Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kruidvat-treinkaarten - Forum Wereldfietser

Kruidvat-treinkaarten

Gisteren kocht ik een Kruidvat-treinkaartje. Het is nu anders van opzet: er zit geen bijgevoegde kaartje met chip meer in, maar op de uitgeprinte kassabon uit de Kruidvat-winkel staat een activatiecode, waarmee je zelf een e-ticket kan uitprinten. Of op de smartphone opladen, met de laatste heb ik niet gedaan. Kennelijk goedkoper dan een kaartje met chip te produceren.
De prijs is € 16,50 voor één kaartje, voor twee kaartjes € 15,50 p.p. en voor drie personen elk € 14,50. Toch nog flink wat duurder dan enkele jaren geleden.
Morgen ga ik onder zonnig weer 8) trainen op de Col du Vam, dus per trein naar Beilen (uit de automaat kost een retour al gauw 25 euro!).
Opmerking: a.s. zaterdag en zondag 16-17 februari is de spoorlijn Groningen-Hoogeveen door werkzaamheden alweer plat!
ik wil binnenkort met zo'n ticket reizen. ik had al begrepen dat het bewerkelijk was qua printen en zo, maar dat gaat me lukken.
(maar) weet iemand hoe het zit met het meekrijgen van een OV-fiets (op station Vlissingen) als ik met zo'n kruidvat-print-kaartje reis?
groet! hoogframe
hoogframe schreef:
do 14 feb, 2019 20:14
ik wil binnenkort met zo'n ticket reizen. ik had al begrepen dat het bewerkelijk was qua printen en zo, maar dat gaat me lukken.
(maar) weet iemand hoe het zit met het meekrijgen van een OV-fiets (op station Vlissingen) als ik met zo'n kruidvat-print-kaartje reis?
groet! hoogframe
Daarvoor moet je zeker een OV chipkaart op naam hebben en een geregistreerd OV fiets abbo
Martin E. van Doornik schreef:
do 14 feb, 2019 19:51
Morgen ga ik onder zonnig weer 8) trainen op de Col du Vam, dus per trein naar Beilen (uit de automaat kost een retour al gauw 25 euro!).
Opmerking: a.s. zaterdag en zondag 16-17 februari is de spoorlijn Groningen-Hoogeveen door werkzaamheden alweer plat!
Ik was eerst van plan om zondag met de trein naar Beilen te gaan voor de Col du Vam. Nu ook maar morgen.
M'n eerste tocht in 2019.

-Jan
JanH schreef:
do 14 feb, 2019 21:57
Martin E. van Doornik schreef:
do 14 feb, 2019 19:51
Morgen ga ik onder zonnig weer 8) trainen op de Col du Vam, dus per trein naar Beilen (uit de automaat kost een retour al gauw 25 euro!).
Opmerking: a.s. zaterdag en zondag 16-17 februari is de spoorlijn Groningen-Hoogeveen door werkzaamheden alweer plat!
Ik was eerst van plan om zondag met de trein naar Beilen te gaan voor de Col du Vam. Nu ook maar morgen.
M'n eerste tocht in 2019.

-Jan
Storingen of werkzaamheden staan altijd vermeld op de Reisplanner van de NS. Dus in de gaten houden.
JanH, misschien kom ik jou daar wel tegen: ik heb een zwart-met-rode Focus Culebro. Mijn fietshelm draagt de aan beide zijden het opschrift Biltema.
Vertrek Groningen Hoofdstation 10.23 uur
Martin E. van Doornik schreef:
do 14 feb, 2019 22:36

JanH, misschien kom ik jou daar wel tegen: ik heb een zwart-met-rode Focus Culebro. Mijn fietshelm draagt de aan beide zijden het opschrift Biltema.
Ik rij op een zwarte fiets met het opschrift Santos :), en een zwarte helm.
Zou leuk zijn.

-Jan
egopro schreef:
do 14 feb, 2019 20:36
Daarvoor moet je zeker een OV chipkaart op naam hebben en een geregistreerd OV fiets abbo
Dat OV-fiets abonnement is tegenwoordig louter nog een administratieve actie (er is geen abonnementsgeld meer aan verbonden). Meer info:

https://www.ns.nl/deur-tot-deur/ov-fiet ... orden.html
Ik betaal braaf elk jaar 0,01 euro voor mijn OV fiets abbonement
Geregeld maak ik gebruik van deze aanbieding:

https://www.actievandedag.nl/actie-aanb ... nkele-reis

Er zijn regelmatig omstandigheden dat ik de trein verkies boven de auto. Dan biedt deze aanbieding uitkomst.
Let wel op de uiterste geldigheidsdatum. De aanbieding wordt regelmatig verlengd.

De twee enkeltjes van € 12,50 per stuk kunnen door heel Nederland en op dezelfde dag gebruikt worden.
Edwin* schreef:
vr 15 feb, 2019 23:07
Geregeld maak ik gebruik van deze aanbieding:

https://www.actievandedag.nl/actie-aanb ... nkele-reis

De twee enkeltjes van € 12,50 per stuk kunnen door heel Nederland en op dezelfde dag gebruikt worden.
Maar als je dat doet betaal je 25 euro, terwijl je heel vaak bij Actie van de Dag (ong. 19 euro) of nu toevallig bij Kruidvat (ong. 16 euro) een dagkaart kan kopen.

