Additionally, paste this code immediately after the opening tag: dienstregeling internationaal 2019 - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

dienstregeling internationaal 2019

keesswart schreef:
do 24 jan, 2019 10:53
Blijft de hamvraag in welke nachttreinen ook fietsen meekunnen.

Je kunt natuurlijk eerst kijken waar je naar toe wenst te gaan en dan bij de Treinreiswinkel de mogelijkheden op vragen. www.treinreiswinkel.nl
bert sitters schreef:
do 24 jan, 2019 15:24
captain_fabulous schreef:
do 24 jan, 2019 14:05
Even de SNCF geprobeerd...de Intercitee de nuit naar Toulouse rijdt in maart in elk geval alleen op vrijdag en zaterdag...ze zullen het misschien uitbreiden naar meer in juli-augustus?
Overigens kun je ook uitstekend met een fiets in dagtreinen van Parijs naar Toulouse: met de Intercités met de TGV vanaf Paris-Montparnasse in iets meer dan 4 uur en met de Intercités vanaf Paris-Austerlitz in dik 6 uur. Wel reserveren voor de fiets.
Ik heb daar ook al naar gekeken, als je de Flixbus neemt die 's avonds uit Amsterdam vertrekt ben je 6 uur 's ochtends bij Parijs Bercy. Kun je in de middag al in Toulouse zijn met die treinen!
Beste fietsers,

toevallig ga ik volgende week naar de Bodensee en boekte ik de trein van 13.27 uit Düsseldorf.
En zowaar ook deze trein is ICE4, dus met fietsen.
Als het goed is, is er dus weer een verbinding bij gekomen en kun je bijna elke 2 uur op pad.

Even checken bij de treinreiswinkel

v Venlo v Düsseldorf a München

9.05 10.27 15.28
12.05 13.27 18.27
14.05 15.27 20.28
16.05 17.27 22.27
18.05 19.27 00.27

grt Hans
Ik had een paar weken geleden ook een ICE (1589/1689) van Kassel naar München. Is dat dezelfde?

Er waren maar vier fietsplaatsen in die trein en mijn fiets paste in eerste instantie niet. Ik moest mijn stuur dwarszetten om de fiets op zijn plek te krijgen. Dus hou een inbussleutel bij de hand, als je een redelijk grote frame maat heb zoals ik.
Hoi Frank,

Volgens mij heb je in ICE_T gezeten, weer een ander type. Daar zit een klein wandje in met drie klapstoeltjes , klopt dat? De fietsafdeling van de nieuwe ICE4 ziet er uit zoals de foto uit mijn eerste bericht hierboven....Daar passen 8 fietsen in.
Als je precies wilt weten waar ICE4 nu rijd moet je op deze site kijken.

http://www.grahnert.de/fernbahn/ice4.html

(maar daar stond de nieuwe vanuit dusseldorf) nog niet tussen.

grt Hans
Inderdaad Hans, je hebt gelijk. Ik zat in een ander type trein, de aankomsttijd (volgens dienstregeling) daarvan was om 18:42 in München, daarna verder naar Salzburg.

A’dam ZO 7:26 vertrek
Venlo 9:28 vertrek
Düsseldorf 11:08 vertrek
Kassel 15:24 vertrek

Ik had die ICE trein bijna gemist, omdat de trein daarvoor een flinke vertraging had opgelopen. De overstaptijd in Kassel was 30 minuten, maar mijn trein had meer vertraging, gelukkig had die ICE trein ook vertraging en kon ik net op tijd instappen.

De terugreis moet nog plaatsvinden (zit nu in Italië). :-)
yeshouse schreef:
do 18 okt, 2018 18:12
Beste wereldfietsers

Hier weer een topic voor nieuwe of vervallen fietsverbindingen in de nieuwe dienstregeling.

Zojuist wat gespeurd op de site van Bahn.de en ontdekt dat met ingang van half december er drie ICE verbindingen van Düsseldorf naar München gereden gaan worden.
Half december? Dan is de wintersport al begonnen. Hou er dan rekening mee dat er ook heel veel ski's waarschijnlijk in dezelfde ruimte neergezet zullen worden met risico voor plaatsgebrek voor fietsen.
Hoi Martin,
Half december gaan bij de spoorwegmaatschappijen altijd de nieuwe dienstrgelingen voor het jaar daar opvolgend in. Vandaar dat ik tegen die tijd nieuwe of vervallen mogelijkheden even check en hier op het forum zet.
Maar die gelden dus voor het hele opvolgende jaar. (inclusief de tweede helft van december)

grt Hans