Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietskaartje naar 6,90 - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Fietskaartje naar 6,90

Foei :D
TS schrijft één regel over de prijsverhoging van het fietskaartje.
In de rubriek Forumoverzicht < Fiets en Transport < Fiets & Trein

Zoals bijna gewoon, de off-topic reacties volgen al snel.
- Poging 1 van TS met "De prijsontwikkeling van vakantiefietsen is in dit draadje out of topic. Wat let je om daar een draadje over te beginnen?"

Echter, gewoon off-topic blijven doorgaan.
- Poging 2, blijkbaar tijd voor de MODERATOR om in te grijpen, getuige "Dit topic is opgeschoond, graag ontopic blijven".

Maar kennelijk aan dovemansoren besteed, off-topicers blijven doorgaan, waaronder de usual veelposters.
- Poging 3, TS met "Dit was mijn opening van dit draadje. Kunnen we het bij deze prijsverhoging houden en stoppen met allerlei warrige zijwegen, invullingen en mensen af te zeiken?"

Dus nu stopt men eindelijk met off-topic gaan? Helaas, te voorbarig........
- Poging 4, gaat deze posting dan helpen? Waarschijnlijk wel voor dit topic. Maar ik ben bang dat de off-topic-gangers snel weer zullen opduiken bij andere onderwerpen.
Kan weg, was offtopic ... :wink:
geweldig dit topic, wat maakt het uit dat je af ent toe lekker off topic gaat, van het een komt soms het ander, bij zoiets als een een mededeling van een fietskaartjesverhoging moet dat kunnen vind ik,
de mededeling is immers gedaan, waarna je er van alles en nog wat van kunt vinden, en dat vinden 'we' kennelijk,
misschien wel interessant, tot welke prijs zou je willen betalen op dit moment, dat je er echt aan gaat denken,

nou als het ZO duur wordt om mijn fiets mee te nemen, vind ik het echt niet leuk meer en neem ik mijn fiets alleen nog mee voor de echt speciale gelegenheden en ga ik wel meer fietsen in mijn eigen omgeving bv. :roll:

of wordt het tijd om de ns op het matje te roepen :|
bert sitters schreef:
wo 02 jan, 2019 22:47
De prijs van een binnenlands fietskaartje voor de trein is per 1 januari gestegen van €6,20 naar € 6,90.
Ontopic :idea:

Is dit een begin van verdere prijsopdrijving? € 0,70 eurocent is net die mars of nutsreep die je in de kiosk zou kunnen kopen om je energie bij te vullen. Is er al een hashtag campagne gestart?

#stopNSprijsopdrijving.
fud0 schreef:
wo 16 jan, 2019 23:27
... tot welke prijs zou je willen betalen op dit moment, dat je er echt aan gaat denken,
Nou, die prijs is in de meeste gevallen voor mij al ver voorbij. Wonend in een hoek van het land kan ik hier in drie van de vier windrichtingen maar heel korte reisjes maken met de Nederlandse trein voordat het internationaal wordt. In die richtingen is de combi treinkaartje + fietskaartje voor mij afschrikwekkend. Een enkeltje Heerlen met fiets kost me dan 70 cent per kilometer en een hoop extra tijd. Vergeleken met een auto voor de deur waarvan je alleen de additionele kosten hoeft te tellen is dat waanzinnig.
Ik gebruik de trein ook alleen voor speciale gelegenheden en die liggen dus noodgedwongen uitsluitend in Noordelijke richting, want internationaal is het effect, afgezet tegen een vrij beperkte afstand, nog groter.
joukon schreef:
do 17 jan, 2019 09:32
Is dit een begin van verdere prijsopdrijving?
Kennelijk wel. De NS is voornemens volgend jaar van 6,90 naar 7,50 te verhogen.
Casartelli schreef:
wo 23 okt, 2019 12:27
joukon schreef:
do 17 jan, 2019 09:32
Is dit een begin van verdere prijsopdrijving?
Kennelijk wel. De NS is voornemens volgend jaar van 6,90 naar 7,50 te verhogen.
Dat heb ik er wel voor over. Mooi afgerond bedrag ook.
Hmmm, 7,50 gaat wel over een grens voor me. Ik neem regelmatig de fiets mee in de trein en voel me dan immer ongewenst. Meestal zit de ‘voorrang voor fiets’ barstensvol mensen en koffers en sta ik de hele rit met de fiets aan de arm. Duurder prima, maar dan graag ook een warm welkom...
Hm duurder zonder dat daar enige meerwaarde tegenover staat?
Er komen geen fietsplaatsen bij.
De fiets als melkfiets...