Hans
javb2812 schreef:
za 16 feb, 2019 01:12
Edwin* schreef:
vr 15 feb, 2019 23:07
Geregeld maak ik gebruik van deze aanbieding:

https://www.actievandedag.nl/actie-aanb ... nkele-reis

De twee enkeltjes van € 12,50 per stuk kunnen door heel Nederland en op dezelfde dag gebruikt worden.
Maar als je dat doet betaal je 25 euro, terwijl je heel vaak bij Actie van de Dag (ong. 19 euro) of nu toevallig bij Kruidvat (ong. 16 euro) een dagkaart kan kopen.

Hans
Dat klopt. En als er een goedkopere aanbieding is voor een dagretour, zoals die van het Kruidvat bijvoorbeeld, dan maken we daar uiteraard gebruik van. Maar dan moet zo’n goedkopere actie er op dat moment wel zijn.

De enkeltjes van Actie van de Dag voor € 12,50 gebruiken we vaak ook als enkeltjes. Daar zijn ze in principe ook voor bedoeld. En betere aanbiedingen voor enkeltjes zijn wij nog niet tegen gekomen.

Daarbij wilde ik alleen maar duiden dat de enkeltjes eventueel ook te gebruiken zijn als een retour (niet per sé op dezelfde dag).

Over een paar maanden gaan we met de trein vanuit het oosten van het land naar Schiphol. Mijn vrouw en ik reizen dan samen voor € 25,- en ons zoontje kan nog voor het Railrunner-tarief van € 2,50 reizen.

De reis terug naar huis zal een paar weken later plaatsvinden, dus dan geldt weer hetzelfde.

Mocht iemand een goedkopere manier weten voor ons om op Schiphol te komen, dan hoor ik dat graag.
hoogframe schreef:
do 14 feb, 2019 20:14
ik wil binnenkort met zo'n ticket reizen. ik had al begrepen dat het bewerkelijk was qua printen en zo, maar dat gaat me lukken.
(maar) weet iemand hoe het zit met het meekrijgen van een OV-fiets (op station Vlissingen) als ik met zo'n kruidvat-print-kaartje reis?
groet! hoogframe
Voor zover ik weet en me van vorig jaar kan herinneren kun je op het station gewoon losse kaartjes voor fietsen kopen.

Zo zijn wij vorig jaar Pasen vanuit het oosten van Nederland naar Rotterdam/Schiedam gefietst en vanaf Rotterdam CS met de trein terug gegaan naar huis.
Hiervoor gebruikten wij de enkeltjes van Actie van de Dag, kochten we voor ons zoontje een losse railrunner en voor onze 3 fietsen 3 losse fietskaartjes. (Gekocht bij de automaat in de stationshal).

Het lijkt me dan voor een Kruidvat kaartje ook mogelijk om een los fietskaartje te kopen.

E64A0AAF-1DCC-447B-ACBC-D0E059EEAE9C.jpeg
Edwin* schreef:
za 16 feb, 2019 07:29

Mocht iemand een goedkopere manier weten voor ons om op Schiphol te komen, dan hoor ik dat graag.
Fietsen? ;)
Jurr schreef:
za 16 feb, 2019 08:57
Edwin* schreef:
za 16 feb, 2019 07:29

Mocht iemand een goedkopere manier weten voor ons om op Schiphol te komen, dan hoor ik dat graag.
Fietsen? ;)
Tsja, lopend kan ook. Maar met alledrie een koffer en handbagage lijkt mij zowel fietsen als lopend geen optie :wink:
Edwin* schreef:
za 16 feb, 2019 08:00
hoogframe schreef:
do 14 feb, 2019 20:14
ik wil binnenkort met zo'n ticket reizen. ik had al begrepen dat het bewerkelijk was qua printen en zo, maar dat gaat me lukken.
(maar) weet iemand hoe het zit met het meekrijgen van een OV-fiets (op station Vlissingen) als ik met zo'n kruidvat-print-kaartje reis?
groet! hoogframe
Voor zover ik weet en me van vorig jaar kan herinneren kun je op het station gewoon losse kaartjes voor fietsen kopen.
Maar de vraag waar je op reageert, ging over het gebruik van een OV-fiets (zo'n fiets die je huurt op het station), en niet over het meenemen van een fiets in de trein. Vandaar de reacties over het OV-fietsabonnement een eindje boven jouw bericht. :wink:

