Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietskaartje voor regionale treinen in Duitsland online bestellen zonder printen - Forum Wereldfietser

Fietskaartje voor regionale treinen in Duitsland online bestellen zonder printen

Dag,

ik maak regelmatig gebruik van de regionale treinen in Duitsland en neem mijn fiets ook mee. Schones wochenende en Quer durchs Land kan ik makkelijk via de app DB Navigator bestellen maar fietskaartjes lukt niet via de DB Navigator

Wel kun je ze online bestellen via https://www.dbregio-shop.de/ maar dan moet je ze uitprinten en ik heb niet altijd een printer mee.

Is er een app of iets anders om fietskaartjes online te bestellen en net zoals op de app DB Navigator te tonen aan de conducteur via je mobiel?

Alvast bedankt
Fijn die regionale treinen in Duitsland, makkelijker kunnen we u het niet maken, ingewikkelder wel. In de voorstudie moet je nagaan of- en wanneer de regionale treinen gratis fietsen meenemen toestaan. Voor zover ik weet is dat bijvoorbeeld in Reinland-Pfalz het geval na 9 uur ‘s ochtends. Zoniet dan ben je in de aap gelogeerd. Je kunt wel een fiets “meereis” kaartje kopen bij alle automaten, maar dan heb je de keuze uit een stuk of 7. Zelfs de Duitsers weten zelf ook niet hoe het werkt. Tot nu toe speel ik de domme toerist en koop het goedkoopste kaartje van euro 3,50, dat nota bene “voor alle sporen” oid heet; maar goed, dat blijkt dus niet voor alle sporen op te gaan. Als je bijvoorbeeld met NRW reist heb je een apart NRW fietskaartje nodig wist de conductrice mij streng te vertellen, welkom in de 19de eeuw. Maar goed beter een verkeerd kaartje dan geen kaartje.

De app is eigenlijk super vooral als je in de vrije fietsmeeneem regios reist. Inderdaad kan je (nu nog) alleen op het perron de fietsdagkaart kopen. Of beter gezegd fietsdagkaarten meet een beetje ongelukkig resisschema. Met Arriva en de NS is dat beter gereld, hier hoef je er maar 1 te kopen.

Met de IC is weer een ander verhaal, daar moet je een reservering hebben voor je fiets. Dat betekent dus een vaste IC op een vaste tijd. Met de app is het mij niet gelukt dus dat moet bij de balie of wellicht een bemiddelaar via internet.

Gr, Coendert
Ligger schreef:
zo 22 jul, 2018 15:50
Is er een app of iets anders om fietskaartjes online te bestellen en net zoals op de app DB Navigator te tonen aan de conducteur via je mobiel?
Nee je moet ze uitgeprint bij je hebben en dat komt volgens de DB doordat er te veel verschillende voorwaarden en prijzen zijn om op een fietskaartje in een app te kunnen tonen. Of dat hout snijdt weet ik niet, maar dat is de uitleg die DB eraan geeft.