uur onderweg, anders dan de naam doet vermoeden...

https://nl.abellio.de/noordrijn-westfal ... eisplanner
Dat was net een fijne overstap vanuit het westen; aan de Sonsbeekzijde (westkant van het station) kan je met een lift naar boven waar net na de poorten een DB automaat staat.
Beter daar, raadde de conducteur mij aan anders moet je een tunnel in en bij de hoofdingang en dat is veel verder.

Gelukkig heb ik altijd contanten bij me, zeker ook naar Duitsland. Mijn bankpas werd niet geaccepteerd, maar een briefje gelukkig wel.
Voor Eur 31 + 5 voor de fiets een enkele reis door NRW, in mijn geval naar Warburg.
Binnen de vijftien minuten goed te doen, want via diezelfde brug terug naar 6-b.