Groetjes,

Carl
Carl schreef:
za 16 feb, 2019 11:07
Edwin* schreef:
za 16 feb, 2019 08:00
hoogframe schreef:
do 14 feb, 2019 20:14
ik wil binnenkort met zo'n ticket reizen. ik had al begrepen dat het bewerkelijk was qua printen en zo, maar dat gaat me lukken.
(maar) weet iemand hoe het zit met het meekrijgen van een OV-fiets (op station Vlissingen) als ik met zo'n kruidvat-print-kaartje reis?
groet! hoogframe
Voor zover ik weet en me van vorig jaar kan herinneren kun je op het station gewoon losse kaartjes voor fietsen kopen.
Maar de vraag waar je op reageert, ging over het gebruik van een OV-fiets (zo'n fiets die je huurt op het station), en niet over het meenemen van een fiets in de trein. Vandaar de reacties over het OV-fietsabonnement een eindje boven jouw bericht. :wink:

Groetjes,

Carl
Ah helemaal waar. Ik heb het niet goed gelezen :oops:
Met een OV-fiets heb ik helaas geen ervaring...
beste mensen, inderdaad (of kaap ik nu deels dit topic?). het gaat om ov-fiets huren en niet om fiets in de trein meenemen.
ik heb geprobeerd een ov-kaart-op-naam te bestellen want die is verplicht om een ov-fiets te kunnen reserveren of huren.....
- diverse pasfoto's worden geweigerd want er is iets mee (zo erge kop heb ik nou toch ook weer niet... :oops: :wink: ).
-dan blijkt het minimaal een week te duren voor ik de ov-kaart-op-naam thuis ontvang en dat is voor komende zaterdag al weer te laat. dan maar geen ov-fiets,
gelukkig biedt de fietsenzaak/-stalling op station Vlissingen via de eigen website ook gewoon huurfietsen aan en dan huren we die maar gewoon en/of er gaat een vouwfiets mee. de huurfiets is ietsje duurder, maar ook iets meer fiets dan een ov-fiets.
groet! hoogframe
javb2812 schreef:
za 16 feb, 2019 01:12
Edwin* schreef:
vr 15 feb, 2019 23:07
Geregeld maak ik gebruik van deze aanbieding:

https://www.actievandedag.nl/actie-aanb ... nkele-reis

De twee enkeltjes van € 12,50 per stuk kunnen door heel Nederland en op dezelfde dag gebruikt worden.
Maar als je dat doet betaal je 25 euro, terwijl je heel vaak bij Actie van de Dag (ong. 19 euro) of nu toevallig bij Kruidvat (ong. 16 euro) een dagkaart kan kopen.
Misschien een beetje opgewarmde prak, en misschien ook een beetje creatief, maar als je ergens woont waar het spoor het mogelijk maakt om een rondrij-traject te plannen ... dan is van A naar B naar C naar D naar A in mijn ogen een enkele reis. Het zou mij verbazen als de kaartjes-controleur er iets van zegt want de moderne digitale kaartjes geven hem heel weinig inzicht in wat de reiziger allemaal uitspookt.
Boze (maar ook tamelijk goed ingevoerde) tongen zeggen dat die OV-chip-kaart vooral is ingevoerd om het management bij de verschillende vervoerders te plezieren: ze kunnen nu precies zien wie er waar met welk OV reist. Het gaat die manager niet om de reiziger maar om de cijfers.

Groeten BSM

PS   Vroeger toen er nog gewone kaartjes waren en dus echte retours, toen waren er ook "via" kaartjes en rondrij-trajecten. Voor een aantal bestemmingen kon je met een beetje puzzelen een goedkoper dan vlgs het meest voor de hand liggende tarief een kaartje vinden. Gek genoeg bezorgen zulke zaken - zelfs al is het slechts een dubbeltjes-kwestie - de kaartverkoop-managers buikpijn (ipv blij te zijn dat iemand een miniem voordeeltje behaalt ... en in ieder geval in het OV zit). Het huidige systeem is minder doorzichtig maar er zitten vergelijkbare "dingetjes" in, ik ken ze niet allemaal, en van sommige weet ik ook niet zeker of en hoe het werkt ... maar als die ouderwetse manager er nog zit dan heeft ie inmiddels naast buikpijn ook nachtrustproblemen.
Ik herinner me de weekendretours. Als je toch al de maximum afstand reisde kon je door het retourtje 'via' te laten lopen feitelijk het hele weekend vrij reizen, voor 42 gulden. Je moest het alleen slim spelen omdat je op de 'heen'reis op de 'eind'bestelling moest zijn. Als je vanuit Maastricht als eindbestemming Maastrich-Randwyck nam en als viaplaats Haarlem kon je dus 2x op en neer naar Haarlem met één retourtje .... als je zo lang op je krent wilde zitten tenminste.
Bridgestone SM schreef:
ma 20 mei, 2019 21:29
Misschien een beetje opgewarmde prak, en misschien ook een beetje creatief, maar als je ergens woont waar het spoor het mogelijk maakt om een rondrij-traject te plannen ... dan is van A naar B naar C naar D naar A in mijn ogen een enkele reis. Het zou mij verbazen als de kaartjes-controleur er iets van zegt want de moderne digitale kaartjes geven hem heel weinig inzicht in wat de reiziger allemaal uitspookt.
Om dit soort grappen te laten afserveren is er het NS-Forum.