Vormt fietsen meenemen concurrentie voor de OV fietsverhuur?
Als ze samen met de prijsverhoging er ook voor zorgen dat er 10% meer ruimte in de trein voor je fiets komt is er niks mis mee, Ik ben alleen bang dat dit niet gaat gebeuren. Waarom kan het in de landen om ons heen wel en hier niet?
Dit stond vandaag op pagina 6 van de Telegraaf. De NS zou een flinke schop onder de kont moeten krijgen om betere faciliteiten voor fietsen te kunnen creëren, zoals dit Duitse rijtuig met plaats voor 29 fietsen! (onderste foto).
Een fiets elders huren is geen optie, zit vaak niet lekker of veel te anders dan mijn eigen fiets, geen Click-Fit systeem op het stuur. Ik ga nooit in de trein zonder mijn fiets mee.

Duur fietskaartje.jpg
Giant in Duitse trein-kl.jpg
Een fietskaarten van 7,50 is een vast bedrag en onafhankelijk van de reisafstand, wat een normaal kaartje wel is. Daar is veel informatie uit te halen.
Als NS fietskaarten afstand en prijs meer aan elkaar koppelen kunnen ze met deze data meer ruimte voor fietsen inzetten. Lijkt me.
Terra schreef:
za 26 okt, 2019 11:35
Een fietskaarten van 7,50 is een vast bedrag en onafhankelijk van de reisafstand, wat een normaal kaartje wel is. Daar is veel informatie uit te halen.
Als NS fietskaarten afstand en prijs meer aan elkaar koppelen kunnen ze met deze data meer ruimte voor fietsen inzetten. Lijkt me.
Dat zal NS zeker niet gaan doen want korte afstanden zouden dan (veel) goedkoper moeten worden, met alle capaciteitsproblemen van dien.
Afgelopen week heb ik in zes treinen met mijn fiets mee gezeten. Twee Spurts van de Arriva (véél beter!) en de andere vier waren Koplopers van NS, heel lastig. Stond ik op weg naar Utrecht in een stampvol balkonnetje met 20 personen.... Bijgaande foto is nog van voordat méér mensen waren ingestapt. In de rijtuigen ook al veel staande mensen op de gangpaden tussen de banken. In Zwolle kwam er ook nog een invalidenkarretje met een blinde mevrouw bij. Uit beleefdheid heb ik haar wel aan boord geholpen. En het was niet eens spitsuur.... (9.21 uur volgens 'Eigenschappen' van deze foto).

DSCF3657-kl.jpg
Martin E. van Doornik schreef:
za 26 okt, 2019 12:03
Afgelopen week heb ik in zes treinen met mijn fiets mee gezeten. Twee Spurts van de Arriva (véél beter!) en de andere vier waren Koplopers van NS, heel lastig. Stond ik op weg naar Utrecht in een stampvol balkonnetje met 20 personen.... Bijgaande foto is nog van voordat méér mensen waren ingestapt. In de rijtuigen ook al veel staande mensen op de gangpaden tussen de banken. In Zwolle kwam er ook nog een invalidenkarretje met een blinde mevrouw bij. Uit beleefdheid heb ik haar wel aan boord geholpen. En het was niet eens spitsuur.... (9.21 uur volgens 'Eigenschappen' van deze foto).


