Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Overstap station Dresden - Forum Wereldfietser

Overstap station Dresden

Beste mensen,
In Juni ga wij met de trein naar Praag om van daaruit maar huis te fietsen.
Wij moeten overstappen in Dresden met 2 bepakte fietsen en hebben daar een half uur de tijd voor. We komen aan op perron 3 en vertrekken op perron 17.
Mijn concrete vraag is of het een beetje goed aan staat gegeven want ik heb het idee dat het een groot station is. Ga er vanuit dat er liften zijn?
Hebben de treinen in Tsjechië brede instap deuren of is het verstandig vtv je stuur een kwart slag te draaien.

Groetjes Jaap
Google "bahnhof dresden aufzug" levert als 3e hit op:
https://www.bahnhof.de/bahnhof-de/bahnh ... bf-1020006

Vind je daar niet je antwoord?

P.S.
Flixbus rijdt vanaf Amsterdam rechtstreeks naar Praag, met een beperkt aantal overstappen. 's Avonds instappen, 's nachts op de best wel fijne stoelen voor in de bus boven slapen (wel reseveren), en de volgende dag eind vd ochtend op de fiets door Praag. En het is niet duur.
Dresden Hbf is een gecompliceerd station met laaggelegen sporen in het midden en hooggelegen sporen aan de zijkanten. Het station is echter een aantal jaren geleden geheel opgeknapt en er zijn liften. Een half uur om over te stappen lijkt ruim voldoende, tenzij jouw trein met vertraging komt binnen rollen.

Er gaat overigens een keer in de twee uur een rechtstreekse EC met fietsplaatsen van Berlijn naar Praag. Hoef je in Dresden niet over te stappen.
Zie de volgende reisroute
07:00 vertrek Amsterdam, stopt ook in Hilversum, Amersfoort, Apeldoorn, Deventer, Almelo, Hengelo.
13:22 aankomst Berlin Hbf.
14:59 vetrek Berlin Hbf.
19:26 aankomst Praag.
Die route over Berlijn heb ik vorig jaar ook genomen en was prima te doen.
Dank voor de reacties.
Ik woon bij Roermond, dus ga ik via Venlo naar Hamm West, waar ik ruim tijd heb om over te stappen, naar Dresden en vervolgens Praag.
Dat was voor mij de beste optie volgens de treinreiswinkel.
Ik wilde ruime overstaptijden omdat dat ons wat meer rust geeft.
Kom om 21.30 uur in Praag aan waar ik al een hotelletje heb geboekt.
Japio schreef:
zo 31 mar, 2019 12:49
Dank voor de reacties.
Ik woon bij Roermond, dus ga ik via Venlo naar Hamm West, waar ik ruim tijd heb om over te stappen, naar Dresden en vervolgens Praag.
Dat was voor mij de beste optie volgens de treinreiswinkel.
Ik wilde ruime overstaptijden omdat dat ons wat meer rust geeft.
Kom om 21.30 uur in Praag aan waar ik al een hotelletje heb geboekt.
Komt helemaal goed!