Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe treinstellen naar Duitsland - Forum Wereldfietser

Nieuwe treinstellen naar Duitsland

Ik zie nu twee berichten die elkaar een beetje tegenspreken, eerst dat de DB nieuwe Talgo hoge snelheidstreinen heeft besteld voor de route Amsterdam - Berlijn (die over 4 jaar gaan rijden), en ook dat de NS vanaf 2020 met Siemens Vectron-locomotieven gaat rijden om niet langer van locomotief te hoeven wisselen bij de grens.
Betekent dit dat we naast de IC een ICE verbinding Amsterdam - Berlijn krijgen? In dat geval wel met fietsplaatsen mag ik hopen! Aangezien alle nieuwe ICE's die nu uitgerold worden die hebben neem ik aan dat het wel goed komt. Maar iemand die meer weet?
Het gaat treinen die IC-diensten gaan uitvoeren, maar wel sneller kunnen dan de huidige IC-treinen in Duitsland. Ik neem dat Duitsland zorgt voor de rijtuigen en Nederland voor de locomotieven op de verbinding Amsterdam-Berlijn Verder ga ik er vanuit dat de Duitse fietsersbond ADFC er boven op zit wat betreft het aantal fietsplaatsen in deze treinen. Deze bond heeft er jaren voor geknokt om fietsplaatsen te realiseren in de nieuwe ICE4. Dat is gelukt. Ook Nederlandse reizigers met een fiets kunnen hiervan profiteren in de ICE-verbindingen van Dusseldorp en Hannover naar Muenchen.