DSCF3657-kl.jpg
Deze foto geeft duidelijk het probleem in de koploper weer. Dit is de enige fietsplek in een koploper treinstel.
NS kent het probleem.
Arriva haalt in de zomer maanden stoelen een aantal stoelen uit de trein van Leeuwarden naar Harlingen. Dat kan, omdat er door de vakantie minder vaste reizigers zijn.
NS moet stoppen met het inzetten van koplopers naar Leeuwarden en deze koplopers inzetten op minder gevoelige lijnen.
De VIRM heeft duidelijk meer fietsplaatsen: vooral de VIRM4 met zes bakken. Ook op andere balkons kunnen fietsplaatsen worden gerealiseerd.

Volle treinen kun je melden: https://www.rover.nl/ovklacht/meldpunt-volle-treinen
bert sitters schreef:
za 26 okt, 2019 14:13
Martin E. van Doornik schreef:
za 26 okt, 2019 12:03
Afgelopen week heb ik in zes treinen met mijn fiets mee gezeten. Twee Spurts van de Arriva (véél beter!) en de andere vier waren Koplopers van NS, heel lastig. Stond ik op weg naar Utrecht in een stampvol balkonnetje met 20 personen.... Bijgaande foto is nog van voordat méér mensen waren ingestapt. In de rijtuigen ook al veel staande mensen op de gangpaden tussen de banken. In Zwolle kwam er ook nog een invalidenkarretje met een blinde mevrouw bij. Uit beleefdheid heb ik haar wel aan boord geholpen. En het was niet eens spitsuur.... (9.21 uur volgens 'Eigenschappen' van deze foto).


DSCF3657-kl.jpg
Deze foto geeft duidelijk het probleem in de koploper weer. Dit is de enige fietsplek in een koploper treinstel.
NS kent het probleem.
Arriva haalt in de zomer maanden stoelen een aantal stoelen uit de trein van Leeuwarden naar Harlingen. Dat kan, omdat er door de vakantie minder vaste reizigers zijn.
NS moet stoppen met het inzetten van koplopers naar Leeuwarden en deze koplopers inzetten op minder gevoelige lijnen.
De VIRM heeft duidelijk meer fietsplaatsen: vooral de VIRM4 met zes bakken. Ook op andere balkons kunnen fietsplaatsen worden gerealiseerd.

Volle treinen kun je melden: https://www.rover.nl/ovklacht/meldpunt-volle-treinen
En de DDM-treinen vind ik wel beter ten opzichte van de vermaledijde Koplopers....
Martin E. van Doornik schreef: ...Arriva (véél beter!)...
En in verschillende regio in het weekend en in de zomervakantie nog gratis ook.
Velotraumer schreef:
za 26 okt, 2019 14:33
Martin E. van Doornik schreef: ...Arriva (véél beter!)...
En in verschillende regio in het weekend en in de zomervakantie nog gratis ook.
Sterker nog, op de MerwedeLingelijn van Dordt naar Geldermalsen is fietsvervoer altijd gratis. Is een eis van de provincie in de concessievoorwaarden. Daarom is dat eind vorig jaar bij de overgang van Arriva naar Qbuzz ook niet veranderd.
PeterVanRijn schreef:
za 26 okt, 2019 15:37
Velotraumer schreef:
za 26 okt, 2019 14:33
Martin E. van Doornik schreef: ...Arriva (véél beter!)...
En in verschillende regio in het weekend en in de zomervakantie nog gratis ook.
Sterker nog, op de MerwedeLingelijn van Dordt naar Geldermalsen is fietsvervoer altijd gratis. Is een eis van de provincie in de concessievoorwaarden. Daarom is dat eind vorig jaar bij de overgang van Arriva naar Qbuzz ook niet veranderd.
Voor mij hoeft het niet gratis. Nadeel op de MerwedeLingelijn is dat als het maar een beetje regent scholieren met de fiets massaal de trein pakken in plaats van een paar km te fietsen en vol is vol!