Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Trein Maastricht - Aken - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Trein Maastricht - Aken

Om even een ouder onderwerp op te frissen met een nog oudere historie.

Er reed - voor de oorlog, dus voor mijn tijd - zelfs een toen hypermodern Frans treinstel tussen Parijs en Maastricht.

Er reed lang - ik meen tot ergens in de 80er jaren - een internationale trein Amsterdam - Luxembourg - Basel met soms ook nog doorgaande rijtuigen naar Italië (ik meen dat deze trein één of enkele jaren ook fietsen meenam).

En - een korte tijd - reed de NS (nu ja vanaf Maastricht met een Belgische of Luxemburgse diesel) een zomer-weekend-trein van Amsterdam naar Luxembourg (een trein met normale getrokken IC-rijdtuigen).

O ja, de autoslaaptrein naar Avignon reed ook via Maastricht en Luik naar Luxembourg en verder.

Zoals Ivo schrijft: Er lijkt in Utrecht op het hoofdkantoor erg weinig Europa of fiets in het "systeem" te zitten -- eigenlijk worden zelfs de gewone reizigers als lastige ballast gezien ... dat werd ook hardop door de spoor-bazen erkend tijdens de parlementaire enquete mbt het Fyra-debacle.

Groeten BSM
Foto 276-klein.jpg
Deze trein gaat naar Maastricht, gefotografeerd op Liège-Guillemins op 13 juni 2013. Wordt die nog gebruikt? De grijze harmonicadeuren waren op slot, ik ben met mijn fiets via de rode deur ernaast binnen gestapt.
Martin E. van Doornik schreef:
za 20 jul, 2019 00:56
Foto 276-klein.jpg

Deze trein gaat naar Maastricht, gefotografeerd op Liège-Guillemins op 13 juni 2013. Wordt die nog gebruikt? De grijze harmonicadeuren waren op slot, ik ben met mijn fiets via de rode deur ernaast binnen gestapt.
De grijze harmonica deuren kunnen alleen door de conducteur geopend worden.
Als je die niet kunt zien en het is nog langer dan 5 minuten tot het vertrek dan is de conducteur koffie drinken. Gewoon wachten bij de harmonica deuren tot hij/zij er aan komt.
Of gewoon gaan fietsen. Slechts 30km.